Страница 5 от 9

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 25 Сеп 2021 19:38
от stoyankirov
stoyankirov написа: 25 Сеп 2021 19:32 ...а има ли някой с Приус 2010 година да каже в коя категория са го сложили?
Снимки:
► Виж съдържание
Ами Евро 4 съм защото първата ми регистрация е 31.08.2009г. Евро 5 влиза на следващия ден :censored: :censored: :censored:
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0 ... 0%B2%D0%B5
И сега как да не си мисля, че идеята е да се дава по-висока категория на по-новите автомобили , а дали са по-екологични........а да не говорим че се чувало че това щяло да отпадне като изискване /еко нормата/ ...нали ни прибраха по 15 лв отгоре за прегледа guns.gif guns.gif guns.gif

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 25 Сеп 2021 23:42
от BOz
Не става въпрос от кога влиза в действие дадена евро норма, а производителя от кога я покрива.
За това споделих, че май няма Приус-3, който да е Евро-4.
Чисто логистично дори не може да доставяш автомобил с различен евро стандарт с точност от дни.

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 26 Сеп 2021 09:56
от stoyankirov
Да, прав си ... а и то от друга страна в БГ докато започнат да ни спират по градовете със сигурност няма да е в този живот на моя Приус :D :D :D

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 26 Сеп 2021 12:59
от Hursa
Не разбирам "логиката" на този регламент. От една страна се съобразяват с евростандарта, от друга измерват изходящите газове "частично". До колкото разбирам от объркващите писаници - за бензиновите двигатели - измерват въглеродния окис (някъде пишат "въглеродния диоксид"). Но за евростандартите 4, 5 и 6 - нормата за въглеродния окис е еднаква - 1 гр на километър. За дизелите - измерват "коефициент на поглъщане на светлината" от изходящите газове. Но ако двигателя е със "затапен" ЕГР клапан, по този показател ще се представи по-добре (според мен), тъй като няма да вкарва изгорели газове, ще се подобри изгарянето, ще се намали образуването на твърди частици и отделянето на въглеводороди. Така евентуално ще премине автомобила и ако му е частично разрушен филтъра за твърди частици, и катализатора. А основния "проблем" при дизелите, който популяризират - е отделянето на азотни окиси, ЕГР способства намаляването им. (Всъщност затапването на ЕГР и при бензиновите двигатели, според мен ще подобри представянето им при измерването на отделяния въглероден окис.)

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 18 Ное 2021 17:22
от aditzah
Привет..
Утре ще трябва да минавам преглед. Можете ли да казвате (тези които знаете или които сте минавали ГТП след 12ти юли) в кояв коя еко група попада Приуса (2012) и какъв стикер ще получавам?

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 18 Ное 2021 18:14
от BOz
Ако всичко му е наред, трябва да го вкарат в 4-та.
Hursa написа: 26 Сеп 2021 12:59 Не разбирам "логиката" на този регламент.
Нормата не е еднаква, а има застъпване и най-малкото не може да я измериш на километър, защото докато мериш емисии на място, няма как да вкараш километър в сметката.
Поради тази причина се мери в процентно отношение, спрямо общия обем на газовете. И се мери въглеродния окис, защото чрез катализатора се преобразува в двуокис (диоксид), Демек ако нямаш катализатор, няма как да вкараш колата в границите на регламента, защото биха били в пъти по-високи от изискуемите.
Отделно на дизела ЕГР-а няма как да работи, ако спазваш процедурата за измерването на димността. Защото тя се мери при 100% натиснат педал на газта, където ЕГР-а се затваря задължително по карта. Друг е въпросът, че теста не го правят спрямо регламента, защото много от шофьорите не разбират и настъпват едни спорове как "ще им счупят колата".

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 18 Ное 2021 22:49
от Hursa
BOz написа: 18 Ное 2021 18:14 Поради тази причина се мери в процентно отношение, спрямо общия обем на газовете.
Т. е. у нас ще мерят процентно въглеродния окис? Но и на място - пак, ако автомобилите си изпълняват "еко стандарта" - не би трябвало да има разлика между евро 4, 5 и 6. (Като дори може двигател евро 6 да се представи по-зле процентно по отделяния въглероден окис, поради евентуалното влошено изгаряне - поради рециркулацията на изгорели газове и поради гпф филтъра.) Защо при нас ги делят тогава. И въглеродния окис ли ще го мерят при "напълно натиснат педал"?
За ЕГР - при максимално натиснат педал - пак натоварването на двигателя е много далече от пълното натоварване, пак си е "празен ход". Така че ЕГР ще си е отворен, според мен, максимално отворен. (Така или иначе - няма да "хванат" затапен егр - а основния "проблем" при дизелите, дори сега се прима, че са азотните окиси.)

