[ Решение/ Отчет ] Подмяна на предни тонколони - Avensis T25
Публикувано на: 11 Юни 2020 00:05
Накратко:
На тонколоните в предните врати на Авениса (Avensis T25, 12.2005) ми им дойде времето. Симптоми - съскаха в началото, после лявата започна да гъгне леко и накрая млъкна завинаги. Малко след нея и дясната започна да изчезва и да се появява когато тя си реши. Накрая си имах 2 напълно умрели колонки и използвах карантината, за да ги сменя.
Подробности:
- колоните си имаха съскащ фонов шум още като "нови" за мен. Лявата (шофьорската) започна да изчезва без причина (влизането в дупки по пътя не я оправяше). 2 месеца по-късно същата съдба я застигна и дясната ( пасажерската ).
- Заподозрени бяха: Тонколоните заради годините им, пречупени кабели в сноповете на вратите, оригиналният касетофон.
- За да променя нещо в системата, реших да започна с колоните и кабелите, впоследствие и с касетофона, ако се наложи.
- Разглобих корите на предните врати. Ръководства в Тубата -колкото искате. В интернет - още повече. В общи линии има да се развият винтовете зад капачето на дръжката за отваряне, под/зад панела с бутона/бутоните за свалянето на стъклото и зад бутона за отваряне на резервоара/капачето с надпис Avensis.
Примерно видео (аз не бих ползвал отвертки по пластмасите):
- тонколоните са хванати с попнитове със найлонови "шапки" за вратата - разпробих ги с 4мм свредло. Проводниците им са на букси със щипки - разкопчах ги.
- Извадих ги и ги размених (лявата и дясната със еднаква форма) - дясната която работеше частично не проработи и вляво, лявата само пращеше отдясно.
- Отидох и си купих чифт тонколони HERTZ DCX 170.3 - размерът им е 1:1 с оригиналните говорители, харесаха ми на звук. Можете да си закупите произволна марка говорители стига да са със 17см диаметър, 16.5см. диаметър на конуса и да не са по-дълбоки от мисля 50-55мм. Тези са 45 и има около 5 мм място докато опрат в хоризонталната повърхност под тях, вратата е изрязана отзад и имате още 4-5 милиметра докато опре в стъклото. Придържайте се към оригиналният размер.
- Поради липса на фланци изкормих оригиналните говорители. Причина - в събота следобед нямаше откъде, досвидяха ми парите които им искат, отделно не исках да си пробивам вратите допълнително и не исках да си режа инсталацията на вратата.
С mini grinder-а изрязах ребрата на оригиналният говорител и премахнах диафрагмата заедно с магнита. При изтръгването на карантията на колоната на всяка цена се стараете да запазите контактните пластини, на които са запоени говорители цели и буксата несчупена (ползвайте клещи-секачи). Изрязах и стърчащите остри парчета от ребрата и получих идеално гладка отвътре кръгла рамка с 2 контактни пластини. Нещо такова:
От контактните пластини запазвате непокътната хоризонталната, по-малката част. По-дългата, вертикалната я пречупвате, като притискате хоризонталната част да не се изкърти, изкриви и мръдне. Имате си фланци с фабрична букса.
Върху тези "фланци" си центровате новия говорител и със самонарезни видии 3.9ммХ13 си монтирате говорителите на "фланците" през монтажните им отвори.
НЕ използвайте по-дълги или по-дебели видии - ще се пукне пластмасата! Борда е достатъчно дълбок да поеме цялата видия без да стърчи и достатъчно широк, за да може да поеме без да се спука видията. Но там НЯМА толеранс - по дълга и по-дебела видия ще ви пукнат фланеца.
Получава се нещо такова като на снимката:
- Изрязах си 4 кабелчета от старо компютърно захранване - 2 червени и 2 черни. И запоих конекторите на тонколоните за контактните пластини (или по-скоро останалата хоризонтална част). Ще ви трябва флюс - паста, колофон...
В този случай поляритета на оригиналните и на тези тонколони съвпадна като страни. ВНИМАВАЙТЕ С ПОЛЯРИТЕТА НА КОЛОНИТЕ!. По спомен + е откъм щипката на буксата, има ги означени отзад до магнита на оригиналните говорители, или използвайте снимките - червеното е " + ", черното е " - " !
Спойките ги залях с горещ силикон, но уви - снимката я няма по някаква причина.
Получи се това:
- От схемата на касетофона и от електрическата схема извадих къде по конекторите се намират колоните:
- на касетофона (W53904) са на CN701, pins 1,2,5,6 - можете да си ги прозвъните с уред, след като свалите и касетофона. Има междинни връзки под пластмасовите кори на предните колонки в краката шофьора и краката на пасажера. Не помня точно кои крачета са на буксите, но може да си ги проследите по цветовете на кабелите. Като отворите отдолу се намират лесно. Схема на конекторите при мен, сверете за вашият модел:
Обратният монтаж на вратата оставям на вашето въображение. Монтажните отвори са с диаметър 6мм - аз използвах останали крепежни щипки за предните кори в двигателният отсек. Можете да използвате и винтове с гайки по избор, до момента до който винтовете са с главите си отвътре на вратата за да не опират в отвореното стъкло.
