Страница 1 от 2

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 22 Юли 2020 13:24
от Павала
Здравейте колеги,може да е малко глупав въпрос ми ,но забелязах че при развиване на капачката на резервоара се чува едно съскане, интересува ме дали е нормално това,при другите ми коли не бях обърнал внимание на това.Автомобила ми е Авенсис 1,8 бензин 2007 гд

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 22 Юли 2020 13:38
от Оги
Означава, че капачката е плътна.

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 22 Юли 2020 13:42
от Павала
Ясно,но това проблем ли е или е нормално

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 22 Юли 2020 13:53
от mapamop
Не. Иначе има възможност за разливи на гориво. Бензина има и летливи съставки, които си се изпаряват в резервоара. Тези газове съскат.
И моята съска, ако това ще те успокои.

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 22 Юли 2020 13:55
от Павала
Благодаря, просто за първи път карам Тойота и не съм запознат с някои особености

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 22 Юли 2020 14:07
от mapamop
Павала написа: 22 Юли 2020 13:55 някои особености
Принципно и на старата ми дизелова Астра си съскаше леко. Учудвам се че не си забелязал преди. При Зафирата беше спряла да съска и се наложи смяна на капачката, защото нафтата се връщаше обратно в резервоара, и горивната помпа оставаше на сухо. За излишните газове няма драма, защото резервоара или капачката си имат клапан, и над някакво налягане се освобождават през него.

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 22 Юли 2020 14:22
от Павала
Ами преди имах Рено Гранд Сценик и при нямаше такова съскане, явно при него е имало проблем и сега си обяснявам някои работи които се случваха при него

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 22 Юли 2020 16:20
от batececo
Навремето карах Рено Сценик, след ремонт на двигател започна да се проявява следното: След дълъг път започна да се образува много силен вакуум в резервоара, направо пукаше, буквално. Беше невъзможно да отвориш капачката на резервоара след дълъг път, ако не изчакаш известно време :) На газ започна много повече да върви и бензина започна много, много бързо да свършва при работа на газ :)
Наредихме 2 коли като тогавашната ми кола 1 до друга и забелязахме, че 2 маркуча за вакуум около двигателя бяха разменени при мен :)
Разменихме маркучите да са както при другата кола и проблемът изчезна :) Явно в сервиза като са сглобявали са ги разменили.

Иначе ако става дума за обикновено леко изсъскване, при мен също го има на бензинов Аурис и е нормално, както споменаха по-горе.

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 22 Юли 2020 17:28
от tora
Да, правят налягане, за мен не е нормално, на никоя кола, която съм имал е нямало такова повишаване на налягането, за тойотските спецове е нормално, защото пишат и в упътването, дори капачката е с някакви сложни маневри за завиването...

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 22 Юли 2020 18:00
от mapamop
Преди време бях чел че е за пожарна безопасност и екология. Не съм сигурен.
В общи линии и много лаишки казано, газовете от горивото се задържат в резервоара до някакво налягане за да не мирише на гориво около колата и да трови въздуха, да няма възможност за запалване и да не се събират газове ако автомобила е в гараж/затворено помещение. При пределно налягане тези газове се отвеждат или през отдушник с клапан навън и/или през клапан на капачката. Другият начин беше тези газове да се вкарват в двигателя от отдушника и да изгарят там.
Като цяло клапана на капачката мисля че беше последната инстанция за предпазване от свръхналягане и авария. Налягането на което отварят клапаните са по преценка на производителя на автомобила.
Зафирата по спомен имаше клапан на капачката който се беше прецакал и горивната система се изпразваше обратно в резервоара, защото дърпаше въздух от там.
При желание може да се опитам да си спомня къде го четох това и да изровя статията. В момента говоря по спомени и много наизуст.

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 22 Юли 2020 22:02
от Hursa
tora написа: 22 Юли 2020 17:28 защото пишат и в упътването
Къде е написано? Според мен не е нормално и свидетелства за замърсяване на адсорбера. Но ако е написано в упътването, явно съм в грешка. Нека и други да споделят, аз не отварям резервоара и не знам как е при мен.

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 22 Юли 2020 23:10
от mapamop
Hursa написа: 22 Юли 2020 22:02 Къде е написано?
В книжката на Avensis T25, страница 57. Скрийншот:
Capture.PNG
Capture.PNG (56.97 KiB) Преглеждано 4834 пъти

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 23 Юли 2020 04:59
от tora
И за ауриса пише същите малоумия.

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 23 Юли 2020 08:29
от Hursa
"Слаб съскащ звук" - може би е нормално, поради съпротивлението на клапана (свръхналягането, преди сработване, зависи от клапана), а и на адсорбера. Но тогава как да определим - колко е това "слаб". И зависи колко време е минало след спиране на автомобила, както и от температурата (в резервоара), количеството бензин и свободния обем. И би трябвало да е в сила за всеки автомобил с подобна система на вентилация на резервоара.

Съскане при развиване на капачката на резервоара

Публикувано на: 23 Юли 2020 08:57
от slowtraveler
tora написа: 22 Юли 2020 17:28 Да, правят налягане, за мен не е нормално, на никоя кола
Повечето съвременни автомобили имат система за изгаряне на бензинови пари, и за вкарване на 'свеж въздух' в резервоара (за избягване еко-замърсяването от изпарение и т.н.)..... Филтри с активен въглен и т.н... Че и се сърдят (излиза чек) ако капачката не е затворена както трябва и ЕКУ-то не може да усети разлика в налягането в резервоара...
Факт е, че при Тойотата и при Маздата започнах да забелязвам по-сериозно съскане (наддув) в резервоара - възможно е това да е свързано с начина на конструиране на горивната система- циркулацията и загряването на горивото...
Например при предходните шкодички реално нямаше никаква циркулация на бензин до двигателя (където да се загрее и разшири) и да се върне обратно в резервоара - регулаторът на налягане бе до бензиновата помпа на изхода на резервоара - 'върнатото' гориво не напускаше резервоара, което логично би ограничило всякакво термично разширение при работа...