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 15 Яну 2022 15:22
от Mihalcho1
Да ви кажа, как премина днес (15.01.2022) прегледа на Приус 2 (2006г).
Ако не ви се чете целият пост, защото стана дълъг, Приус 2 (2003-2009) Евро 4 е 5-та категория. Но според написаното в темата до момента, тия категории ги раздават, както си искат.

Историята е следната:

Отивам в запазения час на пункта на СБА (Бургас, ако има значение). Прилежно съм си подготвил документите, давам ги на човека и на един лист залепен на стената чета:
"Изчакайте в автомобила, докато трае прегледа".
Добре, чакам си аз. Преглеждащия си стои в една стаичка с още няколко човека и си говорят, (не много, 4-5мин). След това дойде при мен и каза:
"Тя е хибрид, ама отвори предния капак, заради камерите"
Отварям го аз, той пак си влезе в стаичката, още 4-5мин.
Излезе и казва:
"Затвори капака, но от проверка на спирачките няма как да се отървеш"
Проверяваме ги, предни, задни, ръчна (крачна).
За ръчната спирачка, знам че не държи много, но умишлено не я оправих преди прегледа, за да видя какво ще ми кажат. Съответно, човека ми каза да "помогна" на ръчната с нормалната спирачка, за да влезе в нормите, но трябва да я натегна малко.
Леко отклоненние, моля не се връзвайте да коментирате този абзац, вече имам запазен час за сервиз, за след няколко дни.
Връщам се на историята с прегледа, след проверката на спирачките, преместих Приуса на канала и зачаках още няколко минути. Майстора се върна с документите ми и Новата лепенка. Питам го аз, коя категория е колата и разговора се разви по следния начин:
Той: Е как коя, 5-та, нали е хибрид.
Аз: 5-та не е ли само за електрическите?
Той: Нали е електрическа!
Аз: Да, но има и бензинов двигател!
Той: Системата автоматично я категоризира в 5-та.
Аз: А замърсяването от бензиновия двигател, не се ли брои?
Той: Аз това им харесвам на хибридите, че нищо не се мери!
Съответно, въобще не мери изгорелите газове, не ми провери светлините, не огледа ходовата част, нищо!!!
От 12 години притежавам лични автомобили, само веднъж по спомен ми е правен истински преглед на колата. В смисъл, нещата които, знам че трябва да се проверяват са:
Спирачки
Светлини
Окачване
Изгорели газове
(Допълнете ако има друго)
В заключение, искам да кажа, че прегледите не са това, което бяха (това е ясно, от доста години), но да се проверят само спирачките и нищо друго е крайно безотговорно.

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 15 Яну 2022 15:46
от slowtraveler
Mihalcho1 написа: 15 Яну 2022 15:22 В заключение, искам да кажа, че прегледите не са това, което бяха (това е ясно, от доста години), но да се проверят само спирачките и нищо друго е крайно безотговорно.
От доста години минавам в различни пунктове ГТП във Варна и Търговище - навсякъде са ми преглеждали изцяло автомобила.. Включително 'забележка' за пожарогасителя - изминал преглед... С измерване на газове и т.н...
Сега - дали отчетените параметри са били реални - не знам. Но слагаха сонди и на бензинките и на дизелите... Повдигаха автомобила за преглед на окачването/луфтове и т.н...
Навярно не навсякъде е така - може и аз да съм умервал само такива пунктове...

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 15 Яну 2022 20:58
от WoLF
slowtraveler написа: 15 Яну 2022 15:46 Навярно не навсякъде е така - може и аз да съм умервал само такива пунктове...
:whistle:

Март съм на преглед и ще споделя и аз...

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 16 Яну 2022 12:27
от iovkito
Аз минах преглед в петък. Погледнаха светлините и спирачките и ми лепнаха стикерчето. Ако има течове или някакви луфтове по окачването, аз ще ги забележа и без да ходя на ГТП.

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 16 Яну 2022 19:42
от Hursa
Ако направят "прегледа" веднъж на 2 или 3 години, като в някой страни - може би ще е по съдържателен. Но и ще намалеят приходите за някои.

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 21 Яну 2022 19:51
от ico1
Днес минах на ГТП ,голямо шоу беше.
Провериха всичко като аз им казах процедурата за сервизен режим.
Пратих им я и на ваибър да си я имат.
Дадоха ми 4 категория като голямо четене в Гугъл падна защото
софтуера им даваше 3 вида хибриди.Голяма тъпня е всичко защото не
зависи от измерването а от данните в талона. :thumbsup:

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 21 Яну 2022 20:49
от max-2
Странно, преди няколко дни човек, който е работил в КАТ и сега ходи често ми каза, че екостикерите отпадат. Тук чета, че още ги лепят, а миналата седмица 2 коли регистрирахме в КАТ и там на всички коли лепят от старите стикери.

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 21 Яну 2022 20:55
от ufer
Това е нормалното състояние на държавата - всичко наопаки, а останалото на терсене... tooth.gif