Разни разсъждения относно дизелите (разделена от тема за разреждане на маслото с гориво)
Публикувано на: 10 Авг 2020 13:29
TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
На тойота не мога, понеже ECU-то е Denso, въпреки че съм чувал, че руснаците вече са ревърснали някои адреси и може би имат информация за точно тези таблици, а и както казах дизела не ме интересува, но мога да извадя от EDC на бош. Вътре има просто стойности в една таблица, RAW values, които сами по себе си нищо не значат. Обикновено при Vag-овете стойността е MG/Stroke, при другите незнам. Не ми се влиза в изчисления , но на база това, което съм виждал при колите с DPF , Smoke limit таблицата и Drivers Wish са със завишени стойности, колко точно не съм смятал, но спрямо тези без DPF има разлика. Просто казвам какви са моите наблюдения, разбира се може да има и изключения все пак има хиляди модели ECUта с хиляди таблици.
Да няма проблем. Ето ви 2та бина. Разгледайте ги и ще разберете разликата.
2.0 Атмосферен бензин модерен с директно впръскване и 16 клапана е над 180 коня. Незнам как сравняваш този 1.4 90 коня с 180 коня двигател. Технически не е издържано.iovkito написа: ↑10 Авг 2020 13:22 Точно заради това, което колегата е описал по-горе, евро5 версията на AD двигателя на тойота е много по-зле в сравнение с евро4. Опитали са се да изчистят пушилките при рязко подаване на газ, за да влезе в нормите, резултатът е, че са успели, но колата не е толкова приятна за шофиране. Ако бяха направили този двигател евро6, предполагам, че щеше да е подобен на 2.0 атмосферен бензин.
Един цилиндър има около 473cm3 обем ~570mg. Лимита на впръскване стандартно заводски е около 70mg/stroke. Да кажем, че имаме пълно налягане, 0.9 бара. 1083 делим на 70 и получавамe ~15.1 и това е идеален случай надула турбина и газ докрая, ако турбината не е надула обаче отиваме на по-богати смеси. При 15/1 си имаме пушек и то доста осезаемо, при около 20/1 всичко е доста чисто, но да кажем че и 18/1 е приемливо. Както казах това се прави с цел респонс. Смятам разговора за приключен тъй като темата е за съвсем друго нещо. Човека има проблем с DPF-а , че му влиза в регенрация и той не го изчаква и му се разрежда маслото. Няма общо с това, което коментираме в момента. BTW тези стойности са от ECU на кола без DPF.
Това не е вярно.vfr800 написа: ↑10 Авг 2020 23:27 Един цилиндър има около 473cm3 обем ~570mg. Лимита на впръскване стандартно заводски е около 70mg/stroke. Да кажем, че имаме пълно налягане, 0.9 бара. 1083 делим на 70 и получавамe ~15.1 и това е идеален случай надула турбина и газ докрая, ако турбината не е надула обаче отиваме на по-богати смеси. При 15/1 си имаме пушек и то доста осезаемо, при около 20/1 всичко е доста чисто, но да кажем че и 18/1 е приемливо. Както казах това се прави с цел респонс. Смятам разговора за приключен тъй като темата е за съвсем друго нещо. Човека има проблем с DPF-а , че му влиза в регенрация и той не го изчаква и му се разрежда маслото. Няма общо с това, което коментираме в момента. BTW тези стойности са от ECU на кола без DPF.
Това е EDC17 там нещата са по-различни. И както казах всичко това е офтопик. Не виждам смисъл в тази дискусия.BOz написа: ↑11 Авг 2020 14:15Това не е вярно.vfr800 написа: ↑10 Авг 2020 23:27 Един цилиндър има около 473cm3 обем ~570mg. Лимита на впръскване стандартно заводски е около 70mg/stroke. Да кажем, че имаме пълно налягане, 0.9 бара. 1083 делим на 70 и получавамe ~15.1 и това е идеален случай надула турбина и газ докрая, ако турбината не е надула обаче отиваме на по-богати смеси. При 15/1 си имаме пушек и то доста осезаемо, при около 20/1 всичко е доста чисто, но да кажем че и 18/1 е приемливо. Както казах това се прави с цел респонс. Смятам разговора за приключен тъй като темата е за съвсем друго нещо. Човека има проблем с DPF-а , че му влиза в регенрация и той не го изчаква и му се разрежда маслото. Няма общо с това, което коментираме в момента. BTW тези стойности са от ECU на кола без DPF.
Строук-а на ВАГ-а (Евро-5 и 6) по лимит идва от дебитомер .
По карта макс строук идва при Ламбда 1300 по лимитер, което ти прави макс 19.1:1 смес.
Аз пък като твърд противник на ОФ-а, предлагам да преместиш последните почти 2 страници в друг раздел и там да си ги мерите, на кой колко му пуши дизелчето .slowtraveler написа: ↑11 Авг 2020 12:45 Твърдо не съм противник на ДПФ, но съвременното дизелче на Фиат без ДПФ (Euro4) не е пропушвало и при критични режими...