Страница 1 от 2
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 31 Май 2020 13:26
от EcstasyD
Здравейте,
Не знам дали е задаван този въпрос и дали е за тази секция.
Имам следната дилема. Харесахме си Toyota C-HR. Проблемът е, че тук нямат комбинцията от цвят/оборудвне и трябва да чакам 3 месеца да я поръчат. В Румъния изглежда да имат правилната комбинация. Дали някой е купувал нова кола от съседната страна? Дали има нещо важно, което трябв да знам? Има ли причина да не я купувам оттам или няма значение дали ще я купя оттам или оттук.
Поздрави,
Ecstasy
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 31 Май 2020 13:43
от centil
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 31 Май 2020 14:07
от EcstasyD
Най-вероятно ще е на репатрак, но обмисляме евентуално дали ще успеем да се справим с временната регистрация
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 31 Май 2020 17:08
от Hursa
Какъв е проблема с временната регистрация? Не може ли да я направи дилъра.
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 31 Май 2020 21:19
от biro
Работил съм с румънски дилър на Тойота поради липса на искан от мен модел и ниво на оборудване в радиус от 100км за оглед и тест. Румънците го имаха и с удоволствие ми предложиха тест драйв. Коментирахме финансовата част и се оказа, че същия модел бе по-скъп при тях и отделно лизингът им бе 8.8% при 4.3% у нас. Това 2015г.
Ако не те притесняват финансовите параметри и не ти се чака доставка купувай смело. Хората от САЩ внасят с контейнери пък ти за Румъния се чудиш.
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 31 Май 2020 22:01
от Hursa
Мен ме интересува закупуване от Германия (но вероятно ще изчакам около година, да се нормализира обстановката) - имали изгодни отстъпки. Но не толкова поради отстъпките, а се чудя дали предлаганите от техните дилъри екземпляри не са с по-високо качество.
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 03 Юни 2020 09:07
от dracunculus
Колега Hursa, аз пък правя точно обратното- купувам в България и си ги изнасям за Германия. Две неща само мога да ти кажа. Не очаквай по-големи отстъпки от немските дилъри, винаги е било обратното и то с много. Така беше и с двете ми Тойоти. Виж ако се целиш в премиум-сегмента (Лексус, БМВ, Мерцедес) в Германия са по-изгодни...определя го специфичността на прослойката, купуваща нови премиум коли в България. В момента се оглеждам за кола от този клас евентуално и тенденциите са очевидни. Второто, дали Тойота, произведена за Германия е по-качествена не мога да кажа, само мога да се похваля от българските ми Тойоти. Никога не са ме карали да мисля, че наистина за България се пращат кофти сериите, произведени с г*за.

Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 03 Юни 2020 10:00
от tora
Миналата седмица срещнах няколко групи румънски автовози по 3-4 камиона натоварени с C-HR, и бяха само бели, също и яриси... И те бели.
Hursa написа: ↑31 Май 2020 22:01
не са с по-високо качество.
В такъв случай производството на такъв продукт ще се оскъпи, за да се сглоби изделие със специално търсено отклонение...
https://www.toyota-europe.com/world-of- ... ufacturing
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 03 Юни 2020 13:37
от Hursa
Все пак има материали отговарящи на определени изисквания и дори надхвърлящи ги. Има и материали с малко по-ниско качество (и цена).
Екземпляра може да е произведен отговаряйки изцяло на по-строгите норми на производителя и екземпляри отговарящи на допустимите норми. И съответно едното изделие е с по-високо качество от друго.
За конкретните отстъпки не съм се интересувал, но тойота предлагат ниво на оборудване специално за техния пазар, което макар и да няма някой екстри спрямо високите нива у нас е на доста добра, според мен, цена. И най-вече - в това ниво предлагат двулитровата корола. При нас не я предлагат в по-ниските нива оборудване.
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 03 Юни 2020 14:19
от tora
Това може да се случи само в някой индийски гараж.
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 03 Юни 2020 14:55
от Hursa
Мислите? Вземете луфтомер и замерете видимите хлабини на изложените екземпляри в автосалона.
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 03 Юни 2020 15:11
от dracunculus
Преди време бях пускал едно клипче за "качеството" на С63 АМГ S за над 120 000 Евро. Беше правено от Немец и беше снимал точно разни луфтове по преден и заден капак и напуканата кожа на подлакътника на нова кола. Става дума за един от най-скъпите Мерцедеси, които можеш да си купиш на цена по-висока от на масата "обикновени " S-класи и на цена 5 пъти на Авенсиса ми. Е... лоши екземпляри има явно във всеки бранд, дори и в премиум такива и дори и в най-горния им сегмент. Карал съм не веднъж и "немски" Тойоти. С нищо не превъзхождат изработката на "българските". Мое мнение, разбира се. Поскръцват си и те тук и там. За мен изработката си е стандартна на едно ниво без значение къде я купуваш в Европа. А, че в Щатите предлагат други нива на оборудване с маса екстри, които ги няма в Европа (Камри с възд. окачване и V6, Lexus с 3,5л двигатели и т.н.) е друг въпрос.
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 03 Юни 2020 15:24
от Hursa
► Виж съдържание
От
дадения линк.
"Local manufacturing philosophy
We have long believed in the importance of making vehicles local to the markets where they will be sold – a business principle that has proved its value not just in Europe, but in many other world regions as well.
By developing “local” manufacturing sites, we can better understand how our customers use their cars and what their priorities and preferences are when deciding which model to buy. This kind of knowledge is important in our mission to build ever-better cars. Local manufacturing also helps us deliver vehicles more quickly, reducing the time, cost and environmental impact of shipping cars around the world."
"Today we use 90% less water at Valenciennes than we did in 2001, and most of it is sourced from rainwater we collect on-site, or recycled waste water.
We have also made sure that all the waste produced in the manufacturing process is recycled, re-used or recovered – nothing is sent to landfill."
Тоест широко се озползва рециклиране и рециклирани материали - все пак те често отстъпват по качество на новопроизведените.
" Each shift at the factory will use around 300 tonnes of steel to build up to 750 cars a day – that’s one every 66 seconds. Once pressed, the panels are loaded in sequence on racks ready for the welding teams. Welding robots and stilled people assemble the bodyshell and create more complex parts, such as the doors. Here, as at every stage in the manufacturing process, thorough checks and inspections are made by both machines and humans."
След като се налага извършването на такива препокриващи се проверки това предполага, че това автоматизирано производство дава отклонения. И всеки детайл може да бъде класифициран по качество.
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 03 Юни 2020 16:02
от dracunculus
Не смятам, че излизайки от една поточна линия в един ден, например Авенсис от Англия, част от колите са лоши и отиват за България, а друга част са супер качествени и отиват за Германия. А, че всяка поточна линия си дава отклонения е факт.
Процедура по закупуване на нова Toyota от Румъния и/или друга членка на ЕС?
Публикувано на: 04 Юни 2020 07:37
от chukich
И преди съм споменавал в др. тема относно контрола по качествота при израбока на различни части/елементи по колите. Приятел работи в Швйцария в една фирма,която произвеждат различни части за автомобилната индустрия( най-вече поръчки за немските автопроизводили). Той ми обясни, че най-голям контрол/изисквания по качеството на елементите се правят първата година и последната година от производство на определен модел/поколение кола.Няма толкова значение за коя поточна линия.