Страница 1 от 1

Corolla E12 1.6VVTi. Лампа на двигателя?

Публикувано на: 30 Сеп 2020 10:54
от esko148
Здравейте, колеги!
Това е първото ми мнение и първата ми тема в този форум.
Прегледал съм важните теми и всички останали, но така и не намерих това което исках да прочета за моята първа японска кола: Toyota Corolla E12 1.6 VVTi 110кс 81кW бензин от юни на 2002г английска сглобка.
Колата закупих скоро от човек, който си я е купил от автокъща, чийто собственик му е бил приятел и е гарантирал за състоянието и пробега на автомобила.
Колата е на 253к км ( приемаме реални ) без следа от ръжда по купе и шаси. Внесена е от Италия.
Маслото с което я взех беше Liqui Moly 10W40 сипано още в Италия преди около 40 000км.
Смятах, че е сипано такова поради висок разход или загуба от теч, но след като го смених с 5W30 и изминах около 400-500км, няма загуби. Колата работи по-добре, мотора утихна.
Сменил съм още въздушния филтър, свещите, пистовия ремък, маслото на скоростите и антифриза.

Сега четете внимателно:
колата я купих със светеща лампа за двигателя. Собственика каза, че и той така я е купил. Карал я е в ТМ ауто за диагностика ( 100лв ). Казали са му за някаква грешка ( най-вероятно PO420 ), с която може да си кара без да има някакви последствия за мотора. Карал около 10к км и проблеми нямало. Като я взех и разкачих акумулатора, лампата на двигателя угасна, но след 100-на км се появи отново.

Насочил съм се към катализатор.
* от ауспуха НЕ мирише на сяра
*мотора се форсира добре, не пуши
*студен мотора пали и държи около 1400 оборота за около 5 минути след което пада до 1000.
След малък пробег от 5-6км оборотите падат до 650 и се усеща лека вибрация ( от прочетеното в темите приемам това поведение за нормално )

Притеснява ме:
*първия студен старт на мотора дава разход по борд компютър до 30L! След потегляне започва да пада, като на 5-я; 6-я километър влиза в рамките на 5,3 - 5,6л при скорост м/у 80 и 110км/ч и след това няма такива резки покачвания в разхода. Градско ми дава някъде м/у 8 - 9л по борд компютър.

PS:
Четох доста за катализаторите и останах с впечатление, че дори и след замяна с нов ( неоригинален за около 300лв ) лампата на двигателя пак светила. За интервенции по сондите било то с дистанционни втулки или подмяна с нови ( неоригинални ) пак имаше много противоречиви мнения.

Въпроса ми е:
Ако карам така без да махам/заменям стария катализатор и 2-те ламбда сонди, дали мога да нанеса непоправими щети по двигателя?
Какво ще кажете за високия разход по борд компютър при първия студен старт?

Благодаря на всички, които ще прочетат написаното и ще дадат своето мнение ( на база опит или пък не ). Знам, че тук има хора знаещи, можещи и разбиращи които са готови да помогнат на такива като мен изпаднали в stretcher.gif

Corolla E12 1.6VVTi. Лампа на двигателя?

Публикувано на: 30 Сеп 2020 11:11
от slowtraveler
Добре дошъл колега,
Сега чети внимателно (форума ) :)
Добре, че си сменил течности, ремък и т.н... 10W40 си е добре за топла Италия, също както 5W30 си е добре за по-хладна България.
Тези приказки за 'приятели в автокъща', който гарантирал за състоянието на автомбила, ама продава автомобил със светеща грешка - абееее, приказки за балъци общо взето...
Също както и километрите... Колега - пенсионер с неговата Корола 2004г вече подмина 400х.км - все пак това са 16 години...
Компютърната диагностика можеш да си я направиш за доста по-малко пари или сам... Пише го във форума :) След определяне на грешката се насочваш към дадени решения...
Нормален ремонт, а още повече - подмяна на дефектирал детайл, никога не е водил до непоправими щети по двигателя...Да се скръндзиш за ламбда сонди - ами спри да сменяш и маслото... Тя колата ще си върви пак...
Относно разхода - предполагам имаш предвид среден разход след нулиране на борд-компютъра - и това 'го пише във форума', а и е лесно за досещане какво точно представлява 'среден разход' и моментен разход, и защо те могат да бъдат и 'плюс безкрайност'...

Corolla E12 1.6VVTi. Лампа на двигателя?

Публикувано на: 30 Сеп 2020 11:30
от esko148
Благодаря за бързия отговор, колега :)
Да, тези стойности за разхода отчитам след като съм занулил данните на компютъра. В такъв случай ( ако съм разбрал правилно ) това което ми показва студения старт е "моментния" разход, а вече след изминаване на някакви километри минава на "среден" разход.
Ще закарам колата на диагностика и ще напиша какъв е бил проблема.
Имам само още един въпрос:
*как мога да разбера реалните километри на автомобила? ТМ ауто ли трябва да посетя или може и по VIN някъде в Интернет?

Corolla E12 1.6VVTi. Лампа на двигателя?

Публикувано на: 30 Сеп 2020 11:41
от slowtraveler
Явно все пак не сте си направили труда да прочетете 'важните теми и всички останали', нито да ползвате търсачката tooth.gif
viewtopic.php?f=29&t=35730
А тъй-като темата малко се поразводни между светеща лампа на двигателя и разни други въпроси, излизайки от двигателният раздел - я заключвам....