[Rav 4 XA30]Подмяна на ECU с цел премахване на DPF (фап филтър)
Публикувано на: 12 Авг 2020 11:41
Автомобили:
Rav 4 XE30
Установих че има фабрично коли с DPF (фап филтър) като моята и такива без DPF (фап филтър).
Визуално може да се установи и това като погледнеш двигателя и установиш има или няма датчик за диференциално налягане
Ето и линк за проверка по VIN
линк клик тук
Компонент/агрегат:
Компютър на двигателят
Цел:
Вер1: Смяна на компютър на двигателят с друг от кола която фабрично няма DPF
Вер2: Ходене по майстори с неясен характер и способности за програмиране на оригиналния компютър на колата
Проблем:
Наченки на запушване на DPF (фап филтър) повишен разход на гориво , липса на мощност не много голяма
Процедура по монтаж /демонтаж:
Компщтъра се държи на две планки а те от своя страна с 3 болта . Единия от който е достъпен след махане на кутията на въздушния филтър
Процедура по синхронизиране на новия компютър:(процедура с кламер)
Монтира се новия компютър, свързват се куплунгите. След което се взима кламер и телче и се окъсяват пин 4 и пин 13 на OBD буксата . Оставят се така и се дава на контакт . Всички лампи по таблото започват да мигат което е нормално и колата се оставя така в продължение на 35 до 40 минути. След това се изгася контакта , премахва се телчето от OBD буксата и колата запалва с вече новия компютър.
След успехната промяна на компщтъра или софтуера предстой физическото премахване на DPF (фап филтър) от мястото му.
Rav 4 XE30
Установих че има фабрично коли с DPF (фап филтър) като моята и такива без DPF (фап филтър).
Визуално може да се установи и това като погледнеш двигателя и установиш има или няма датчик за диференциално налягане
Ето и линк за проверка по VIN
линк клик тук
Компонент/агрегат:
Компютър на двигателят
Цел:
Вер1: Смяна на компютър на двигателят с друг от кола която фабрично няма DPF
Вер2: Ходене по майстори с неясен характер и способности за програмиране на оригиналния компютър на колата
Проблем:
Наченки на запушване на DPF (фап филтър) повишен разход на гориво , липса на мощност не много голяма
Процедура по монтаж /демонтаж:
Компщтъра се държи на две планки а те от своя страна с 3 болта . Единия от който е достъпен след махане на кутията на въздушния филтър
Процедура по синхронизиране на новия компютър:(процедура с кламер)
Монтира се новия компютър, свързват се куплунгите. След което се взима кламер и телче и се окъсяват пин 4 и пин 13 на OBD буксата . Оставят се така и се дава на контакт . Всички лампи по таблото започват да мигат което е нормално и колата се оставя така в продължение на 35 до 40 минути. След това се изгася контакта , премахва се телчето от OBD буксата и колата запалва с вече новия компютър.
След успехната промяна на компщтъра или софтуера предстой физическото премахване на DPF (фап филтър) от мястото му.