Страница 1 от 1
Чип тунинг
Публикувано на: 11 Авг 2007 01:33
от newmiro
Какво мислите за чип тунинга? Оптимален начин ли е за увеличаване на мощността, или скъп е неефективен? Има ли някой опит и инфо за това в България?

Публикувано на: 11 Авг 2007 03:41
от agent dust
ми за дизел става, върши добра работа. ако си с дизел, имаш пари и желание - слагай, ефект има
при бензинов двигател само създава илюзия че върши нещо. чип на ЕКУ-то без останалите преработки е загуба на време и пари.
Публикувано на: 11 Авг 2007 09:23
от ALTEZZA
az ne znam da ima chip za benzinov dvigatel na Toyota(takav det da varshi rabota)
Публикувано на: 12 Авг 2007 15:34
от newmiro
разглеждах тук,
www.digitaltuning.bg , и видях че за моята 1.6, 110к.с. чипът струва 622лв. конете се вдигат от 110 на 122, а въртящият момент от 150 при 3800об/мин, на 170 при 3610об/мин. не знам дали има смисъл, предположих че понеже колата ми е лека, корола 00-2002, 1100кг, може би ще има ефект. всъщност повече ми се струва че ще има ефект въртящият момент, защото конете от 110 при 6000, стават 122 на 6100, обаче ако до 6000 оборота разполагам със старите":) не знам дали си струва. какво ще ме посъветвате?

струва ли си

Публикувано на: 12 Авг 2007 15:57
от agent dust
толкова не можеш да качиш само с чип

12кс се усещат - и пак ще ги има само при мощно настъпване на колата. и въртящият момент в ниските ше се усети - ако наистина го има. комбинацията спортна генерация, спортен филтър и чип би дала такъв резултат, но само с чип едва ли. едиснтвеното което прави чипът е да промени картата на авансът и да го направи малко по-агресивен - а за да има резултат от него трябва да има и малко повече гориво - а повечето гориво се осигурява с повечето въздух - т.е. спортен филтър с ниско съпротивление и генерация да диша по-добре двигателят. чип винаги се слага след наличието на подобен филтър и генерация - това е при бензинов двигател. при дизелите ефектът се постига и само с чип
Публикувано на: 12 Авг 2007 16:38
от KORD
Mi Ako e turbo kolata ++++++ golama razlikata za atmusferka neznam shtoto nesam polzval takovo neshto

))
Публикувано на: 12 Авг 2007 17:41
от b_d
maggkrabar написа:толкова не можеш да качиш само с чип

