Страница 1 от 7

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 26 Апр 2020 18:20
от SKS
Здравейте колеги, днес ми се случи нещо странно и моля за коментар на по запознати от мен дали е нормално. Колата ми е Авенсис т27, d-cat 150к.с. Автоматик. Днес при продължително изкачване по път със завой и скорост от 10 до 30 км. ч. заради дупки колата ми загря и чертичката която индикира стигна до горе и взе да мига. Естествено спрях колата, и проверих дали всичко е нормално с масло и антифриз. Всичко беше нормално, след като колата поистина тръгнах по равен път и в следващите 30км температурата беше в нормите. Никога по рано не е минавала средата на скалата. Колата ми е в перфектно състояние, подържана редовно. На какво може да се дължи според вас загряването.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 26 Апр 2020 19:37
от Kiki
На мен ми се е случвало това, с кола от друга марка, заради запушване на част от радиатора.
Това не значи, че се е случило и при теб, но го имай предвид.
Напълно е възможно да е прегряла и от големия наклон и малката скорост, особено, ако е била и натоварена с хора и багаж. Трябва да се провери и термостатът дали работи коректно.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 26 Апр 2020 19:45
от slowtraveler
Първи заподозрян - дали се включва вентилатора..

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 26 Апр 2020 19:53
от memorex
Slow ме изпревари :thumbsup:
Та това е най-важно в случая.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 26 Апр 2020 21:42
от Revenger
Основните заподозрени са нефункционираща водна помпа или задръстен радиатор.
Неработещият вентилатор е факт и безспорно трябва да се оправи, но той не може да причини загряването, а колегата пита именно това.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 26 Апр 2020 22:36
от memorex
Колегата е написал в началото ,че колата е поддържана и в перфектно състоние,но е пропуснал да отбележи дали вентилатора се е включил в описания случай.Включването на вентилатора при такива случаи е напълно нормално ,затова и питането. tooth.gif

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 26 Апр 2020 22:52
от Revenger
"...колата ми загря и чертичката която индикира стигна до горе и взе да мига."
За мен това изречение е достатъчно за това, че вентилаторът не се е включил, когато е трябвало.
Колкото до поддържането на колата в перфектно състояние, навярно това наистина е така, защото не зная някой при поддръжката на колата си да стига чак дотам, че умишлено да си прегрява колата, за да се убеди дали вентилаторът се включва или не.
Всъщност на сегашната ми кола това правя чрез диагностика, включително и пускам перката на двете скорости от лаптопа.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 07:34
от biro
По-притеснително е, че 2AD моторите не търпят прегряване и придобиват трайни повреди по главата. Да се наблюдава нивото на антифриза и наличие на изгорели газове в него.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 09:33
от SKS
Благодаря, наистина ми помогнахте. Даже не бях се замислил за вентилатора. Истината е че не съм го чул а би трябвало. Ще му обърна внимание, дано да е от него. Благодаря още веднъж за мненията.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 11:05
от veso_hds
Ако имаш нужда от помощ,свиркай.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 11:54
от WoLF
Термостата да е затворил някак странно заради дупката или някоя букса да е загубила контакт и вентилатора да е спрял...

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 13:51
от slowtraveler
Revenger написа: 26 Апр 2020 21:42 Основните заподозрени са нефункционираща водна помпа или задръстен радиатор.
Основният фактор, който ме наведе на мисълта за вентилатор е че двигателят не загрява при голямо натоварване, а при ниска скорост... Водна помпа или задръстен радиатор биха проявявали дефекта си и при висока скорост (където натоварването често е доста по-продължително и по-голямо от това, което би направил при ниска скорост на пътя - изключвам офроуд приключения)...

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 18:19
от Revenger
Ще повторя - при никакви обстоятелства неработещият вентилатор не може да е причина за прегряване на колата. Неговото предназначение е единствено да намали температурата на охлаждащата течност, когато тя премине определени градуси. При различните коли тези градуси варират, при настоящата ми кола например първата скорост на вентилатора се включва при 97 градуса, а втората - при 102.
От написаното от колегата се вижда, че несъстоятелни са и другите предположения - повреден термостат, теч, откачена букса и други.
Според мен остават нефункционираща водна помпа или задръстен радиатор. Има известна вероятност да е и от много замърсен отвън радиатор - залепили се по него мушици и други насекоми.
Разбира се, след отстраняване на причината за прегряването колегата следва да си оправи и вентилатора, който би спасил колата от прегряване при подобен случай в бъдеще. При това не винаги - например при теч в системата дори работещият вентилатор е безсилен да предотврати прегряването.

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 20:11
от Hursa
Revenger написа: 27 Апр 2020 18:19 Според мен остават нефункционираща водна помпа
Може би ще покажете, как се получава това
SKS написа: 26 Апр 2020 18:20 Всичко беше нормално, след като колата поистина тръгнах по равен път и в следващите 30км температурата беше в нормите. Никога по рано не е минавала средата на скалата.
с "нефункционираща" водна помпа?

Загряване при продължително изкачване

Публикувано на: 27 Апр 2020 20:20
от Revenger
Hursa написа: 27 Апр 2020 20:11 Може би ще покажете, как се получава това
Радвам се, че проявяваш интерес. Ето: https://www.speedautobg.com/blog/prichi ... egryavane/.