Страница 1 от 3

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 09 Сеп 2020 11:34
от chukich
От скоро се усеща едно скърцане при спиране. С шублера измерих диска. Оказа се, че е 24мм при ръб от 2мм. Според вас има ли живот за още до 1 мм износване?
Видимо и накладките са на края на живота си и са определено за смяна.
Колеги, някой от вас слагал ли е дискове и накладки, производител АТЕ? С какви впечатления сте?
Един приятел ми ги хвали много, а скоро ще се наложи да ги сменям. 10х

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 09 Сеп 2020 13:48
от nikentce
ATE и TRW е може би най-читавото, което можеш да си сложиш на колата като дискове и накладки, но внимавай откъде ги купуваш, защото има ATE и ATE. Aз си поръчвам от малка фирма, която си е организирала паралелен внос през Полша - кутиите идват с полски надписи и с холограмни стикери и съм доволен, но има и хора, които послендите години реват от ATE, купувано от местните магазини за авточасти.
На твое място бих го пилнал тоя ръб преди да сложа новите накладки - вече в много сервизи имат машини и го правят без да свалят дисковете и става много бързо.

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 09 Сеп 2020 15:13
от chukich
nikentce написа: 09 Сеп 2020 13:48
chukich написа: 09 Сеп 2020 11:34 От скоро се усеща едно скърцане при спиране. С шублера измерих диска. Оказа се, че е 24мм при ръб от 2мм. Според вас има ли живот за още до 1 мм износване?
Видимо и накладките са на края на живота си и са определено за смяна.
Колеги, някой от вас слагал ли е дискове и накладки, производител АТЕ? С какви впечатления сте?
Един приятел ми ги хвали много, а скоро ще се наложи да ги сменям. 10х
ATE и TRW е може би най-читавото, което можеш да си сложиш на колата като дискове и накладки
По принцип ръбът не е проблем. Като нови дисковете са с дебелина 28мм, като ги дават с мин. дебелина 25мм, а моите са 24.
То в България вече е доста трудно да се намери каквато и да била качествена стока. Питах дистрибуторите какво им е производството, защото се съмнявам да са немски, но така и не ми отговориха.... трябвало да видят на кутийката dry.gif

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 09 Сеп 2020 15:27
от tora
Според мен е време за смяна, при допустима дебелина 25, имате 24, а искате да стане 23. Има и вероятност за спукване на диска при изтънена стена. Аз бих проверил и цените в Тойота на "оригинални", предлагат и алтернативни.

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 09 Сеп 2020 15:47
от slowtraveler
На Джипа бях взел дискове Текстар и накладки ATE (АТЕ не предлагаха дискове от моя размер, иначе вероятно всичко щеше да е една марка) през една известна европейска онлайн платформа (имаща сайт и на български)...Дойдоха от Германия с куриер - точно това, което поръчах...
Останах доволен - след разработването си спираше много добре...
А дали е време за смяна - разбира се, че е време за смяна на дисковете...

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 09 Сеп 2020 20:54
от nikentce
chukich написа: 09 Сеп 2020 15:13 По принцип ръбът не е проблем....
Ръбът може да ти породи просвирване с новите накладки, затова е хубаво да се изпили. Иначе за друго не е проблем.

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 09 Сеп 2020 20:58
от nikentce
tora написа: 09 Сеп 2020 15:27 ....Аз бих проверил и цените в Тойота на "оригинални", предлагат и алтернативни.
В ТМ Ауто така наречените "оригинални Японски" са всъщност TRW произведени в Германия, а алтернативните им на половин цена са Textar произведени във Франция. И двата вида идват в кутийка Toyota.

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 09 Сеп 2020 21:11
от chukich
nikentce написа: 09 Сеп 2020 20:58
tora написа: 09 Сеп 2020 15:27 ....Аз бих проверил и цените в Тойота на "оригинални", предлагат и алтернативни.
В ТМ Ауто така наречените "оригинални Японски" са всъщност TRW произведени в Германия, а алтернативните им на половин цена са Textar произведени във Франция. И двата вида идват в кутийка Toyota.
Да, да, оригиналните-фабрични накладки, с които дойде колата бяха Textar.

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 09 Сеп 2020 22:21
от nikentce
chukich написа: 09 Сеп 2020 21:11 Да, да, оригиналните-фабрични накладки, с които дойде колата бяха Textar.
Ами нормално - европейско производство с японски части ли да е. Не би било икономически обосновано. Тъпото е обаче как ТМ Ауто лъжат клиентите си. На мен ми се е налагало да се карам с тях и да настоявам да присъствам на смяна на консумативите ми. ТRW и Textar са почти на една цена на пазара, а те набутват TRW-то на двойна цена, лъжейки, че са японски.

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 09 Сеп 2020 23:25
от aleandro
Миналата година, сменях предни дискове и накладки. АТЕ за 170 лв., закупени от един от големите вносители плюс 80 лв. труда. От ТМ Ауто ми обявиха цена от 520 лв., с вкл. 20% отстъпка. Не знам дали беше за Textar, но при тези цени нямаше особено значение.

