Страница 1 от 1
Проблем с налягането на маслото на D4D
Публикувано на: 11 Яну 2021 20:00
от Bat Jorko
Привет,
Става дума за колата на мой приятел, RAV 4, D4D двигател. Нямам опит с дизелови двигатели, освен от обща култура.
Първоначално се забелязва загуба на антифриз, изхвърлян през ауспуха. В сервиз установяват изтичане на антифриз през охлаждането на ЕГР клапана и затапват входа и изхода на водната линия през ЕГР-то. Почти веднага след това на загрят двигател започва да свети лампата за маслото, без значение на какви обороти. Масло има. На студен двигател лампата не свети.
Посъветвах приятеля да не кара така колата преди да се оправи проблема. Моля за коментар и съвет какво се е случило в първия момент и е причинило загубата на антифриза и какво предизвиква (предполагам) загряването на маслото за да светне лампата и как се постъпва в такава ситуация - смяна на целия ЕГР или гарнитура и т.н. Очевидно затапването на водната линия не е решение.
Поздрави,
Георги
Проблем с налягането на маслото на D4D
Публикувано на: 11 Яну 2021 21:20
от TATI
Bat Jorko написа: ↑11 Яну 2021 20:00
и как се постъпва в такава ситуация
В такава ситуация се сменя сервиза, като преди това се разбира какво точно са правили. Никой от тук не може да каже какво са направили във въпросния сервиз.
След това се отива в правилния сервиз за ремонт.
Проблем с налягането на маслото на D4D
Публикувано на: 11 Яну 2021 21:52
от Bat Jorko
TATI написа: ↑11 Яну 2021 21:20
Bat Jorko написа: ↑11 Яну 2021 20:00
и как се постъпва в такава ситуация
В такава ситуация се сменя сервиза, като преди това се разбира какво точно са правили. Никой от тук не може да каже какво са направили във въпросния сервиз.
След това се отива в правилния сервиз за ремонт.
Благодаря за отговора, макар че очаквах технически коментар, а не назидание.
Опитвам се да помогна на човек, който не разбира от коли и очевидно е прецакан, независимо че не е отишъл в първия срещнат сервиз. За да не му се случи пак, мисля че ще е от полза мнение по случая от незаинтересована страна.
Проблем с налягането на маслото на D4D
Публикувано на: 11 Яну 2021 21:59
от TATI
В никакъв случай не е назидание, но така описано, не виждам кой може да даде технически коментар.
Имало теч на антифриз и сервиза решил, че е от ЕГР. Но, освен затапването, какво друго са "ръчкали", та да му светне и лампата, само те си знаят.
Двете неща нямат нищо общо (затапване и лампа за масло).
Другото е да е просто съвпадение.
Лично аз бих отишъл на тест за изгорели газове и след това на ремонт на глава, щом изхвърля през изпускателната система
Проблем с налягането на маслото на D4D
Публикувано на: 11 Яну 2021 22:18
от мехаННика
С така зададен въпрос на никого няма да помогнеш. D4D са всички дизелови двигатели, от Ярис 1.4 до Ланд Круизер 200. ТОВА Е ГОРИВНА СИСТЕМА. Ако беше написал година на производство, някой може и да се досети за 1CD ли питаш или за 2AD. Проблемите, симптомите и решението им почти нямат нищо общо.
Проблем с налягането на маслото на D4D
Публикувано на: 12 Яну 2021 06:23
от Sandocan
Темата ако се разнищи докрай ще се окаже много полезна
Проблем с налягането на маслото на D4D
Публикувано на: 12 Яну 2021 10:16
от Hursa
► Виж съдържание
Bat Jorko написа: ↑11 Яну 2021 20:00
В сервиз установяват изтичане на антифриз през охлаждането на ЕГР клапана и затапват входа и изхода на водната линия през ЕГР-то.
Вместо да отстранят теча, са затапили охлаждането на този елемент? Ако е така - поставя под съмнение именно сервиза - до колко адекватно е това. Иначе - може да е транзитна линия.
Проблем с налягането на маслото на D4D
Публикувано на: 18 Яну 2021 17:49
от Bat Jorko
Благодаря на всички, които коментираха по темата.
Причината за светещата лампа за налягане на маслото според сервиза е кабелна повреда, т.е. не е свързана със затапването на водната линия към ЕГР-то.
Поздрави,
Георги