Съскането в колоните следва в следващият пост....
На тонколоните в предните врати на Авениса (Avensis T25, 12.2005) ми им дойде времето. Симптоми - съскаха в началото, после лявата започна да гъгне леко и накрая млъкна завинаги. Малко след нея и дясната започна да изчезва и да се появява когато тя си реши. Накрая си имах 2 напълно умрели колонки и използвах карантината, за да ги сменя.
Подробности:
- колоните си имаха съскащ фонов шум още като "нови" за мен. Лявата (шофьорската) започна да изчезва без причина (влизането в дупки по пътя не я оправяше). 2 месеца по-късно същата съдба я застигна и дясната ( пасажерската ).
- Заподозрени бяха: Тонколоните заради годините им, пречупени кабели в сноповете на вратите, оригиналният касетофон.
- За да променя нещо в системата, реших да започна с колоните и кабелите, впоследствие и с касетофона, ако се наложи.
- Разглобих корите на предните врати. Ръководства в Тубата -колкото искате. В интернет - още повече. В общи линии има да се развият винтовете зад капачето на дръжката за отваряне, под/зад панела с бутона/бутоните за свалянето на стъклото и зад бутона за отваряне на резервоара/капачето с надпис Avensis.
Примерно видео (аз не бих ползвал отвертки по пластмасите):
- тонколоните са хванати с попнитове със найлонови "шапки" за вратата - разпробих ги с 4мм свредло. Проводниците им са на букси със щипки - разкопчах ги.
- Извадих ги и ги размених (лявата и дясната със еднаква форма) - дясната която работеше частично не проработи и вляво, лявата само пращеше отдясно.
- Отидох и си купих чифт тонколони HERTZ DCX 170.3 - размерът им е 1:1 с оригиналните говорители, харесаха ми на звук. Можете да си закупите произволна марка говорители стига да са със 17см диаметър, 16.5см. диаметър на конуса и да не са по-дълбоки от мисля 50-55мм. Тези са 45 и има около 5 мм място докато опрат в хоризонталната повърхност под тях, вратата е изрязана отзад и имате още 4-5 милиметра докато опре в стъклото. Придържайте се към оригиналният размер.
- Поради липса на фланци изкормих оригиналните говорители. Причина - в събота следобед нямаше откъде, досвидяха ми парите които им искат, отделно не исках да си пробивам вратите допълнително и не исках да си режа инсталацията на вратата.
С mini grinder-а изрязах ребрата на оригиналният говорител и премахнах диафрагмата заедно с магнита. При изтръгването на карантията на колоната на всяка цена се стараете да запазите контактните пластини, на които са запоени говорители цели и буксата несчупена (ползвайте клещи-секачи). Изрязах и стърчащите остри парчета от ребрата и получих идеално гладка отвътре кръгла рамка с 2 контактни пластини. Нещо такова:
От контактните пластини запазвате непокътната хоризонталната, по-малката част. По-дългата, вертикалната я пречупвате, като притискате хоризонталната част да не се изкърти, изкриви и мръдне. Имате си фланци с фабрична букса.
Върху тези "фланци" си центровате новия говорител и със самонарезни видии 3.9ммХ13 си монтирате говорителите на "фланците" през монтажните им отвори.
НЕ използвайте по-дълги или по-дебели видии - ще се пукне пластмасата! Борда е достатъчно дълбок да поеме цялата видия без да стърчи и достатъчно широк, за да може да поеме без да се спука видията. Но там НЯМА толеранс - по дълга и по-дебела видия ще ви пукнат фланеца.
Получава се нещо такова като на снимката:
- Изрязах си 4 кабелчета от старо компютърно захранване - 2 червени и 2 черни. И запоих конекторите на тонколоните за контактните пластини (или по-скоро останалата хоризонтална част). Ще ви трябва флюс - паста, колофон...
В този случай поляритета на оригиналните и на тези тонколони съвпадна като страни. ВНИМАВАЙТЕ С ПОЛЯРИТЕТА НА КОЛОНИТЕ!. По спомен + е откъм щипката на буксата, има ги означени отзад до магнита на оригиналните говорители, или използвайте снимките - червеното е " + ", черното е " - " !
Спойките ги залях с горещ силикон, но уви - снимката я няма по някаква причина.
Получи се това:
- От схемата на касетофона и от електрическата схема извадих къде по конекторите се намират колоните:
- на касетофона (W53904) са на CN701, pins 1,2,5,6 - можете да си ги прозвъните с уред, след като свалите и касетофона. Има междинни връзки под пластмасовите кори на предните колонки в краката шофьора и краката на пасажера. Не помня точно кои крачета са на буксите, но може да си ги проследите по цветовете на кабелите. Като отворите отдолу се намират лесно. Схема на конекторите при мен, сверете за вашият модел:
Обратният монтаж на вратата оставям на вашето въображение. Монтажните отвори са с диаметър 6мм - аз използвах останали крепежни щипки за предните кори в двигателният отсек. Можете да използвате и винтове с гайки по избор, до момента до който винтовете са с главите си отвътре на вратата за да не опират в отвореното стъкло.
Съскането в колоните следва в следващият пост....