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 10 Сеп 2020 09:47
от slowtraveler
nikentce написа: 09 Сеп 2020 20:54 Ръбът може да ти породи просвирване с новите накладки, затова е хубаво да се изпили. Иначе за друго не е проблем.
По принцип съм имал многократно проблем с 'ръба'....
1. За да се види ръб, значи дискът вече е износен и е в края на живота си (обикновено 1-1.5мм на страна е максималният допуск на масовите автомобилни дискове)... В случая на колегата - дискът е износен над допустимият праг и задължително трябва да се смени...
2. Просвирването на новите накладки няма връзка с ръба - те работят на мястото, където са работили старите, но разбира се напасването на нова накладка върху стар диск е по-бавно и може да има странични ефекти независимо от това дали има ръб или не...
3. Ръбът ми е създавал проблем при края на живота на накладките... При проверка на накладките - феродо над 3мм, но част от накладката бе започнала да опира в стърчащият ръб на диска (поразрошен заради ръждата)...

При всички случаи - на мястото на колегата незабавно бих сменил дисковете..

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 10 Сеп 2020 12:32
от nikentce
slowtraveler написа: 10 Сеп 2020 09:47
По принцип съм имал многократно проблем с 'ръба'....
1. За да се види ръб, значи дискът вече е износен и е в края на живота си (обикновено 1-1.5мм на страна е максималният допуск на масовите автомобилни дискове)... В случая на колегата - дискът е износен над допустимият праг и задължително трябва да се смени...
2. Просвирването на новите накладки няма връзка с ръба - те работят на мястото, където са работили старите, но разбира се напасването на нова накладка върху стар диск е по-бавно и може да има странични ефекти независимо от това дали има ръб или не...
3. Ръбът ми е създавал проблем при края на живота на накладките... При проверка на накладките - феродо над 3мм, но част от накладката бе започнала да опира в стърчащият ръб на диска (поразрошен заради ръждата)...

При всички случаи - на мястото на колегата незабавно бих сменил дисковете..
Коментарът ми беше за ръб в допустимите граници разбира се и не съм съгласен, че като се види ръб дискът е в края на живота си. Зависи от ръба, допустимите милиметри зависят от дебелината на диска. Дори при лек ръб(т.е. леко "потъване" на накладката в диска), вътрешната част на ръба се допира на момента в страницата на накладката и това причинява просвирване понякога. Случвало ми се е неведнъж и при шлайфане на ръба просвирването изчезва. Това до колко можеш да експлоатираш диска зависи и от начина на каране. Ако си спокоен шофьор и не се мяташ на спирачката с всичка сила на всеки светофар - можеш да си позволиш и малко по-голямо износване. Ако шофираш нервно е хубаво да се спазват стриктно сервизните ръководства, където цифрите за допустими милиметри са преднамерено презапасени.

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 10 Сеп 2020 14:28
от batececo
Напълно съм съгласен, че ако дебелината на диска е в допустимите норми, може да се кара още и лично аз си махам новообразувалия се малък ръб при смяна на гуми и меря всеки път каква е дебелината. С ръб понякога наистина просвирва леко, да.
nikentce написа: 10 Сеп 2020 12:32 Ако си спокоен шофьор и не се мяташ на спирачката с всичка сила на всеки светофар - можеш да си позволиш и малко по-голямо износване.
С това не съм съгласен, защото може да ти се наложи инцидентно рязко спиране, колкото и да си спокоен и да си планираш действията.

За марката накладки нямам кой знае какъв опит, но като сложих АТЕ отпред и отзад, почуствах разлика спрямо ОЕМ накладките, направо хапят дисковете, с ОЕМ-а, който така и не се износваше (отпред), не износваше и дисковете, не правеше прах и не спираше толкова добре. Задните дискове също са ми АТЕ, бяха с покритие, нямат ръжда след 3 години употреба.

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 10 Сеп 2020 14:44
от chukich
Благодаря на всички за коментарите. Слагам АТЕ дискове + накладки !

Спирачни дискове + накладки

Публикувано на: 10 Сеп 2020 14:59
от nikentce
batececo написа: 10 Сеп 2020 14:28 .........
С това не съм съгласен, защото може да ти се наложи инцидентно рязко спиране, колкото и да си спокоен и да си планираш действията.
...........
Разбира се, че може да се случи, и то много вероятно, но има голяма разлика да попаднеш в такава ситуация с примерно износен на 23 мм диск от спокойно каране, т.е. такъв на който са му липсвали прегрявания, и пак с 23 мм същия на дебелина, но системно прегряван от резки спирания. Вероятността за спукване(счупване) във втория случай е доста по-голяма, защото материалът губи от здравината си.
Това исках да кажа по-горе, че само милиметрите не са еднозначни. Това разбира се си го знае шофоьрът. Механикът в сервиза не ти знае как си карал и за него си е ориентир само каталогът.