Страница 1 от 3

Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)

Публикувано на: 10 Авг 2020 13:29
от Hursa
vfr800 написа: 10 Авг 2020 12:12 таблицата по MAP на модерен комън рейл , ще разбереш
Може ли да го покажете?

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 10 Авг 2020 16:07
от vfr800
Hursa написа: 10 Авг 2020 13:29
vfr800 написа: 10 Авг 2020 12:12 таблицата по MAP на модерен комън рейл , ще разбереш
Може ли да го покажете?
На тойота не мога, понеже ECU-то е Denso, въпреки че съм чувал, че руснаците вече са ревърснали някои адреси и може би имат информация за точно тези таблици, а и както казах дизела не ме интересува, но мога да извадя от EDC на бош. Вътре има просто стойности в една таблица, RAW values, които сами по себе си нищо не значат. Обикновено при Vag-овете стойността е MG/Stroke, при другите незнам. Не ми се влиза в изчисления , но на база това, което съм виждал при колите с DPF , Smoke limit таблицата и Drivers Wish са със завишени стойности, колко точно не съм смятал, но спрямо тези без DPF има разлика. Просто казвам какви са моите наблюдения, разбира се може да има и изключения все пак има хиляди модели ECUта с хиляди таблици.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 10 Авг 2020 17:53
от Hursa
Няма значение. Покажете го за който и да е дизел. Не съм съгласен с цялата реплика
vfr800 написа: 10 Авг 2020 12:12когато видиш ...

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 10 Авг 2020 23:27
от vfr800
Hursa написа: 10 Авг 2020 17:53 Няма значение. Покажете го за който и да е дизел. Не съм съгласен с цялата реплика
vfr800 написа: 10 Авг 2020 12:12когато видиш ...
Да няма проблем. Ето ви 2та бина. Разгледайте ги и ще разберете разликата.

www.driftsnail.com/videos/19tdidpf.zip
www.driftsnail.com/videos/19tdi.zip

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 11 Авг 2020 07:54
от urb
iovkito написа: 10 Авг 2020 13:22 Точно заради това, което колегата е описал по-горе, евро5 версията на AD двигателя на тойота е много по-зле в сравнение с евро4. Опитали са се да изчистят пушилките при рязко подаване на газ, за да влезе в нормите, резултатът е, че са успели, но колата не е толкова приятна за шофиране. Ако бяха направили този двигател евро6, предполагам, че щеше да е подобен на 2.0 атмосферен бензин.
2.0 Атмосферен бензин модерен с директно впръскване и 16 клапана е над 180 коня. Незнам как сравняваш този 1.4 90 коня с 180 коня двигател. Технически не е издържано.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 11 Авг 2020 08:31
от iovkito
urb написа: 11 Авг 2020 07:54

2.0 Атмосферен бензин модерен с директно впръскване и 16 клапана е над 180 коня. Незнам как сравняваш този 1.4 90 коня с 180 коня двигател. Технически не е издържано.
Написал съм ad двигател, който във версията си 2.0 е 125кс, а 2.2 е 150кс.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 11 Авг 2020 09:37
от Hursa
vfr800 написа: 10 Авг 2020 23:27 Разгледайте ги и ще разберете разликата.
Единия не го отворих. Но по какво съдите, че има преобогатяване? Дори, че има съотношение въздух гориво близко до стехиометричното.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 11 Авг 2020 11:36
от vfr800
Hursa написа: 11 Авг 2020 09:37
vfr800 написа: 10 Авг 2020 23:27 Разгледайте ги и ще разберете разликата.
Единия не го отворих. Но по какво съдите, че има преобогатяване? Дори, че има съотношение въздух гориво близко до стехиометричното.
Един цилиндър има около 473cm3 обем ~570mg. Лимита на впръскване стандартно заводски е около 70mg/stroke. Да кажем, че имаме пълно налягане, 0.9 бара. 1083 делим на 70 и получавамe ~15.1 и това е идеален случай надула турбина и газ докрая, ако турбината не е надула обаче отиваме на по-богати смеси. При 15/1 си имаме пушек и то доста осезаемо, при около 20/1 всичко е доста чисто, но да кажем че и 18/1 е приемливо. Както казах това се прави с цел респонс. Смятам разговора за приключен тъй като темата е за съвсем друго нещо. Човека има проблем с DPF-а , че му влиза в регенрация и той не го изчаква и му се разрежда маслото. Няма общо с това, което коментираме в момента. BTW тези стойности са от ECU на кола без DPF.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 11 Авг 2020 12:19
от Hursa
Но достига ли този лимит. (не е ли в милилитри)

