Страница 2 от 4

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 17 Яну 2021 22:01
от WoLF
Наи-лесното е да гледаш да минимизираш промените в скоростта, особено резките. Другото е игра с педала и развиване на шахматни навици :thumbsup:

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 09:40
от BOz
astranom написа: 16 Яну 2021 15:27 - по нагорнище избираш една нормална скорост - примерно около 40км/ч и включваш темпомата. Така не се хаби енергия в плавно увеличаване на скоростта или неравномерно каране, което е нормално, ако даваш газ с крака си, а не с темпомата;
Това е една много основна грешка в икономичното каране, която коства доста гориво.
Реално има два модела на каране - постоянна скорост или постоянна енергия. Ако използваш втория случай на употреба на автомобила, тогава ще свалиш още разхода.
astranom написа: 16 Яну 2021 15:27 - ако знаеш,че скоро идва надолнище и ще можеш да я пуснеш по инерция, изцяди последния заряд, докато го достигнеш, като рязко дръпнеш газта - тогава колата включва батерията;
Също и това не го прави. Просто няма смисъл батерията да се хаби излишно. По-добре си напълни още малко заряд, който ще може да го използваш в последствие, за случаи когато е необходим.
astranom написа: 16 Яну 2021 15:27 - винаги възможно най-плавно потегляне, ако имаш заряд в батерията, по възможност тръгни на ток,
И това е една от основните грешки. Няма смисъл да хабиш ток ако искаш да ускориш. По-икономично е да ускориш на бензин и след това да "глайндеш" с този ток, който си го загубил в ускорение на батерия. Ще спестиш повече гориво така.

И не бъркай понятията "по инерция" и "регенерация". Да, ако пуснеш педала на газта образно казано колата се движи "по инерция", но е по-различно от това да "глайднеш" с колата и пак да се движи "по инерция", само без ргенерация. На практика отново е по-икономично като видиш светофар (примерно), за който трябва да спреш, да глайднеш до него, оставяйки естествения наклон да те "дотътри" до него, а не да отнемеш газта в малко по-късен момент, за да "събираш" батерия "по инерция". Ако ме разбра.
А бе "глайдване" си му е майката на икономичното каране. tooth.gif
И то пак при определени условия, не е универсално правило за всеки случай.
dracunculus написа: 16 Яну 2021 20:22 На една и съща отсечка онзи ден с пълна батерия при старта успях да сваля до 4,8, днес, при празна- 6,8 на 100.
Тук не става въпрос за "подкрепа" от ел. двигателя, за да пестиш, а чисто и просто използване на ДВГ-то, за да зареди батерията. Но за да видиш такава разлика в разхода, прехода е трябвало да бъде доста къс. Защото един заряд на батерията чрез ДВГ-то ще се отрази много в къса отсечка, но няма да го усетиш почти на по-дълга. Просто математика.
Иначе когато работи ДВГ-то, за да се движи автомобила и не си "натоварил" двигателя много - да кажем си караш спокойно, равномерно, ел. двигателя и батерията почти не се използват. Или ако тръгнеш с празна батерия, ДВГ-то ще работи малко по-усърдно, за да произвежда ток, за да ти пълни батерията и след това ще мине в по-нисък товарен режим, за да продължи да произвежда само толкова енергия, колкото е необходима за движението на автомобила.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 11:27
от dracunculus
Ок, Боз. Звучи правдоподобно! Явно просто си зарежда батерията колкото може и харчи ток. И, да, през последно време ми се промени временно отсечката. Въпросната е 10км лежерно междуградско. И затова ми се стори и 6,8 доста восок разход. Надявам се е от студа, неразработената кола и неумението ми да карам хибрид. Колко по-нисък разход записваш с Приуса лятото, горе-долу? Другото което е, нормално ли е хибридът на къси отсечки (до 10км) и ниски температури да има релативно по-голям преразход, спрямо нормалния ми бензинов автомобил при същите условия? Питам е така, напълно условно :cheers:

