Страница 1 от 1

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 22 Апр 2020 09:55
от luboxxx
Здравейте фенове на японското! От скоро в семейството имаме Тойота РАВ-4, втора генерация, 2003 фейслифт с дизелов 2.0 двигател, 116 коня. Колата е доста добра градска джипка, но с времето видяхме следните проблеми. Сутрин я палиш, слизаш до центъра, минаваш 2-3 магазин, теост гасил си я после няма палене. ПОД НЯМА ПАЛЕНЕ означава въртене до 400 оборота макс, треперене на двигателя, но след 20 мин. покой колата пали от раз. Това не се случва всеки път. Втори проблем е когато я изрязваш до 3 оборота се усеща загуба на мощност, но колата не забива муцина, но по-бавно ускорява. Колата върви и вдига доста висока скорост, но винаги около 3 хил. оборота губи мощност. Трети евентуален проблем, когато се дава леко газ, примерно при паркиране виждам как колата изпушва черен дим, не е много, но е очевиден. Колата ще се кара на диагностика очевидно, но исках да се допитам какви може да се евентуално проблеми. Относно разхода си е 8 или под 8 - градско, няма проблем с това, вървежа поне до 3 хил е динамичен, всичко останало е 6+ по автомобила! Благодаря предварително и се извинявам ако съм нарушил правилата на форума с въпросите ми. Нов съм все пак :)

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 22 Апр 2020 10:56
от veso_hds
Направи първо качествена диагностика.Много неща може да са -EGR, дюзи,турбина и т.н.

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 22 Апр 2020 11:02
от Kiki
EGR-а чистен ли е? Моята малко след като я купих почна да прави така, защото блокира.
След почистването се оправи.

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 22 Апр 2020 11:08
от veso_hds
Сега видях,че когато е топла,не иска да пали-обичайните заподозрени са дюзите и стартера.Но все пак диагностика!

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 22 Апр 2020 11:11
от luboxxx
Колата я имаме от 1 месец, не сме го чистили, но и аз подозирам, че проблема е в него. И друг въпрос - когато много лесно натиснете съединителя и се усети като леко ритане, съединителя заминал ли е или започва да умира? Отделя нормално , търпи натоварване да подчертая.

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 24 Апр 2020 00:10
от the_fast_r1
Здравей колега и поздрави за избора! Както написаха и колегите над мен е хубаво да се направи качествена диагностика, но въпроса къде по дяволите във Варна могат да направят такава? Ходих в официалното представителство уж за компютърна диагностика, ама след 1 час хем си платих за такава хем нищо конкретно не ми казаха, а трябвало пак да отида... Да съм си записал нов час, че времето не им било достатъчно... Айде не мерси...

Преди имах Golf 3 - 1.9 TDI 1z, а специалист при тях е "ifidik", но моята Тойота още не съм му я карал да я гледа. За проблема с паленето при топъл старт в други теми във форума го обясняваха със проблеми в стартера, но подчертавам ако се случва само при топъл /загрял/ двигател, а ти пишеш че върти енергично стартера с 400 оборота. Възможно е проблема да е в двата клапана на помпата, т.н. SCV /червен и зелен на цвят/. За черното пушене може да са дюзи, дебитомер, ЕГР. И моята RAV4-ка пушеше като я взех и то много, ама и разхода беше доста завишен. Първото нещо което направих е да почистя EGR клапана, който не беше много замърсен. След почистване на дебитомера /MAF сензора/ се подобри уж, но след няколко месеца го смених с друг втора употреба и черния пушек изчезна, а и разхода падна... но това беше при мен.

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 24 Апр 2020 11:01
от veso_hds
Сервизи Варна:
viewtopic.php?t=3741&start=30

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 24 Апр 2020 17:11
от sno
the_fast_r1 написа: 24 Апр 2020 00:10 Възможно е проблема да е в двата клапана на помпата, т.н. SCV /червен и зелен на цвят/
А 1CD-FTV (2.0 116) с два или с един клапан са, питам защото наскоро ми заподозряха за подобен проблем, но на въпроса ми "червения и зеления ли" ми отговориха, "на този модел е само един".

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 24 Апр 2020 18:56
от memorex
А кой заподозря?

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 24 Апр 2020 19:13
от sno
Оставих си колата в сервиз за диагностика, тъй като от доста време има влошена динамика и се усеща мудна, особено при скорости над 90км/ч. Един от проблемите се оказа турбото, което вече е отремонтирано (сменена средна част), но ми казаха, че е възможно да има проблем с клапана на помпата или задръстен катализатор (преди това гореше масло), тъй като на 2ра предавка колата набира на тласъци (3-4 и после тръгвна нормално). Та там ми казаха, че е с един клапан, а аз не зная и за това питам smile.gif

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 24 Апр 2020 19:53
от memorex
Има теми в нашия форум.
viewtopic.php?t=29974

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 24 Апр 2020 20:19
от sno
Да търсил съм и аз така бях разбрал, че са два, червен и зелен, но това, което ми показаха и казаха че е въпросният клапан е това от снимката https://imgur.com/a/uuqJ9yD . Номерът на помпата ми също е такъв. Не се заяждам колега, просто наистина не зная и ми е интересно, благодаря ти за отговорите.

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 24 Апр 2020 20:24
от memorex
:thumbsup:

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 25 Апр 2020 13:25
от memorex

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 17 Юни 2020 09:33
от luboxxx
Здравейте, колеги! Искам да сложа финал на темата и да се знае какъв точно е бил проблемът. Колата не я карахме често и стоеше пред блока дълго време докато не дойде нейния ред за сервиз. Оказа се следното - датчик на турбото и зацапан EGR . Колата върви, пали нормално, чека не свети и всичко е наред. Разбира се дюзите минаха стенд и се оказаха в отлично здраве. Ако на някой му се случват такива проблеми нека погледне първо малките неща и после другите. Проблем с горивната помпа не се откри.