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 11 Авг 2020 12:45
от slowtraveler
Твърдо не съм противник на ДПФ, но съвременното дизелче на Фиат без ДПФ (Euro4) не е пропушвало и при критични режими... И при рязко подаване на газ, и при натоварване при ниски обороти... Може да е нямало сила да изпуши (все пак бе само 90 кончета), но това са личните ми наблюдения (които мен лично ме учудиха)... Да, част от много фините частици, които биха били уловени от ДПФ не се виждат, така, че не твърдя, че излиза 'чист въздух', но пушек твърдо не съм наблюдавал...

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 11 Авг 2020 13:06
от Hursa
И според мен не би трябвало да се вижда "дим" при относително съвременен дизел, с относително съвременна горивна система - ако е изправна, въпреки демонтирани дпф. Не биха допуснали толкова значимо недоизгаряне. А да се впръсква дизел в количества близки до стехиометричното съотношение, ми се вижда абсурдно.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 11 Авг 2020 14:15
от BOz
vfr800 написа: 10 Авг 2020 23:27 Един цилиндър има около 473cm3 обем ~570mg. Лимита на впръскване стандартно заводски е около 70mg/stroke. Да кажем, че имаме пълно налягане, 0.9 бара. 1083 делим на 70 и получавамe ~15.1 и това е идеален случай надула турбина и газ докрая, ако турбината не е надула обаче отиваме на по-богати смеси. При 15/1 си имаме пушек и то доста осезаемо, при около 20/1 всичко е доста чисто, но да кажем че и 18/1 е приемливо. Както казах това се прави с цел респонс. Смятам разговора за приключен тъй като темата е за съвсем друго нещо. Човека има проблем с DPF-а , че му влиза в регенрация и той не го изчаква и му се разрежда маслото. Няма общо с това, което коментираме в момента. BTW тези стойности са от ECU на кола без DPF.
Това не е вярно.
Строук-а на ВАГ-а (Евро-5 и 6) по лимит идва от дебитомер .
По карта макс строук идва при Ламбда 1300 по лимитер, което ти прави макс 19.1:1 смес.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 11 Авг 2020 14:21
от todorakis
vfr800 написа: 11 Авг 2020 11:36 Човека има проблем с DPF-а , че му влиза в регенерация и той не го изчаква и му се разрежда маслото.
Как се разрежда, като има 5- та дюза?

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 11 Авг 2020 17:53
от vfr800
BOz написа: 11 Авг 2020 14:15
vfr800 написа: 10 Авг 2020 23:27 Един цилиндър има около 473cm3 обем ~570mg. Лимита на впръскване стандартно заводски е около 70mg/stroke. Да кажем, че имаме пълно налягане, 0.9 бара. 1083 делим на 70 и получавамe ~15.1 и това е идеален случай надула турбина и газ докрая, ако турбината не е надула обаче отиваме на по-богати смеси. При 15/1 си имаме пушек и то доста осезаемо, при около 20/1 всичко е доста чисто, но да кажем че и 18/1 е приемливо. Както казах това се прави с цел респонс. Смятам разговора за приключен тъй като темата е за съвсем друго нещо. Човека има проблем с DPF-а , че му влиза в регенрация и той не го изчаква и му се разрежда маслото. Няма общо с това, което коментираме в момента. BTW тези стойности са от ECU на кола без DPF.
Това не е вярно.
Строук-а на ВАГ-а (Евро-5 и 6) по лимит идва от дебитомер .
По карта макс строук идва при Ламбда 1300 по лимитер, което ти прави макс 19.1:1 смес.
Това е EDC17 там нещата са по-различни. И както казах всичко това е офтопик. Не виждам смисъл в тази дискусия.

1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?

Публикувано на: 12 Авг 2020 08:13
от martod
slowtraveler написа: 11 Авг 2020 12:45 Твърдо не съм противник на ДПФ, но съвременното дизелче на Фиат без ДПФ (Euro4) не е пропушвало и при критични режими...
Аз пък като твърд противник на ОФ-а, предлагам да преместиш последните почти 2 страници в друг раздел и там да си ги мерите, на кой колко му пуши дизелчето . tooth.gif