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 11:37
от mfandakov
Колега заразиха те и теб, :D и ти влезна в играта .Така се почва.... :) Икономичното каране си изисква умение както казваш по горе.А колко добре си живееше преди tooth.gif ,шпориш си по аутобаните печелиш пари плащаш си меервеерщояра към държавата,и си гледаш кефа.А сега дертове.Заразно е тфа да знаеш. :thumbsup:

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 11:55
от dracunculus
Мани, прав си. Като си купиш хибрид и ти става краста. Въпреки, че точно IS300h не е баш за пестене на гориво. Направен е да го натискаш и да върви tooth.gif . Просто ми е интересно дали наистина може да е икономичен. :D

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 11:59
от Krachunov
dracunculus написа: 18 Яну 2021 11:27 Ок, Боз. Звучи правдоподобно! Явно просто си зарежда батерията колкото може и харчи ток. И, да, през последно време ми се промени временно отсечката. Въпросната е 10км лежерно междуградско. И затова ми се стори и 6,8 доста восок разход. Надявам се е от студа, неразработената кола и неумението ми да карам хибрид. Колко по-нисък разход записваш с Приуса лятото, горе-долу? Другото което е, нормално ли е хибридът на къси отсечки (до 10км) и ниски температури да има релативно по-голям преразход, спрямо нормалния ми бензинов автомобил при същите условия? Питам е така, напълно условно :cheers:
Това с разработването на двигателя и разхода според мен са митове. И в началото и сега разхода си варира в определени граници. Единственото разработване е на това, че свикваш да караш колата и от там да падне разхода.
На къси отсечки, не знам дали има по - голям разход от нормална кола. По - скоро бих го определил като нормален за нормална бензинова кола. По лични наблюдения сутрин зимата, маршрута ми беше около 5 км и беше почти спускане само, съответно колата не загряваше защото не я товарих и двигателя не спираше да работи по целия път. Път по - който лятото се включва за малко в началото.
Друго, което е зимата, през доста от времето в града, двигателя работи ако си си пуснал топло да духа в купето. А не да подгрява или да зарежда батерията.
Относно лятото и разхода. В града спокойно може да движиш между 3 и малко и 4 и малко... може и 7-8 да гониш .. зависи как караш.
Междуградско (не магистрала) 3.6-4
това за 1.8 двигателя

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 12:51
от biro
Моята сутринта за 1.8км ми показа 26л/100км. Подгравах 12 минути.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 13:00
от Krachunov
biro написа: 18 Яну 2021 12:51 Моята сутринта за 1.8км ми показа 26л/100км. Подгравах 12 минути.
ohmy.gif

12 МИНУТИ? Защо?!

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 14:31
от biro
Докато чакам да се приготвят и качат пътниците :) Няма да ги возя на студено.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 15:40
от BOz
dracunculus написа: 18 Яну 2021 11:27 Колко по-нисък разход записваш с Приуса лятото, горе-долу? Другото което е, нормално ли е хибридът на къси отсечки (до 10км) и ниски температури да има релативно по-голям преразход, спрямо нормалния ми бензинов автомобил при същите условия? Питам е така, напълно условно
Лятото разхода условно е доста по-нисък. Основно заради отоплението. Но това също така е много разтегливо понятие. Ако лятото и зимата караш по маршрут, по който ДВГ не гасне, тогава разликата няма да е много голяма. Примерно тръгваш от къщата ти и след 1 мин си директно на извънградско, и караш така следващите 20 км. Тогава не разчиташ на хибрида от типичното градско висене на светофарите, от където да ти дойде и доста по-сериозната разлика и по-ниския разход.
Но ако караш градско, с много разкъсан трафик, тогава зимата може да отидеш спокойно на едни 50-100% по-висок разход. Особено ако си "набил" парното на макс.
За това ти си знаеш какъв ти е маршрута, темпото и дали да очакваш по-нисък разход, или някакъв съизмерим с "аналогичен" друг автомобил.
biro написа: 18 Яну 2021 14:31 Няма да ги возя на студено.
Купи си печка от ЗАЗ. По-бързо ще сгрява, няма да си губиш времето да тровиш всички с колата, по-топло ще прави и ще ти излиза много по-евтино. Щом за 1.8 км на някой трябва да му е толкова топло. tooth.gif

