Страница 1 от 1

Проблем с палене и мощност при загрял двигател 2.0 д4д 90кс

Публикувано на: 07 Юли 2020 14:10
от yankov27
Здравейте колеги.

От месец имам страшни главоболия с двигателя на моята Корола Версо 2.0 d4d 90кс. Закупих колата преди 6 месеца и от самото начало ми направи впечатление това че след като загрее колата започна да забива муцуната от време на време. Отдадох всичко на това че преди това имах селика 143 коня и беше доста пъргава. Преди месец колата просто спря да пали като е в работна температура. Изчетох много теми по въпроса и тръгнах със стартер и акомулатор. Рециклираха ми стартера и колата започна да върти осезаемо по-добре но като загреее си остава само със силното въртене. Един цял ден я държах на диагностика и нещото което констатирах е че като е топла колата трудно вдига налягане на помпата и дефакто като загрее просто не може да направи нужното налягане за да запали. Някой има ли идеи какво се случва за да ме насочи? Благодаря предварително !

Проблем с палене и мощност при загрял двигател 2.0 д4д 90кс

Публикувано на: 07 Юли 2020 14:30
от todorakis
SCV клапан/и

Проблем с палене и мощност при загрял двигател 2.0 д4д 90кс

Публикувано на: 08 Юли 2020 07:10
от Revenger
Какви грешки излязоха при диагностиката?

Проблем с палене и мощност при загрял двигател 2.0 д4д 90кс

Публикувано на: 08 Юли 2020 08:42
от yankov27
Не излизат никакви грешки. Просто като загрее колата, по точно като загрее нафтата и помпата не може да вдигне нужното налягане за да запали. Ако я бутнем пали и работи без проблеми но на въртене качва към 10 кпс някъде при необходими 18-20 ако не се лъжа. Колебанието ми е дали да сменя клапаните на помпата защото много ме дърпа към тях. В същото време обаче има вероятност да е от дюза/и и дефакто тази смяна само ще ми глътне не малка сума пари и в крайна сметка може да не реши нищо. Затова създадох темата за да чуя други мнения по въпроса и евентуално да взема някво решение.

Проблем с палене и мощност при загрял двигател 2.0 д4д 90кс

Публикувано на: 08 Юли 2020 17:17
от veso_hds
Може и дюзи да правят проблем,ама кажи стойностите.

Проблем с палене и мощност при загрял двигател 2.0 д4д 90кс

Публикувано на: 10 Юли 2020 11:38
от yankov27
Първа беше +1 и нещо а втора отрицателна долу горе на същата стойност, трета и 4-та бяха около 0. За това се колебая аз. Дали да купя нови клапани ида пробвам с тях или да давам някъде дюзите за рециклиране. Говорих с трима четирима приятели които работят из разни сервизи в Стз, всеки ми казва че клапаните на помпана правят често проблеми и е по вероятно да е от тях. Мисля че ще започна от там преди дюзите.

Проблем с палене и мощност при загрял двигател 2.0 д4д 90кс

Публикувано на: 10 Юли 2020 13:15
от yankov27
Незнам каква закономерност има но като откача датчика който изперва температурата на горивото колата си пали и като е супер загряла.

Проблем с палене и мощност при загрял двигател 2.0 д4д 90кс

Публикувано на: 10 Юли 2020 13:33
от Митхат
Ами значи не ти трябва този датчик,дръпни му буксата. tooth.gif .

Сега сериозно...виж му стойностите през Техстрийма,той фактор във формирането на стойности при газообразуването на ECU то.

Проблем с палене и мощност при загрял двигател 2.0 д4д 90кс

Публикувано на: 10 Юли 2020 13:40
от yankov27
:) Мина ми през ума ама много ме дразни лампата на чека на таблото и трябва и за нея да мисля :D. Сега сериозно миналата седмица като беше закачена въпросия датчик си работеше префектно. Колата нали си прави същите нормерца. Идеята ми е че ако беше дюза/и която 'пикае' и не позволява на помпата да направи въпросното налягане да запали когато нафтата е топла и съответно по рядка едва ли щеше да се влияе от температурата която измерва въпросния датчик. Затова мисля просто да си купя двата клапана за налягането на помпата и да се надявам че съм уцелил. :cheers:

Проблем с палене и мощност при загрял двигател 2.0 д4д 90кс

Публикувано на: 10 Юли 2020 13:47
от Митхат
Това с пикаещите дюзи... и да не пали значи трябва да е много зле.Пък май каза че са добре с диагностиката.А клапаните могат и те на диагностика да се видят за отклонения.

Проблем с палене и мощност при загрял двигател 2.0 д4д 90кс

Публикувано на: 12 Юли 2020 13:53
от whitefang
На този мотор и горивна с-ма ,нищо не може да се види на диагностика за клапаните.
Трябва да се премери датчика за темперутара на горивото ,а може и като за начало да му
се видят показанията дали са реални. Ако са му наред показанията ,най-вероятно не е той.
С разкачен датчик пали в сервизен режим, исканото налягане в рейката за стартиране е по-високо, и успява да преодолее изтичането
от прецакан двупосочен клапан на някоя дюза.

Проблем с палене и мощност при загрял двигател 2.0 д4д 90кс

Публикувано на: 28 Юли 2020 21:36
от yankov27
Колеги, след доста часове прекарани с колата в крайна сметка проблема се оказа в дюзите. Три от дюзите имат проблем с клапанчето за излишно гориво и като нафтата загрее и стане по тънка помпата не може да насмогне да вдигне нижното налягане. Понеже проблема с мощноста го имаше от самото начало от както я купих си обяснявам че е имала проблем с две от дюзите. След като третата е протекла вече нацяло се скапа. Благодаря на всички които се сключиха. Надявам се темата да бъде полезна на хора които имат подобни проблеми.