12кс се усещат - и пак ще ги има само при мощно настъпване на колата. и въртящият момент в ниските ше се усети - ако наистина го има. комбинацията спортна генерация, спортен филтър и чип би дала такъв резултат, но само с чип едва ли. едиснтвеното което прави чипът е да промени картата на авансът и да го направи малко по-агресивен - а за да има резултат от него трябва да има и малко повече гориво - а повечето гориво се осигурява с повечето въздух - т.е. спортен филтър с ниско съпротивление и генерация да диша по-добре двигателят. чип винаги се слага след наличието на подобен филтър и генерация - това е при бензинов двигател. при дизелите ефектът се постига и само с чип
Чиповете често променят и горивната карта, като леко я обедняват. Като резултат вдигат мощността, но и повишават рисковете от детонации.
Пример: Атмосферките обикновено правят макс. коне в зоната м/у 13-13.5:1 AFR. Заводски обаче разботят на смес около 12.5:1 (става дума за газ до ламарината), за да има резерв за лош бензин и други нещица, които могат да повишат риска от детонация.
Публикувано на: 13 Авг 2007 20:18
от newmiro
каква е тази генерация за която говориш?
Публикувано на: 13 Авг 2007 21:58
от ALTEZZA
bad_dog написа:
Чиповете често променят и горивната карта, като леко я обедняват. Като резултат вдигат мощността, но и повишават рисковете от детонации.
Пример: Атмосферките обикновено правят макс. коне в зоната м/у 13-13.5:1 AFR. Заводски обаче разботят на смес около 12.5:1 (става дума за газ до ламарината), за да има резерв за лош бензин и други нещица, които могат да повишат риска от детонация.
ili inache kazano mu triabva APEXi SAFC II i Zetronix
Публикувано на: 15 Авг 2007 13:40
от newmiro
ALTEZZA написа:bad_dog написа:
Чиповете често променят и горивната карта, като леко я обедняват. Като резултат вдигат мощността, но и повишават рисковете от детонации.
Пример: Атмосферките обикновено правят макс. коне в зоната м/у 13-13.5:1 AFR. Заводски обаче разботят на смес около 12.5:1 (става дума за газ до ламарината), за да има резерв за лош бензин и други нещица, които могат да повишат риска от детонация.
ili inache kazano mu triabva APEXi SAFC II i Zetronix
доколкото разбрах това е само мониторинг, а и струва колкото чипа:)?
или може и да adjust-ва?:
The S-AFC-II is a fuel computer that adjusts fuel/air ratio by modifying the air-flow meter/MAP sensor signal. It features a user-definable, eight-point, adjustable fuel curve that can be set in 500 RPM increments. The range of fuel adjustment is +/- 50% at each of the user-defined setting points. On hot-wire vehicles, the Deceleration Air Flow Correction function is capable of curing the erratic idle and stall problems associated with open-atmosphere blow-off valves on hot-wire air-flow meter systems. The S-AFC is capable of monitoring and replaying the following data channels in Numerical, Analog Meter and Graph displays: Intake Manifold Vacuum/Boost Pressure, Air Flow Capacity, Intake Manifold Pressure, Karmann Frequency, Engine RPM, Throttle Position, and Air Flow Correction %.
Публикувано на: 15 Авг 2007 19:41
от ALTEZZA
newmiro написа:
доколкото разбрах това е само мониторинг, а и струва колкото чипа:)?
или може и да adjust-ва?
az do sega ne znam da ima chovek koito da e uspial da se prebori sas Toyota ECU che da sashtestvuva rabotesht chip. koe struva kolkoto chip pri uslovie che rabotesht chip za tvoiata kola niama?
SAFC promenia A/F smesta, ili po skoro laje ECU-to kolko vazduh v deistvitelno vliza, t.e. se reje jicata det idva ot MAF sensora i nosi signala za kolichestvo vazduh i mejdu sensora i ECU-to se montira SAFC-a. chrez kalibrirane na SAFC promeniash kolko da laje ECU-to. problema e che ti ne gonish procenti na tova kolko da laje SAFC-a, ami gonish tochna proporcia na A/F smesta, t.e. triabva da seldish smesta kolko e, za maksimalna moshnost se pravi da e okolo 13.5-14:1, nad 14:1 stava opasno.
za da sledish deistvitelnata A/F smes obache ti triabva da montirash shirokolentova sonda(prilicha na O2 sensor, no e BOCSH A/F sensor) i che da go chetesh ti triabva mashinka kato Zetronix ili neshto podobno. ako imash poznat det ima Zetronix, mojesh prosto da go vzemesh na zaem, da nastroish SAFC-a i da mu go varnesh.
i neshto drugo, ECU-to e dostatachno umno, i se poluchava moment che vapreki che ti go lajesh, to pak si namira nachin da si vaztanovi smesta na fabrichnata, ta ot vreme na vreme triabva da se resetva ECU-to.
Публикувано на: 15 Авг 2007 23:06
от newmiro
разбрах за какво говориш, след като попрочетох и за двете джаджи(понеже съм малко неук в тази сфера, затова и питам така), разбрах кое как работи и за какво служи. явно това, което ми препоръчваш е по-сложно, понеже с колите аз съм повече като фен, не разбирам много да бърникам тук-там, ресетване на ЕКУ-та и други неща:). пък приятел с такова нещо нямам и едва ли са чували:). явно от конкретния чип няма смисъл доколкото разбрах или поне няма да има ефект:). ще търся друг начин за повишаване на мощността ако въобще има такъв(освен турбиниране, понеже качествено е много скъпо) при 3ZZFE. бях се насочил към чип понеже с колите съм потребител повече и ми се стори приятно - един чип и ефекта налице.
Благодаря на всички за изчерпателните отговори, може би ми спестихте една добра сума пари:)
Публикувано на: 22 Авг 2007 21:15
от newmiro
corDec 8 2003, 05:09 PM
i have the same engine as you, just put a chiptuning on it, a k&n filter 3322??, put the cats out, put iridiumplugs in it denso ik16, and it will go mucht better
някой може ли да ми преведе какви са тези iridium plugs and 'put the cats out', че нещо не разбирам:))
Публикувано на: 22 Авг 2007 21:22
от jamie
Mahnal e katalizatorite (iztyrbushil primerno) i e slojil denso ik16 svesti (iridievi).
Публикувано на: 22 Авг 2007 21:24
от diver
За да не пускам нова тема, някой да знае кой раздава/продава чип за 4E-FE. И друго ме човърка напоследък. Имам старлет ЕП91. води се 75 кончета. Гледам в КОРОЛА е почти 90 а уж е същият мотор. Някой има ли идея каква е разликата?! Някакви други идеи как да живнем тоз моторец без да го турбинирам?!