Страница 1 от 2

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 16 Май 2020 10:12
от patilan
Здравейте
В дилемата съм за покупка на C-HR (2017-2019) или RaV4 (2015-2018)?
Имам различни съображения за избор на тези различни модели, но въпреки това ще съм ви благодарен за мнения и отзиви.
Съображенията ми са че няколко пъти в годината минавам по по-черни пътища. На ски ходя до Банско или Боровец, така че не правя сериозен офроуд, но съм бил в ситуации където има нужда от 4WD.
60% карам градско.

1. C-HR хибрид.
Разбирам че динамиката не е кой знае каква, направих тест драйв на 2.0 хибрид, и за двама човека беше ок. Поведение и комфорт бяха перфектни.
Насочил съм се обаче към 1.8 хибрид, и към момента не съм му правил тест драйв.
Имате ли отзиви как се държи с 4 човека и малко багаж и каква е разликата в динаиката с 2.0 ?
Как се държи 1.8 при изпреварвене ?
Също така, предницата ми изглежда доста ниска за СУВ, и ме съмнява че се остъргва от време на време.
На пазара виждам доста върнати от лизинг (за разлика от Рав4), и подозирам че има основателни причини.
2. RaV4
Все още не съм правил тест драйв. Разбирам че бензиновият двигател е доста икономичен, и за това нямам претенции за бензин или хрибрид.
Въпреки това, как се държи бензиновият двигател 2.0 с 4 човека и малко багаж ? Как се дръжи и при изпреварване ?

Общо взето, виждам че двата модела са на сходни цени, така че дилемата е голяма.

C-HR или RaV4

Публикувано на: 16 Май 2020 11:06
от Akima
Има теми и за двата модела.
Ползвайте тях.
Резултати:
search.php?keywords=rav4+xa40&terms=all ... it=Търсене
viewtopic.php?f=1&t=31898&hilit=c+hr+hybrid
viewtopic.php?f=35&t=32755

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 16 Май 2020 20:11
от iovkito
И с двете ще затънеш в първата локва по черно.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 16 Май 2020 20:47
от biro
Е как па не затънах за 2 години и половина. В твоята област пътувах веднъж от Тошево за Шабла по един черен път се наложи да мина между селата Иречек и Раковски ако не бъркам имената. Имаше порядъчно локви, но едната беше по-широка от пътя и неясно колко дълбока. Слязох от колата, намерих пръчка край пътя и бучих в локвата да видя колко е дълбока (снимка имам за спомен). Та мина сиейчарката без проблем. Докато се чудих на локвата мина един бесен селянин с трактор със скорост близка до максималната за неговото мпс, не спря не че ми е потрябвал, нещо се хилеше вътре. Та стигнах успешно до Тюленово и без особено напрягане.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 16 Май 2020 20:53
от boyanmt
Смени фирмата.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 16 Май 2020 22:15
от tarikat89
Аз имам Рав4 2017 2.5 бензин обаче и за мен е идеана семейна кола.Пробшах е на сняг около 40-50см и върви без проблем със всесезонни гуми. Но и моята е с блокаж на междинния диференциал. Относно разхода около 10л/100км което за кола с автоматично 4х4 и автомат и 2.5 бензин 180кс в Пловдив е добре. Ускорението с много пълен багажник и 3ма човека е достатъчно. Разхода е около 8/100 на извънградско каране по магистрали по ограничения (поддържане о 130-140км/ч) Возията е прилична като за СУВ . Широчината на колата е повече от добре. За здравина още не мога да кажа нищо за сега е на37хил км и няма никакви ремонти и проблеми освен нормалите обслужшания.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 17 Май 2020 20:15
от patilan
Днес тествах 2 Равки , 2-ка бензин ръчка и хибрид.
2-ката се оказа учудващо пъргава, и изглежда този двигател е достатъчен, предполагам автоматика и хибридната с-ма добавят 200-300 кг. Не съм проверявал. Усещането е малко като на кола, ако изключим габаритите разбира се.
Хибрида е друга кола, и като лукс и поведение на пътя. Теглото си оказва влияние....

на този етап мисля че хибрид от 2016/2017 е за предпочитане пред C-HR-a.
Дилемите си остават ...

