Страница 1 от 1

Помощ за неизправност при Тойота Е12 - електрически усилвател на волана, "цъкане" при опит за палене при загрял двигател

Публикувано на: 05 Юли 2020 01:35
от vice123
Здравейте.

Предстои ми диагностика на един от семейните автомобили - Тойота Корола Хечбек Е12 1.6VVTi 2006г. Ще съм благодарен за мнения и съвети, както и препоръка за майстор/сервиз. Два проблема се появиха заедно по време на шофиране на горещ ден:
1. Загуба на усилвателя на волана при загрял мотор - като тествах колата, след 15 минути шофиране в горещ ден волана стана труден за няколко секудни, оправи се за няколко секунди, после пак е труден, няма шумове.
2. След това пробно шофиране и гасене, мотора не може да запали - чува се "цъкане" начесто, 10на пъти в секунда, при друг втори опит имаше само едно "цъкане". След няколко часа колата пали и волана е ОК. Не е карана след това.
След моя лаически оглед - масло, антифриз, акумулатор и пистов ремък в норма. Тъй като не ми се е налагало диагностика на Тойотата до сега, необходимо ли е при тези проблеми това да стане конкретно в ТМ Ауто?

Благодаря

Помощ за неизправност при Тойота Е12 - електрически усилвател на волана, "цъкане" при опит за палене при загрял двигател

Публикувано на: 06 Юли 2020 10:34
от Enwor
Привет,
по време на тези проблеми (или преди) излизало ли е нещо на дисплея? Предупредително съобщение или нещо от сорта? Индикацията за записана грешка?
Случвало ми се е да изключи сервото на волана при упорите въртене и дълго задържане в крайно положение - това включва защитата от прегряване на елементите. Жегата сигурно го симулира.. Цъкането съм го виждал на умиращ акумулатор. За комбинацията от двете по-скоро някой губи ток някъде
Диагностиката може и да не е в Тойота, там просто е най-скъпа :).

Помощ за неизправност при Тойота Е12 - електрически усилвател на волана, "цъкане" при опит за палене при загрял двигател

Публикувано на: 06 Юли 2020 17:05
от vice123
Ъпдейт - Днес измерих напрежението на акумулатора - 11.8V, а при работещ на място двигател и включен консуматор зарядното напрежение беше около 12.5V. Интересно ми беше как запали без проблем със слаб акумулатор като е студена. Вероятно е проблем с алтернатора или друго по ел.система. С оставащия заряд направо закарах колата до сервиз, до там акумулатора се беше разредил още малко.

Помощ за неизправност при Тойота Е12 - електрически усилвател на волана, "цъкане" при опит за палене при загрял двигател

Публикувано на: 07 Юли 2020 14:30
от max-2
По-старите двигатели преди ввти палят и на 9 волта акумулатор, така че това не е критерий. Просто е разреден акумулатора и след ремонт на алтернатора ще "кара".

Помощ за неизправност при Тойота Е12 - електрически усилвател на волана, "цъкане" при опит за палене при загрял двигател

Публикувано на: 11 Юли 2020 12:49
от vice123
Проблема се реши с рециклиране на алтернатора. Имам съмнения за давността на стартера, но за сега е ОК.
Поздрави и благодаря за мненията!