Страница 1 от 4

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 30 Яну 2021 16:14
от Lwerewolf
Продължено от тук:

viewtopic.php?p=386972#p386972

Та - пререгистрирах я най-накрая (почти един месец подкарване / смяна на стъкла / т.н. за да стане реално ОК за КАТ), минала е има-няма 100км основно връщане от ГТП > сервиз > вкъщи > сервиз (няколко пъти така) > КАТ > вкъщи > ГТП (сменяш табелите = невалидно, някой е за разстрел) > вкъщи и реших да проверя компресията...
1 - 165 psi 2 - 75 psi 3 - 170 psi 4 - 170 psi Капнах масло във втори = >300psi

Допълнително първи цилиндър е странно "частично чист"...

Да кажем, че ровя какъв жираф да взема tooth.gif

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Фев 2021 11:38
от ufer
Браво на теб за новата тема! Но дай малко повече подробности: буталото на 2-ри цил. извадено ли е, как са цилиндрите и т.н.? "Частично чист"... как да го разбирам - добро стечение на обстоятелствата (компресия и клапани)? :thumbsup:

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Фев 2021 11:40
от vfr800
ufer написа: 01 Фев 2021 11:38 Браво на теб за новата тема! Но дай малко повече подробности: буталото на 2-ри цил. извадено ли е, как са цилиндрите и т.н.? "Частично чист"... как да го разбирам - добро стечение на обстоятелствата (компресия и клапани)? :thumbsup:
Според това , което е написал мотора е още в колата все пак търси жираф :) Малко е странно копмресията да се качи до 300PSI като е сложил масло, според мен това няма как да стане нещо иззмерването не е като хората. Може да стигне до заводски стойности ,или да кажем една идея отгоре , но 300psi ......това все пак не е дизел :) Колкото до частично чистия цилиндър вероятно е светнал с фенерче през отвора за свещ или пък си е купил борескоп. Ако е второто моля да сподели впечатленията от борескопа и кой вариант е закупил, че аз купих един за 3 долара работи, ама не се вижда нищо. Купих един за 40 долара изгоря на второто пускане добре, че част от парите ми възстановиха от AliPay.......

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Фев 2021 11:49
от ufer
Колегата вероятно е емоционално превъзбуден и 300 psi е цитирал фигуративно... При тази одисея, която е описал, малко хора ще останат безразлични... :thumbsup:

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Фев 2021 11:59
от max-2
Зависи колко масло е сипал колегата. Ако е повечко е нормално да вдигне като дизел.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Фев 2021 12:55
от vfr800
max-2 написа: 01 Фев 2021 11:59 Зависи колко масло е сипал колегата. Ако е повечко е нормално да вдигне като дизел.
Да на теория има шанс , ако буталото е било спряло в цикъл на пълнене, сложил е много масло и го е измерил в следващия цикъл на теория е възможно да намали обема на горивната камера дотолкова, че да покаже такива стойности, но се съмнявам. Както и да е да видим какво ще сподели след като свали главата :)

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Фев 2021 14:37
от Lwerewolf
Баш >300psi показа на уреда, нямам обяснения освен маслото да е влязло някъде, където не трябва... или просто съм му "сипАл" как си треа :D
Под "частично чист" имам впредвид изглежда все едно е похапвал вода. Свещите странно изглеждат нормално. Измерих го сега преди да направя едно кръгче - 250, другите не са мръднали. Направих няколко километра (тук има доста наклони, та позагря), премерих пак - всички до един 175. Чакам няколко часа да видим пак.

Както и да е, има достатъчно много предпоставки да се свали двигателят и да се прегледа/смени всичко. Поръчвам жираф и почвам.

Като гледам ще е stock - за "пипнати" варианти:
-турбо - не, по-скоро mk1.5 (3sgte) но не съм особено фен (на turbo в mk1) :D
-компресор - реално GZE конверсия, вероятно със eaton r410 от hr12ddr - nissan micra/note, не ми се струва възможно да се намери здрав ogura sc12/sc14, за rebuild има достатъчно писано защо напрактика не става.
-7age - колкото съм чел, излиза да е най-обещаващата атмосферна платформа за тези двигатели. Принципно това е план за по-нататъчни "доработки", но първо останалото... а то е мнооооого.
-4age - валове, компресия, bolt-ons, т.н. - не виждам никакви предимства пред 7a.

Borescope - lidl-ският, накратко - поне според мен не става за тези цели. Аксесоарите (огледалото, поне) не влизат през отвора за свещите, не изглежда да свети достатъчно силно за да може да се различи нещо по цилиндрите освен ако не е на сантиметър от него (или в моят случай - ако има чист метал)... абе не става.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Фев 2021 14:46
от vfr800
Аз лично съм за компресорния вариант :) Бих си потърсил GZE ecu и на сток налягане и хубав бензин можеш да го караш и на атмосферните бутала просто ще поръчаш една метална гарнитура може би с 0.2мм по-дебела :)

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Фев 2021 14:49
от ufer
Да не са ти се завъртяли ключовете на сегментите на 2-ри в една вертикална линия (или се опитват да се завъртят и затова в момента се променя компресията). При мен се бяха завъртяли и на 4-те цилиндъра в една линия, като най-голямото разстояние беше 20 мм. Това не се случва кой знае колко често, но аз го преживях... :thumbsup:

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Фев 2021 14:56
от Lwerewolf
AE101 GZE setup и мен ме блазни, но отново - каква е гаранцията, че ще става нещо от компресорът :)
Stock бутала по-скоро не - трябва да оцелява на дракон/серес/каквото друго ми хрумне - съответно ако ще е boosted - определено standalone със по-смислен контрол на детонацията.

