Страница 1 от 4

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 15 Яну 2021 19:17
от Mcl
Мисля че, ще хубаво да споделим опит за икономичното шофиране на хибрида. А това води след себе си и по-малко замърсяване. Аз все още го разучавам и не мога да дам мнение. Но ще се радвам на мнения от "ветераните" на хибридните автомобили.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 15 Яну 2021 19:23
от BOz
Два са основните фактора:
1. Желание
2. Постоянство

Ако един от двата липсва, няма как да караш икономично.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 15 Яну 2021 19:28
от biro
Ако караш по двата начина пестиш лев два на 100км. По-добре мисли как да изкарваш 100 пъти повече на 100км.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 15 Яну 2021 19:41
от Mcl
Идеята по скоро ми беше за замърсяването. Но така или иначе то идва с по икономично каране. То е ясно че, като дадеш 50 к за кола това ти е най-малкия проблем разхода.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 15 Яну 2021 19:46
от mfandakov
Едва ли Вие ще допринесете съществено за по-чистият въздух с вашето икономично каране на хибрид.

Ето тези могат да поизчистят въздуха.Вие само можете да спестите 1лв. :D
https://fakti.bg/mnenia/544724-vladisla ... v-balgaria

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 15 Яну 2021 21:10
от biro
С велосипеда е по-чисто.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 15 Яну 2021 22:09
от boyanmt
А да не караш..най на сметка.. tooth.gif

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 16 Яну 2021 09:46
от bigchicken
Ей сега излизам за петдесетина километра обикаляне из Софето, така ще я изрежа! :) И без това само бучи да загрява, поне и да върви :) После ще проверя икономията :)
А иначе-стой в зеленото ако си с “ватметър” и ако имаш нерви за такова нещо :) Под средата на зеленото си на ток. Повече спиране, отколкото ускоряване също помага :)
В другата тема имаше мнения с таква насоченост, педала на газта до стелката (не знам що казват “до ламарината”, сигурно стар Голф с избушен мокет) ама с ритник, доколкото се оправям с английския, после спирачката до стелката, не знам дали с ритник, че да регенерира, реверсира, рекуперира или както там му се вика, че забравих :)
Това в кръга на шегата, разбира се :)
Аз карах доста време дизел, сега също, ама три тона и 35 кубика, с цялата покъщнина вътре, та имам навици за плавна работа с всичко. Може би затова хибрида е на 7/100 за последните 5-600 км градско :)
Ама тя жената го кара основно, та не знам :)

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 16 Яну 2021 09:54
от Krachunov
Като се изключат "остроумните" коментари. Как да караш икономично,гледаш скалата на таблото да си в еко режим. Гледаш светофарите напред. И най - същественото ако имаш еректулна дисфункция си пиеш хапчетата.
Много забавен за мен случай, беше в началото, когато взех колата. От подуене към сточна гара са доста светофари. И понеже ми беше мерак точно икономично да карам,гледах стриктно скалата с еко точки. Направи ми впечатление, че всички покрай мен тръгваха с яко газ оставяха ме в точка, след което на 200 метра ги гледах да бият спирачки и спираха на поредното червено. Аз докато се довлача, светваше зелено и на практика не спирах, това се повтори 3 или 4 пъти а бързаците не стигнаха кръговото по-бързо от мен. Та реално, икономично може да го правиш с всеки автомобил.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 16 Яну 2021 15:27
от astranom
Лятото, когато ми беше интересно колко може да падне разходът, правех така:
- винаги възможно най-плавно потегляне, ако имаш заряд в батерията, по възможност тръгни на ток, а не рязко (за да не включва двигателя, въпреки наличието на заряд);
- оглеждаш пътната обстановка напред и когато видиш, че ще има препятствие - пешеходец, светофар, излизаща кола и т.н., максимално разно отнемаш газта. Така колата се движи по инерция и си зарежда батерията, вместо да похабяваш кинетичната енергия с една рязка спирачка);
- винаги по надолнище я пускаш да се движи по инерция, ако е възможно;
- по нагорнище избираш една нормална скорост - примерно около 40км/ч и включваш темпомата. Така не се хаби енергия в плавно увеличаване на скоростта или неравномерно каране, което е нормално, ако даваш газ с крака си, а не с темпомата;
- ако искаш да ускориш, по възможност го правиш по надолнище или поне на равно, а не нагоре. Изчакай да изкачиш и тогава, надолу вече, ускори;
- ако знаеш,че скоро идва надолнище и ще можеш да я пуснеш по инерция, изцяди последния заряд, докато го достигнеш, като рязко дръпнеш газта - тогава колата включва батерията;
- спирай възможно най-плавно и дълго;
- знам, че някои на сериозни надолища включват на скорост В, но това не съм го правил, дори не съм наясно в движение ли се включва и т.н.;
- по възможност не ползваш парно или климатик - тогава включва двигателя (за да даде топли), съответно хаби батерия за климатика.