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 18 Май 2020 09:02
от tora
patilan написа: 16 Май 2020 10:12 Имате ли отзиви как се държи с 4 човека и малко багаж
Аз нямам наблюдения, но тези терзания с мощността на даден двигател не ги разбирам. Карам понякога служебната Дачия логан, бензин 75к.с., товари се понякога с товар близък до максималния- 600-800 килограма железа и не съм слизал да тикам. Иначе с аеродинамиката на тухла празен със зор стига 120.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 18 Май 2020 10:24
от nicktodorov
tora написа: 18 Май 2020 09:02 ...тези терзания с мощността на даден двигател не ги разбирам...
Не говоря за колегата който пита, а по принцип...
Не си ли забелязал, как у нас и околните източноевропейски страни (а за клиповете из Youtube с ДТП от Русия да не говорим tooth.gif ), ограниченията на скоростта са само бегло препопръчителни. Мнозинството кара доста над знаците.
В същото време пък, има и доста участници в движението (и то не говоря за камиони, бусове и т.н.) които пък се влачат с прекалено ниска скорост дори по магистралата.
За мен и двете крайности не са нормални - нито да се влачиш с кола с 80-90 по магистралата, нито да летиш на двулентов път със завои с над 100.
И заради тази комбинация, почти всеки в този регион му се налага да изпреварва много често - тия летящите щото явно карат по хронометър и ако изчакат 2-3 завоя зад тира/дядото с жигулата ще изпаднат много в общото класиране, нормалните шофьори пък щото настигат флегма дет се влачи и заради летящите трябва бързо да направи изпреварването и да се прибере...
Не си ли забелязал, колко по-лесно се кара на запад? По магистралите едно, че имат обикновено повече ленти, но и трафика е много по-консистентен. Масата си кара по или малко над ограничението. И на практика изпреварване ти се налага рядко. А когато се наложи, риска да те застигне святкащ ниско прелитащ обект е нищожна и може да си изпреварваш спокойно без да изкарваш буталата на машината си. На междуградските пътища там също няма такива каращи предимно в насрещното...
А тук какво се получава? На магистрала особено дясната лента е с тирове и флегматици карщи и с 80. Лявата е заета от нервни изтребители. И на нормалния човек искащ просто да си кара на круиз с 120-130-140 му се налага постоянно да сменя лентите, да намаля рязко и да ускорява с кикдаун...

И за сравнение:
Трип от най-югозападния край на Испания до България, над 4000км. С часове не ми се е налагало да коригирам скоростта - всички си карат равномерно (явно и те на круиз). И след Унгария нещата се променха рязко.
Друг трип тази зима до Франкфурт и обратно. С королата и Safety sense 2 педали почти не пипнах, а волана само леко придържах заради по-остри завои. Докато тук дори Цариграско не мога да мина с постоянна скорост 80-90...

Та затова и тук мощността на колите е фактор.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 18 Май 2020 12:27
от dracunculus
Имах като сервизна кола за 3 дни тая зима 2019 РАВ-ка с 2л бензин и ръчна кутия. За мен напълно достатъчен автомобил. Чувстваше се доста сходно с Авенсиса ми като ускорение от място, само на магистралата над 140 беше леко по-тромав, но имайки предвид аеродинамиката го намирам за нормално.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 18 Май 2020 13:32
от BOz
nicktodorov написа: 18 Май 2020 10:24 Лявата е заета от нервни изтребители. И на нормалния човек искащ просто да си кара на круиз с 120-130-140 му се налага постоянно да сменя лентите, да намаля рязко и да ускорява с кикдаун...
Не съм съгласен. По магистралата карам или със 120 (ограничение от куфара на тавана), или със 140 (ограничение по закон). Може би влизам в определението на нормален човек.
Според мен трафика масово кара със 120, защото колкото изпреварвам, толкова ме и изпреварват.
Когато карам със 140, по-скоро се движа по-бързо от "масовия" трафик.
Забелязвам вече, че много по-рядко минават изтребители. Сега може да ми се случи да не видя нито един както си карам със 140, то някой да ме изпревари с очевидна огромна разлика от скоростта. Преди 10+ години, това беше почти ежеминутно.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 18 Май 2020 18:11
от iovkito
За магистралите няма голямо значение мощността. При минаване през проходите, изпреварване на камиони и теглене на ремаркета, там вече е друга работа. Веднъж пътувах до София с бензинова кола на газ без турбо, 115кс, повече няма да правя такава грешка. Малко се чудя и на тези, които карат короли и авенсиси 1,33 и 1,6 бензин, но те си знаят, за мен е просто мъка, нищо повече.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 18 Май 2020 20:29
от dracunculus
Прав си, то моят Авенсис (1,8) върви достатъчно, но си е баш на границата с това тежко купе. 1,6 е напълно недостатъчно и според мен

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 19 Май 2020 10:49
от Filbor
https://www.captoyota.com/research/comp ... lem-or.htm
https://www.google.com/search?q=c-hr+vs ... e&ie=UTF-8
iovkito написа: 18 Май 2020 18:11 Малко се чудя и на тези, които карат короли и авенсиси 1,33 и 1,6 бензин, но те си знаят, за мен е просто мъка, нищо повече.
Офтопик
По-евтино е.
Примерно 1.33 и 1.4 са под 102 конски сили и с по-нисък коефициент за изчисление на данъка.
За да се изпреварва по-бързо по време на минаване през проходи трябва да се включи на 3-та предавка и така усещаш тяга.
Навгигацията ми помага и преди всеки завой хвърлям по едно око дали след това следва прав участък, за да преценя намалянето на предавкките до третата и дали да се приближа до предния

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 19 Май 2020 11:48
от iovkito
Всеки си преценява. Ако карам само градско и изкарвам колата извън града за 2 ходения до морето, може и да не ми е проблем. Километрите са ми 99% извънградско, по 40к на година. Кола се купува според това кой как и къде ще я кара. Някои си купуват и нови дизели, за да ги карат само в града. wacko.gif