Страница 1 от 2
Голямо налягане в резервоара?
Публикувано на: 13 Авг 2007 05:33
от racing_fan
Значи от около месец забелязахме, че в резервоара се образува голямо налягане - като отвиеш капачката и фъска яко и се виждат бензиновите пари. Освен това, бензиномера не отчита вярно, стрелката ту се качва, ту пада. Карам до Видин например, стрелката се мърда съвсем малко, тръгвам на обратно и я гледам как не спира да се движи надолу. Същата работа и до Пловдив като ходих. На отиване мръдна малко и после на връщане почна рязко да пада, чак отиде до долу и помислих, че ще остана на магистралата. Обаче лампата не ми светеше, чак в София ми присветна. Значи стрелката изобщо не показва вярно. Нещо става. Нали има някаква система за оползотворяване на тези пари, дали не е запушена? Изобщо, нормално ли е да става такова налягане, опасяваме се да не стане много голямо и да пукне резервоара(не го знам метален ли е или пластмасов). Колата е Корола 1998 1.3 16V. Дайте някакви предложения защо се получава такова налягане и дали заради него бензиномера лъже?
Re: Голямо налягане в резервоара?
Публикувано на: 13 Авг 2007 05:53
от Japanese_fever
Normalno e da cuska ot rezervoara vseki put, tui kato benzinovata sistema raboti pod nalqgane. V mnogo gore6ti dni moje da cuska pove4ko, no e normlano.
Ima i drugo ne6to ne razbrah to4no kakvo i ima na strelkata ti deto pokazva gorivo, no ima edno nabliudavano iavlenie, pri koeto purvata polovina na rezervoara svur6va po-bavno ot vtorata! laugh.gif biggrin.gif
Ili pone na pove4eto avtomobili strelkata ot full do sredata pada po-bavno, otkolkoto ot sredata do min.
Ako e tova gore-dolu, nqma mqsto za pritesnenie.
Ne moga da ti kaja na 100% dali e normalno, za6toto ne znam kolko mnogo ti duha ot rezervoara.
PO-dobre otidi da q pregledat!

Публикувано на: 13 Авг 2007 08:07
от b_d
Отдолу да колата на една от тръбите, излизащи от резервоара има едно клапанче , което трябва да се грижи да не се образува сериозно налягане. Вероятно се е запушило.
Публикувано на: 13 Авг 2007 15:39
от racing_fan
Ами има го тоя момент, че от средата да фул по бавно като че ли се мести, но ми се случва при по-ниско положение от фула като карам и стрелката се вдига вместо да пада! Според мен има някакъв проблем и ще взема да отида до Тойота да видя те какво ще кажат.
Публикувано на: 13 Авг 2007 16:19
от sluchaen_fen
Филтъра за бензиновите пари е до казанчето за спирачна течност.
Филтъра за бензиновите пари е под трябата, която свързва кутията на въздушния филтър и дроселовата клапа.
Филтъра за бензиновите пари има размерите на голяма и висока чаша за чай или бурканче за лютеница (в момента не се досещам за по-подходящо сравнение).
Re: Голямо налягане в резервоара?
Публикувано на: 13 Авг 2007 16:25
от newmiro
racing_fan написа:...
интересно че и аз имам такъв проблем, моята е корола <2002, забелязах го след много лек удар с друга кола (не знам дали има връзка).
sluchaen_fen мислиш че е от филтъра ли???
Публикувано на: 13 Авг 2007 16:54
от b_d
sluchaen_fen написа:Филтъра за бензиновите пари е до казанчето за спирачна течност.
Филтъра за бензиновите пари е под трябата, която свързва кутията на въздушния филтър и дроселовата клапа.
Филтъра за бензиновите пари има размерите на голяма и висока чаша за чай или бурканче за лютеница (в момента не се досещам за по-подходящо сравнение).
Сигурен ли си, че не го бъркаш с fuel filter?
По принцип от резервоара (при коли с EFI) излизат 3 тръби:
1. За подаване на гориво към двигателя. Тази тръба е най-дебела и накрая стои бензиновия филтър;
2. За връщане на горивото в резервоара. Тази тръба започва от FPR (fuel pressure regulator) и връща излишъка от гориво обратно в резервоара;
3. Къса тръбичка, на чийто край седи едно клапанче, което трябва да изравнява налягането в резервоара. Нормално е да има лека разлика с атмосферното налягане, но не прекомерна.
За съжаление нямам снимка.
Публикувано на: 13 Авг 2007 17:35
от dzto
да ви кажа и на мойта селика пражи същата работа със стрелката и със налягането
Публикувано на: 13 Авг 2007 18:49
от sluchaen_fen
Филтъра за бензиновите пари е точно там, където го описах.
Горивния филтър от горната снимка на bad_dog е малко по-надолу.
Публикувано на: 13 Авг 2007 18:53
от Reptile
Проверете си тръбите на генерацията да не са пробити или изкривени около резервоара и да го греят.
Има екрани за защита на резервоара, но веднъж пипнати от български майстор "грънчар", трбите добиват невиждани форми сечения и посоки на кривините.
При мен от една дупка излизаха горещи газове точно до резервоара, "човека" просто не е могъл да завари хубаво тръбата и от там със страшна сила излизат газове!
Сега съм с цяла нова генереция на 50мм и всичко е във ВИСОКИТЕ ОБОРОТИ......
ПОЗДРАВИ
Публикувано на: 13 Авг 2007 21:48
от racing_fan
sluchaen_fen сещам се за кое говориш, знам го и къде е. Как да проверим наред ли е? Съмняваме да имам дупка в генерацията, но все пак ще огледам. Интересно и при други коли го има това нещо. Да не би пък да е нормално, знам ли?
Я да попитам и за друго нещо - и на други, не само на моя двигател(4E-FE) от капака на клапаните излизат две маркучета - едното влиза след, а другото преди дросела. На нашата Корола бяха обединение с тройник и отклонени под двигателя, като на Жигулите както са правили. Понеже случайно открих предишния италиански собственик на колата в нета, го попитах и ми каза, че той го е правил така за да смучела само чист въздух. Ама ние го върнахме както си е било. Едното маркуче трябва да е за картерни газове, а другото откъде идва не знам? И преди като работеше на място колата и смърдеше в купето на бензин, преди да го оправим.
Публикувано на: 13 Авг 2007 22:47
от sluchaen_fen
Като ти свалят филтъра за бензиновите пари му направи една снимка, за да го видят колегите.
Обърни внимание на друга подобна Корола, за да си сигурен, че нямаш още доработки.
Публикувано на: 14 Авг 2007 00:25
от poli
И аз забелязах нещо подобно на моята Celica GT4 само дето е братен.
Трудно отварям капачката на резервуара от Вакум biggrin.gif
Публикувано на: 14 Авг 2007 01:00
от sluchaen_fen
poli написа:И аз забелязах нещо подобно на моята Celica GT4 само дето е братен.
Трудно отварям капачката на резервоара от Вакум biggrin.gif
Би трябвало отдушника на резервоара да е запушен. Горивото се изразходва, но не влиза въздух в резервоара, за да компенсира изразходваното гориво. Затова се получава вакуум.
Публикувано на: 14 Авг 2007 02:27
от poli
В капачката има един клапан който не отваряше,ма сега вече отваря biggrin.gif