Страница 1 от 1

Проблем с акумулатор Тойота Корола 2004, дизел, 85kW(116 к.с.)

Публикувано на: 14 Юли 2020 16:07
от wj-steam
Здравейте, моля за мнение по следния проблем:
Колата почти сдаде багажа по време на движение. Първо волана затегна за кратко, а малко след това започнаха да просветват лампи на таблото. Докато паркирам стана цветномузика вече при постоянно затегнат волан. Видях, че лампата на акумулатора също свети и реших да проверя. Индикатора показа, че е за изхвърляне според описанието - бял цвят (черен - за зареждане, зелен - зареден).

Не съм сменял акумулатора след покупката преди 5 години. Тази зима за първи път сдаде багажа и го заредих след като не карах поне 1 месец.

Въпросът ми е, нормално ли е това да се случи по този начин таблото да пощурее и волана да затегне, т.е. да я товаря ли за сервиз или направо да сменя акумулатора с нов?
За сега съм се спрял на Varta Silver Dynamic 77Ah (780A), но ако ми препоръчате нещо по-добро, ще бъда благодарен.

Благодаря предварително!

Проблем с акумулатор Тойота Корола 2004, дизел, 85kW(116 к.с.)

Публикувано на: 14 Юли 2020 16:43
от slowtraveler
Нормално е при проблем със захранването компютрите да пощуреят...
Дали акумулаторът е за смяна - няма как да се каже при така дадената информация... Причината за неподходящо захранване (и паднал акумулатор) може да е и алтернатор, ремък и т.н....
Дори и да смените акумулатора с нов (което би било нормално при такъв срок на експлоатация) - добре е да измерите напрежението на зареждане, за да сте сигурни, че акумулаторът се зарежда......

Проблем с акумулатор Тойота Корола 2004, дизел, 85kW(116 к.с.)

Публикувано на: 14 Юли 2020 17:05
от wj-steam
Най-добре ще е да я натоваря към някой сервиз. От 2-3 дни (това го пропуснах) се насложи постоянен шум, който се променяше с подаване на газ (при спрял автомобил). Направи ми впечатление просто, но не обърнах внимание, защото беше слаб.

Проблем с акумулатор Тойота Корола 2004, дизел, 85kW(116 к.с.)

Публикувано на: 22 Юли 2020 20:17
от wj-steam
Оказа се, че акумулаторът ми е наред и не е за смяна. Алтернаторът не беше, обаче.
Смениха:
1. Четкодържател алтернатор - 8 лв.
2. Диоден блок - 72 лв.
3. Реле регулатор - 48 лв.