Та отворих моторът (не знам колко години по-късно, най-накрая ).
Компресията - изненада, на втори цилиндър двата сегмента се бяха "нагодили", поздравления за позналите . На всички останали бяха противоположни.
Щети:
-Абсолютно всички лагери за смяна, точка.
-Белези по разпределителните валове и леглата.
-Цилиндрите са полирани хомогенно, няма видимо нищо "надрано".
Доста предполагаемо всичко това да е тръгнало от липсата на въздушен филтър, която установих като стана моя собственост. Не съм отварял масленият филтър за да ми настръхнат косите. Очаквам маслената помпа да е тотал. Коляновият вал изобщо не изглежда лошо, за разлика от лагерите - странно (и донякъде обнадеждаващо, че може би филтърът си е свършил работата...?)
Следваща стъпка - вътромер, да видим този блок ще става ли за нещо.
Странични наблюдения - блокът е 7rib, но няма дупки за пръскачки на масло под буталата. Май бях чел някъде, че се "тунинговат" да могат да имат, но ако не могат... всякаш няма да ми пречи много да е друг блок. И без това главата почти 100% е за смяна (леглата на валовете имат белези - не съм на кеф от това... и е bigport, което за "streetable 4AGE" не е готино).
Покрай шасито трябва да почистя малко и го задвижвам и него, екипировка вече има. Може и да се подкара до края на лятото.
MR2 AW11 - обща тема
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 4 пъти
- ufer
- Мнения: 2603
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
MR2 AW11 - обща тема
При мен сегментите и на 4-те бутала се бяха "нагодили" по една линия... Дано да не се случва на новите. Интересно, чел съм, че 7rib блоковете са фабрично оборудвани с "пръскалки", но явно има изключения, вероятно в зависимост от страната за експорт. Успех...
- ufer
- Мнения: 2603
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 4 пъти
MR2 AW11 - обща тема
Назад си ти...
...ама много назад...
26:26 на този клип
Та продължавам със скоростта на тъмнината.
Bore = ~81.53mm, някой някога е пипал този мотор. Буталата не съм ги премерил още, нямах книжката под ръка, а тойотовските си спомням, че се мерят на малко по-нестандартно място.
Горната цифра е максимално към коляновият вал - там, където е нямало износване от буталата. Там, където буталото трие (и сега ще има псуване по термините, които си ги измислям във реално време) - по посоката на въртене (напречно?) е между 81.56mm и 81.58mm, налъжно са между ~81.54 и ~81.56mm. Граници по сервизно ръководство - +0.23mm. За момента изглежда като хонинг + нови сегменти.
За момента до тук. От пръскалките съм се отказал, това предишното е било някакво локално филмиране.
...ама много назад...
26:26 на този клип
Та продължавам със скоростта на тъмнината.
Bore = ~81.53mm, някой някога е пипал този мотор. Буталата не съм ги премерил още, нямах книжката под ръка, а тойотовските си спомням, че се мерят на малко по-нестандартно място.
Горната цифра е максимално към коляновият вал - там, където е нямало износване от буталата. Там, където буталото трие (и сега ще има псуване по термините, които си ги измислям във реално време) - по посоката на въртене (напречно?) е между 81.56mm и 81.58mm, налъжно са между ~81.54 и ~81.56mm. Граници по сервизно ръководство - +0.23mm. За момента изглежда като хонинг + нови сегменти.
За момента до тук. От пръскалките съм се отказал, това предишното е било някакво локално филмиране.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- ufer
- Мнения: 2603
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
MR2 AW11 - обща тема
Това са тесните специалисти, аз знам, че съм назад, ама това не пречи да се радвам... То и при мен беше така, сложих само нови бутала и сегменти. Износването беше 0.005 мм и само на четвърти цилиндър имаше много малък овал... Като я дадох за тестване на изгорелите газове, уредът даде за СО - 000.000. Питам спеца, нещо тест машината не работи, а той се смее: Нали си с нови бутала и сегменти...
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 4 пъти
MR2 AW11 - обща тема
CO 000.000 можеш да постигнеш само и единствено със бедна смес - и може пак да трябва катализатор.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- ufer
- Мнения: 2603
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
MR2 AW11 - обща тема
Е, аз си имам добър оригинален катализатор, при това "швейцарски" , а човекът направи 2 измервания - на празен ход и на около 2500 об. Може да е просто добро съвпадение, през август ще минавам преглед и ще видя как е след 3 години, но дори и пак да са нули, няма да ми променят измислената "1-ва" еко категория. Чакам само да забранят да влизаме в центъра и ще хващам пушката...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 1 гост