Страница 1 от 1

клапани

Публикувано на: 11 Авг 2007 19:29
от niki60
Някой може ли да каже защо чукат клапаните при престой на колата повече от един ден докато маслената помпа дигне налягане(около 20 сек)Двигателя е 4А-ФЕ ,първона4ално смених маслото (синтетика) и маслен филтър от сервиза на тойота ,изхвърлих го на 2000 км и го смених с полусинтетика на мотул-10W-40 ,но проблема си остана-предполагам че маслото от главата се оттича в картера за по дълго време ,но нали има клапан който трябва да държи налягането на маслото

Публикувано на: 11 Авг 2007 19:52
от kristian
Като смени маслото втория път ,смени ли и филтъра?Клапан за който говориш е във самия филтър и се случва да прави проблеми.Имах Нисан на който при една смяна ми се наложи 3 филтъра да смена докато се оправи същия проблем.Според мен е нормално да свети лампата на маслото 2-3сек. и мотора е по тракащ в това време-ама 20сек си е много

Публикувано на: 11 Авг 2007 22:53
от niki60
да смених го със същия филтър закупен пак от сервиза на тойота..всъщност като го купувах не гледаха кой модел е двигателя а дали е бензинов..имам 4увството 4е продават само един вид маслени филтри..въпроса ми обаче на какво може да се дължи това освен от това клапана на филтъра да не държи,а що се отнася за лампата за налягането тя изгасва веднага след запускането на двигателя

Публикувано на: 12 Авг 2007 00:25
от agent dust
карай си бе, нищо му няма. има една добавка специално за хидравлични повдигачи - пробвай я. при следващата смяна на масло направи промивка на двигателят с engine flush - може да е каран с кофти масло и от нагари да са се запушили магистралите на повдигачите - те са доста тесни. маслената помпа вдига налягане за две-три секунди, 20 секунди чукане на клапаните не може да е от налягането на маслото, другаде е проблемът - в самите повдигачи или в маслените магистрали. може и да не чукат всички повдигачи, а само някои - които са се позадръстили и имат нужда от раздвижване. това се оправя с профилактика на главата и повдигачите

Re: клапани

Публикувано на: 12 Авг 2007 12:06
от sluchaen_fen
niki60 написа:... Двигателя е 4А-ФЕ ...
Този мотор е с пулове и няма хидравлични повдигачи.

При двигател 4Е-FE (1332 кубика, 86 коня, 1999 год, преди vvt-i технологията) и 4А-FE почистващия препарат е PRO-TEC Engine Flush Motorinnenreiningung 375 ml метална цилиндрична опаковка (диаметър 55 mm, височина 164 mm без гърловината, зелен цвят), немско производство, 18 лева с ДДС в ТМ-ауто. Препарата е достатъчен за 6 литра масло, но този двигател събира 2.9 литра масло и не е необходимо да се излива цялото съдържание на почистващия препарат.

Публикувано на: 12 Авг 2007 16:02
от agent dust
щом е с пулове - значи му трябва реглаж на клапаните

Публикувано на: 12 Авг 2007 16:17
от sluchaen_fen
Чукат ли пуловете, първо се започва с проверка на хлабините.

Публикувано на: 12 Авг 2007 16:49
от niki60
да де..само че си мисля че ако хлабините са големи чукането ще е повече от 15-20 секунди..за толкова време едва ли успяват да се компенсират от температурното разширение..проблема както казах се появява когато е стояла колата повече от ден и затова си мисля 4е е свързано все пак с маслото