Това е много жалко. Определено от концерна Тойота-Лексус разочароват в последно време страшно много с мениджмънта на моделите си. Примери много - няма да има легендата Супра вече, няма Лексус GS, няма да има в Европа и IS вече. Авенсисът бе спрян (за мен напълно неразбираемо, Камрито е друг сегмент и в моите очи НЕ е заместник на Авенсиса) и т.н....Просто жалко!
Супра
Публикувано на: 13 Юли 2020 13:54
от Nedkow
Крайно време беше това недоразумение на БМВ да се махне от пазара.
Супра
Публикувано на: 13 Юли 2020 14:28
от dracunculus
Напълно съгласен съм! Това беше гавра с феновете на Супра. Но, какво следва след нея? Нищо, е няма по- лош ход от страна на една от най-продаваните марки в света. Както вече казах, мениджмънт НУЛА!
Супра
Публикувано на: 13 Юли 2020 16:42
от BOz
dracunculus написа: ↑13 Юли 2020 14:28
Както вече казах, мениджмънт НУЛА!
Ако нямаше мениджмънт, нямаше да я махат.
Пазара няма нужда от модел, който не се продава.
И добре, че са БМВ и ЗФ, та да вземат съвременен двигател и кутия.
Супра
Публикувано на: 13 Юли 2020 16:58
от dracunculus
Не се продава, защото не е атрактивен. БМВ, ма не баш- с емблема на Тойота....Тойота, ма не баш- с двигател, ск. кутия и интериор на БМВ. Защо старата Супра е била толкова харесвана, всеки сам може да си отговори.
Супра
Публикувано на: 13 Юли 2020 17:11
от BOz
dracunculus написа: ↑13 Юли 2020 16:58
Защо старата Супра е била толкова харесвана, всеки сам може да си отговори.
Имало е времена и времена. Старата Супра си е изпяла песента. Всяко нещо си е имало времето и мястото.
Супра
Публикувано на: 13 Юли 2020 17:35
от dracunculus
Боз, така е. Съгласен съм напълно. И вместо от Тойота да развият нова модификация със съвременен двигател, отговарящ на изискванията за спортна кола, бият отбой и се опитват да замажат положението, взимайки двигател от БМВ. Защо се питам? Да не би Тойота да не е в състояние да направи кадърен мощен двигател? Не мисля! В концерна има достатъчно подходящи 3,5 и дори 5л двигатели, които може да се използват (Лексус LC, ES350 - може да се доразработи и турбо да му се сложи). Просто винаги се питам защо не го правят.
Супра
Публикувано на: 13 Юли 2020 23:20
от BOz
dracunculus написа: ↑13 Юли 2020 17:35
Просто винаги се питам защо не го правят.
Защото струва пари. А марката е като немската "народна" такава и никой няма да ти даде пари като за премиум автомобил в днешни времена.
Лебедовата песен на Supra A90 - EOL 2025
Публикувано на: 14 Юли 2020 07:03
от dracunculus
И с това съм съгласен. Но за имиджа трябва винаги да се правят жертви. Преди много време гледах едно филмче за Лексус LFA. Разработили са го с огромни вложения, които не са ги избили след това. Знаели са го, но са го направили заради имиджа. Филмчета съм гледал и за БМВ и М-сериите им. Същото е и там. Поддръжката на поточните линии и разработката на нови двигатели им струва повече от печалбите, но го правят въпреки това. Просто, защото си уважават името. Всяка марка се издържа от масовите си модели. И всяка марка трябва да има някакви ниши. Все едно Нисан да кажат...от утре няма GTR.
Лебедовата песен на Supra A90 - EOL 2025
Публикувано на: 14 Юли 2020 10:55
от Filbor
В текущите времена парите основно отиват за изследвания и разработки на:
dracunculus написа: ↑14 Юли 2020 07:03
заради имиджа.
Ами сам си отговаряш. Едните са брандове, които имиджа на бранда е много тясно свързан с покупателната способност на съответния клиент.
Тойота се стремят да правят масови коли за народа, с фокус върху здравината (съвсем примерно). И масовия народ ще си купи Тойота защото е здрава и надеждна, а не защото е с 1.8 двигател. Тия, които търсят коли с по 8 цилиндъра ги интересува и имиджа на бранда като представителност и т.н.
Различни ниши, различна целева група.
Лебедовата песен на Supra A90 - EOL 2025
Публикувано на: 14 Юли 2020 12:37
от skydiver
Купете си стара истинска японска машина, докато още има на пазара и са достъпни...
И с другите японски производители е така.
И аз мисля, че можеше да пуснат малко бюджет специално за иконите, но явно нямам цялата картинка пред себе си.
И много вероятно, ако влезем в някой финансов или маркетингов форум, да намерим мнения на 180 градуса от нашите ...