Страница 1 от 1

Как се обезвъздушава Карина 2.0 ТД

Публикувано на: 25 Авг 2007 19:14
от Krasiko
Здравейте колеги, интересува ме дали някой знае как се обезвъздушава охладителната система на Карина 2.0 ТД . Сменяхме гарнитура на главата и покарах малко с вода за проба беше си добре, сега наляхме антифриз и не можем да обезвъздушим системата, парното не работи и започва да загрява явно има въздух и не излиза . Някой има ли идея как най лесно се извършва операцията че не намирам клапани за обезвъздушаване. Благодаря предварително.

Публикувано на: 26 Авг 2007 11:17
от slowtraveler
Не знам точно как е на Карината, но защо не пробваш по най-стария метод:
1. качваш предницата на много стръмен баир (колата да е по наклон с вдигната предница)
2. отваряш радиатора (внимавай колата да не е загряла да се опариш)
3. при отворена капачка на радиатора следиш нивото, изчакваш колата да загрее до нормална температура (за да отвори термостата), пускаш парното (ако е с кранче на парното, а не с промяна положение на въздуховодите).
4.Форсираш рязко колата до по-високи обороти няколко пъти, като следиш нивото на охл.течност и доливаш винаги да е до максимума...
Повтаряш действието, докато спре да изхвърля въздух...

Дано помогне...
:thumbsup:

Публикувано на: 26 Авг 2007 11:57
от Krasiko
И аз на този метод бях се спрял но мислех че има и по лесен, но като няма ще опитвам по този. Благодаря ! smile.gif

Публикувано на: 26 Авг 2007 14:03
от jamie
японките по принцип се самообезвъздушават.
При източване и наливане гледай парното да ти е в позиция "топло" само.
Налей новия антифриз догоре, налей и в разширителното казанче.
Карай малко, изчакай да изстине и провери/долей в радиатор и казанче.

Публикувано на: 26 Авг 2007 17:07
от diver
jamie написа:японките по принцип се самообезвъздушават.
...
Без да се заяждам, при затворена система как става това би ли обяснил? Благодаря предварително.

Публикувано на: 26 Авг 2007 18:00
от slowtraveler
Ами системата така се изчислява, че водната помпа да е на ниско място(за да може винаги да работи в антифриза, а не във въздушна среда, а местата, на които може да се задържи въздух да могат да се продухат с антифриз само със силата на помпата.
Въздуха отива в радиатора и/или директно в разширителния съд (в зависимост от системата).
А засмукването на нужния антифриз при спадане на нивото или при вакуума от охлаждането става от по-ниска точка, където винаги има антифриз.
Всички системи на автомобилите са херметични, но на някои има нужда да се развие болтче в някоя висока точка за да изхвърли от там въздуха за да не се получава въздушна 'тапа' (място, където течността само сгъстява въздуха, но не успява да го изхвърли, например ако трябва да го избута много надолу по тръба, защото въздуха успява да 'изплува' въпреки потока от антифриз. По този начин антифриза или циркулира съвсем слабо или въобще не циркулира в тази част от системата)....

Публикувано на: 26 Авг 2007 19:25
от jamie
diver написа:
jamie написа:японките по принцип се самообезвъздушават.
...
Без да се заяждам, при затворена система как става това би ли обяснил? Благодаря предварително.
Бих. За разлика от френските например дето маркучите са като змии на поза 69 (цитат) тук нещата са опростени. Ако караш кола с въздух в системата - след спиране и изстиване може просто да долееш антифриз в радиатора и нещата са наред. Единствения по-различен момент е когато на някои водни помпи има пробка - тогава оттам се обезвъздушава допълнително. Но дори и да я пропуснеш точно тази - пак е ОК.
ПП: В интерес на истината и италианката дето сега ми е градска кола е така - не се нуждае от специално обезвъздушаване.

Re: Как се обезвъздушава Карина 2.0 ТД

Публикувано на: 13 Сеп 2007 21:48
от nojarq
Da ne bi da ti se e zapu6il radiatora na parnoto i ot tam da e problema a ne ot tova 4e ima vazduh v sistemata.

Публикувано на: 14 Сеп 2007 19:26
от Krasiko
Благодаря на всички, рабрах какъв е проблема. Трябвало е преди наливане да се пусне парното на топло и да се свалят някои маркучи към нафтовата помпа защото там се е задържал въздух.