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 16:38
от slowtraveler
BOz написа: 18 Яну 2021 15:40 Купи си печка от ЗАЗ. По-бързо ще сгрява, няма да си губиш времето да тровиш всички с колата, по-топло ще прави и ще ти излиза много по-евтино
Мнооого съмнително :) В края на краищата пак гори бензин и пак голяма част от топлината излиза през ауспуха :)

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 16:45
от biro
Не ща печка от ЗАЗ. 1.8км с разход 26/100 е 0.468л бензин или 0.78лв. Печка в олх има за 120лв, в обявата само печката дават без ЗАЗ-а. Печката ако пламне каското важи ли?

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 18:01
от dracunculus
Днес имах малко време за убиване и реших да си направя експеримент, спазвайки всички препоръки на BOz. Стартирах с горе-долу позагряла кола, парно на около 19-20 градуса. Времето беше и леко по-топло. Минах около 50км градско, което при мен е сравнително леко- средно дълги отсечки по ринговете на града със светофари и средно количество коли. Улици на квартали също минах. Ускорявах на светофарите сравнително интензивно, без пълна газ де, предвиждах от далече ситуацията и оставях да намалява, регенерирайки възможно най-много. Карах в ЕКО-режим. Резултатът- 4,8, като тенденцията беше и да падне още, ако бях карал още. БК по сметки показва бая точно, та явно разходът е бил наистина толкова. Явно с тези коли е възможно всичко, стига да искаш и да имаш нерви за това. :cheers:

А, btw. какво ви е чувството по отношение на ЕКО-режима и разхода, че ми е интересно. Аз смея да твърдя, че в ЕКО давам даже повече газ отколкото в нормален, просто защото педалът на газта става страшно муден и тендирам да натискам в крайна сметка в повече. Сега, с уговорката, че това може и от модел до модел да е различно, разбира се. Как го усещате вие при Корола, Приус, C-HR и другите подобни?

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 18 Яну 2021 23:14
от BOz
slowtraveler написа: 18 Яну 2021 16:38 Мнооого съмнително
Въобще не е съмнително. Една част излиза през ауспуха, да, ама останалата си отива в колата. А не да въртиш безброй части и да висиш навън да мръзнеш, за да затоплиш колата за друг.И тези 12 минути топлина с една такава печка ще ги сведеш до 1-2 мин макс, което си е бая оптимизация. Особено гледайки през призменото оптимизиране на хибрида. tooth.gif
dracunculus написа: 18 Яну 2021 18:01 Днес имах малко време за убиване и реших да си направя експеримент,
Пробвай другия път чрез глайд. Това може да го постигнеш когато засилиш малко колата и отпуснеш педала на газта почти до край. Не знам на твоя дисплей как се визуализира това, но би трябвало да нямаш никакви стрелки на никъде. Естествено това след като парното ти сгрее до необходимата температура, за да може системата да си загаси ДВГ-то.
И при ускорение да не натискаш много колата, а да си на границата точно там, където пали ДВГ-то. Ще я усетиш тази точка лесно с времето, защото тя също така е променлива спрямо заряда на батерията.

Как да шофираме най-икономично хибрид

Публикувано на: 19 Яну 2021 00:24
от slowtraveler
BOz написа: 18 Яну 2021 23:14 .И тези 12 минути топлина с една такава печка ще ги сведеш до 1-2 мин макс, което си е бая оптимизация.
Пробвал ли си да палиш печка на ЗАЗ? Минута е само предварителният подгрев на печката, след което превключваш превключвателя на втората степен за да почне да подгрява и евентуално - някога да почне да топли....
Карал съм такъв ЗАЗ... И съм отстранявал повреда по печката, поради която повреда резервоара (май бе около 20-30л) бе свършил за 80км, просто защото бензина се лееше по двигателя tooth.gif