Та така. По този начин седмици наред Лозенец - Горна баня и обратно, после Лозенец - СУ и обратно, ми даваше средно 3.5 лятото. Сега я карам малко по-хайдушки, пък и с парно, и с престои с включео парно и т.н., и от много време (есенно и зимно) се е заковала на 5.4, ама по друг маршрут.

Две неща:
- забелязал съм, че не винаги има директна корелация между оценката за икономично каране (аз я поддържам около 75-86, понякога до 92) и разхода. Понякога висока и ниска оценка водят до един и същ разход, мисля, че оценката взема предвид само определени фактори.
- с горното каране винаги настигаш колоната, т.е. с такова каране няма да стигнеш по-късно и по-бавно, но съм забелязал, че колегите шофьори яко се нервят да те чакат да си допъплиш до светофара и понякога има нерви.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 16 Яну 2021 15:55
от bigchicken
Хм. Всеки знае гореизредените методи за икономия, важащи за всеки автомобил.
С риск да бъда остроумно разбран, ще подскажа, че пропускливостта на кръстовищата (светофарите) е в пряка зависимост от скоростта на изтегляне от кръстовището и метрите след него. Варианта да ускорите бааааавнко, на ток, ако зад вас има колона, е леко затрудняващ същата тази пропускливост, което се отразява на глобалния разход и замърсяване. Не казвам, че трябва с мръсна газ, или да се вдигне 100, за да се скочи на спирачките на следващия светофар, а да се освободи кръстовището максимално бързо, за да преминат максимален брой коли

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 16 Яну 2021 16:13
от astranom
Абсолютно съм съгласен. Всяко нещо трябва да се прилага разумно, в зависиост от трафика. От друга страна, бързото потегляне от светофара на първите 1-2 коли пък качва риска от близка среща с някой джигит, минаващ на прясно червено от другата посока. Така че разумно плавното потегляне от една страна намалява този риск, а от друга води и до икономия.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 16 Яну 2021 17:20
от Krachunov
плавнпто ускорение на ток, не винаги е равно на по - малък рязход. Има скала която показва нужното "количество" натискане на педала.. Поняго е по - икономично да натиснеш и да ускориш и да се пуснеш по инерция след това.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 16 Яну 2021 18:44
от Mcl
Мойто наблюдение до момента е че, плавно ускорение и предвиждане на спиране и поддържане на скоростта са едни от важните фактори за нисък разход и съответно по ниско ниво на замърсяване.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 16 Яну 2021 20:22
от dracunculus
Ами от много скромния ми опит с хибрида мога да кажа, че разходът изключително много зависи от нивото на батерията при старта (сигурно звучи много банално за дългогодините хибридаджии). Ако е празна е добре да ускоряваш не толкова интензивно, ако е пълна- точно обратното. Явно в последния случай ел. двигателитят много успешно подпомага ДВГ и бързото ускорение до желаната скорост пести гориво. Като е празна батерията явно е обратното...На една и съща отсечка онзи ден с пълна батерия при старта успях да сваля до 4,8, днес, при празна- 6,8 на 100. Карах напълно идентично, температурата е сходна- отрицателна. Разлика очаквах, но не чак такава. Явно 2,5 ДВГ си е сам по себе си жаден доста и е въпрос на подкрепа от ел. двигателя, че да е нисък крайният разход. А и теглото на колата от 1,7т си играе роля сигурно. Как би било при по-леката и с малък двигател Корола- да кажат колегите