Corolla E12 1.6VVTi. Лампа на двигателя?
Публикувано на: 30 Сеп 2020 10:54
Здравейте, колеги!
Това е първото ми мнение и първата ми тема в този форум.
Прегледал съм важните теми и всички останали, но така и не намерих това което исках да прочета за моята първа японска кола: Toyota Corolla E12 1.6 VVTi 110кс 81кW бензин от юни на 2002г английска сглобка.
Колата закупих скоро от човек, който си я е купил от автокъща, чийто собственик му е бил приятел и е гарантирал за състоянието и пробега на автомобила.
Колата е на 253к км ( приемаме реални ) без следа от ръжда по купе и шаси. Внесена е от Италия.
Маслото с което я взех беше Liqui Moly 10W40 сипано още в Италия преди около 40 000км.
Смятах, че е сипано такова поради висок разход или загуба от теч, но след като го смених с 5W30 и изминах около 400-500км, няма загуби. Колата работи по-добре, мотора утихна.
Сменил съм още въздушния филтър, свещите, пистовия ремък, маслото на скоростите и антифриза.
Сега четете внимателно:
колата я купих със светеща лампа за двигателя. Собственика каза, че и той така я е купил. Карал я е в ТМ ауто за диагностика ( 100лв ). Казали са му за някаква грешка ( най-вероятно PO420 ), с която може да си кара без да има някакви последствия за мотора. Карал около 10к км и проблеми нямало. Като я взех и разкачих акумулатора, лампата на двигателя угасна, но след 100-на км се появи отново.
Насочил съм се към катализатор.
* от ауспуха НЕ мирише на сяра
*мотора се форсира добре, не пуши
*студен мотора пали и държи около 1400 оборота за около 5 минути след което пада до 1000.
След малък пробег от 5-6км оборотите падат до 650 и се усеща лека вибрация ( от прочетеното в темите приемам това поведение за нормално )
Притеснява ме:
*първия студен старт на мотора дава разход по борд компютър до 30L! След потегляне започва да пада, като на 5-я; 6-я километър влиза в рамките на 5,3 - 5,6л при скорост м/у 80 и 110км/ч и след това няма такива резки покачвания в разхода. Градско ми дава някъде м/у 8 - 9л по борд компютър.
PS:
Четох доста за катализаторите и останах с впечатление, че дори и след замяна с нов ( неоригинален за около 300лв ) лампата на двигателя пак светила. За интервенции по сондите било то с дистанционни втулки или подмяна с нови ( неоригинални ) пак имаше много противоречиви мнения.
Въпроса ми е:
Ако карам така без да махам/заменям стария катализатор и 2-те ламбда сонди, дали мога да нанеса непоправими щети по двигателя?
Какво ще кажете за високия разход по борд компютър при първия студен старт?
Благодаря на всички, които ще прочетат написаното и ще дадат своето мнение ( на база опит или пък не ). Знам, че тук има хора знаещи, можещи и разбиращи които са готови да помогнат на такива като мен изпаднали в
Това е първото ми мнение и първата ми тема в този форум.
Прегледал съм важните теми и всички останали, но така и не намерих това което исках да прочета за моята първа японска кола: Toyota Corolla E12 1.6 VVTi 110кс 81кW бензин от юни на 2002г английска сглобка.
Колата закупих скоро от човек, който си я е купил от автокъща, чийто собственик му е бил приятел и е гарантирал за състоянието и пробега на автомобила.
Колата е на 253к км ( приемаме реални ) без следа от ръжда по купе и шаси. Внесена е от Италия.
Маслото с което я взех беше Liqui Moly 10W40 сипано още в Италия преди около 40 000км.
Смятах, че е сипано такова поради висок разход или загуба от теч, но след като го смених с 5W30 и изминах около 400-500км, няма загуби. Колата работи по-добре, мотора утихна.
Сменил съм още въздушния филтър, свещите, пистовия ремък, маслото на скоростите и антифриза.
Сега четете внимателно:
колата я купих със светеща лампа за двигателя. Собственика каза, че и той така я е купил. Карал я е в ТМ ауто за диагностика ( 100лв ). Казали са му за някаква грешка ( най-вероятно PO420 ), с която може да си кара без да има някакви последствия за мотора. Карал около 10к км и проблеми нямало. Като я взех и разкачих акумулатора, лампата на двигателя угасна, но след 100-на км се появи отново.
Насочил съм се към катализатор.
* от ауспуха НЕ мирише на сяра
*мотора се форсира добре, не пуши
*студен мотора пали и държи около 1400 оборота за около 5 минути след което пада до 1000.
След малък пробег от 5-6км оборотите падат до 650 и се усеща лека вибрация ( от прочетеното в темите приемам това поведение за нормално )
Притеснява ме:
*първия студен старт на мотора дава разход по борд компютър до 30L! След потегляне започва да пада, като на 5-я; 6-я километър влиза в рамките на 5,3 - 5,6л при скорост м/у 80 и 110км/ч и след това няма такива резки покачвания в разхода. Градско ми дава някъде м/у 8 - 9л по борд компютър.
PS:
Четох доста за катализаторите и останах с впечатление, че дори и след замяна с нов ( неоригинален за около 300лв ) лампата на двигателя пак светила. За интервенции по сондите било то с дистанционни втулки или подмяна с нови ( неоригинални ) пак имаше много противоречиви мнения.
Въпроса ми е:
Ако карам така без да махам/заменям стария катализатор и 2-те ламбда сонди, дали мога да нанеса непоправими щети по двигателя?
Какво ще кажете за високия разход по борд компютър при първия студен старт?
Благодаря на всички, които ще прочетат написаното и ще дадат своето мнение ( на база опит или пък не ). Знам, че тук има хора знаещи, можещи и разбиращи които са готови да помогнат на такива като мен изпаднали в