За сегментите - ще видим, за момента може само да спекулираме.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Фев 2021 15:24
от vfr800
По-принцип standalon-ите са вариант, но проекта поскъпва значително . Аз имам EMU , но не съм доволен има бъгове , които не оправят.Също закриха и форума та вече и помощ няма откъде да поискаш. Само американския реселър има някаква група във фейсбук, обаче аз не съм фен на фейсбука.......та , ако не е EMU black не те съветвам. Да не говорим , че с новто EMU classic дори незнам дали ще запалиш колата, защото аз купих едно за нисана ми и реших да го тествам на тойотата дали работи и се оказа, че не е баш както пишат , че е 1:1 със старото EMU. Предполагам са закупили по-евтини компоненти или изцяло са премахнали някои, защото филтриращите му възможности са занижени и не успява да филтрира сигнала , който идва от датчиците в делкото. Те са пасивни магнитни сензори, но са много малки заради обема на делкото а и да не си пречат, все пак трябва и 2та да се съберат вътре и да не си смущават сигналите един на друг, та резултата е , че сигнал а е доста слаб заради слабичките магнити. Старото EMU няма проблем филтрира го перфектно дори до 8000 оборота съм го пробвал няма проблем. EMU classic обаче над 1000 оборота започва да бърка сигнала и колата не може да се форсира. Само пали и празен ход. Не съм сигурен дали запалването на 4age е подобно, ако е друг вид примерно отделни датчици на колянов вал и разпределителен , ако са отделни може и да са ок нещата, но както казах не препоръчвам и заради липсвата на афтърмаркет съпорт. Има доста други варианти, но всичко което е читаво е на доста висока цена........

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Фев 2021 16:18
от Lwerewolf
Standalone-и има много...

RusEFI, Speeduino, Megasquirt, Link, Adaptronics, Haltech, Motec, абе... със лопата да ги ринеш - за всякакъв бюджет и прилично количество примери по club4ag и подобни форуми. Като цяло ако ще се слага GZE със (примерно) 101 webcams (не съм чел много, дават го като добър пример за S/C cam), high-comp (10.5+) бутала, 7a и т.н. - добре е всичко останало също да е на ниво. Ясно, че лесно се стигат пет цифрени суми, но gotta pay to play, а ако ще се прави... да е един път :) (famous last words)

Евентуално бих се заиграл върху stock двигател със RusEFI/Speeduino просто за "занимавка".

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 02 Фев 2021 23:17
от vfr800
Lwerewolf написа: 01 Фев 2021 16:18 Standalone-и има много...

RusEFI, Speeduino, Megasquirt, Link, Adaptronics, Haltech, Motec, абе... със лопата да ги ринеш - за всякакъв бюджет и прилично количество примери по club4ag и подобни форуми. Като цяло ако ще се слага GZE със (примерно) 101 webcams (не съм чел много, дават го като добър пример за S/C cam), high-comp (10.5+) бутала, 7a и т.н. - добре е всичко останало също да е на ниво. Ясно, че лесно се стигат пет цифрени суми, но gotta pay to play, а ако ще се прави... да е един път :) (famous last words)

Евентуално бих се заиграл върху stock двигател със RusEFI/Speeduino просто за "занимавка".
Мен ако ме питаш се чудя как оцеляват. Нито едно от афтърмаркет ECU-тата все още няма поддръжка pnp на директно впръскване някви piggyта или нещо подобно. Отиваме натам или към дизел, което е горе долу същото, или към електрички......... Поддръжката е смешна в момента или невероятно скъпа. За парите купувам рейка запушвам дупките на инжекторите и раздавам газ с последния афтърмаркет. Предполагам докато това не се промени, ще има хляб във афтърмаркетите, което донякъде е добре :) друг е въпроса , че това е свързано с доста промени. Нещата се промениха последните години и качеството струва пари затова в момента се котират дизелите купуваш 250 коня скрап за 5000лева и за още 1000 го правиш 350 коня пък, че ще изкара 10к километра ...няма значение тя колата и без това вече е починала официално :) Иначе е забавно , когато големите модерни бързи дизели.....щото бензиновите са бавни....биват наказани от 30 годишен скрап. ПЪк бил той и скромните 400 коня.Докато не дойде Tesla P90D ......тогава всички отиват да почиват. Е тая кола колко върви ...................на 400 метра де , ама то по светофарите палячовците това гледат.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 27 Фев 2021 14:45
от Lwerewolf
Двигателят и скоростите са долу, продължавам със разкостването на останалото по колата. Предполагам ще минат няколко месеца докато оправя купето читаво.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Мар 2021 12:52
от ufer
Успех! :thumbsup: