Страница 1 от 3
Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?
Публикувано на: 17 Фев 2020 20:21
от Stanislav96
Здравейте колеги!
Имам Toyota avensis t22 1.8vvti, колата гори масло след основен ремонт, подменени са буталата с нови (направени са допълнителните отвори на буталото на масления сегмент), нови основни и биелни лагери, цялостна ревизия на главата. Блока и главата са шлайфани, цилиндрите са хонинговани (няма ръб) а ключа на сегментите беше 0.4 мм. Разхода на масло в момента след ремонта е около 1л на 1500. Колата се кара смесено не повече от 140км/ч и ауспуха е черен. Въпроса ми е какво съм изпуснал за да има този разход. Единственото нещо което не съм проверил е клапана на картерните газове (PCV). Надявам се че бях изчерпателен, Благодаря предварително!
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Публикувано на: 17 Фев 2020 21:19
от slowtraveler
Какво разбираш под 'ревизия на главата'? Какъв е луфта на клапаните?
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Публикувано на: 17 Фев 2020 22:04
от Stanislav96
Не знам какъв е луфта на клапаните защото главата е ремонтирана при друг човек. Под ревизия казвам смяна на гумички, регулиране на клапани
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Публикувано на: 17 Фев 2020 23:09
от vfr800
Ремонтни бутала ли сложихте , или стандартен размер ?
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Публикувано на: 17 Фев 2020 23:42
от Stanislav96
Ремонтни бутала който бяха с една точка размера мисля че беше 79.5мм
а на мойте бутала 79мм
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Публикувано на: 18 Фев 2020 09:15
от ufer
Дано да не е това, което си мисля! У нас има внесена много остаряла металорежеща техника и може обработката на цилиндрите да не е качествена. Ако ремонтът на Авенсиса е правен в сервиз, това си е за рекламация. Честно казано, не знам дали този блок подлежи на шлайфане и въобще на ремонт. Някой по-компетентен може тук да помогне с мнение... Предполагам, че новите бутала са и с нови сегменти (не е писано, защото ако са старите...

). Понякога те изискват известни километри за напасване. Ако периферните системи не са виновни за този разход, вероятно ще се наложи нов преглед на мотора, най-малко нова ревизия на главата (клапани, ВОДАЧИ, гумички...), А може би и на блока!

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Публикувано на: 18 Фев 2020 09:49
от slowtraveler
Колегата е споменал за сегментите и ключа...
За другото - така си е... Колега от форума наскоро се бореше с такъв проблем - ако иска да сподели решението си (бе свързано с повторна ревизия и май смяна на главата поради некачествен ремонт)

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Публикувано на: 18 Фев 2020 10:25
от Stanislav96
Колата не е ремонтирана в сервиз, бутала ги првмерихме бяха със еднакъв размер. Първоначално изминах 1000 км и след това смених маслото с друго. Вече е почти на 9000 км и сега ще го сменям, мисля да сваля свещите да развият пропката на кратера, през свещите ще сипя газ за горене и ще проверя дали ще се задържи в цилиндъра. Когато свалихме главата гумичките на клапаните бяха в различен цвят, зелен и кафяв. Когато купих новите гумички бяха само в кафяв цвят, майстора който ремонтира главата ми каза че ще станат.
След ремонт на 1.8VVTi гори масло
Публикувано на: 18 Фев 2020 10:47
от slowtraveler
Темата е отделена от другата, защото няма никаква връзка със заводския дефект (май другата тема трябва въобще да я заключа - отдавна няма такива двигатели, проявяващи 'заводския дефект'....

След ремонт на 1.8VVTi гори масло
Публикувано на: 18 Фев 2020 10:54
от Akima
Stanislav96 написа: ↑18 Фев 2020 10:25Когато свалихме главата гумичките на клапаните бяха в различен цвят, зелен и кафяв. Когато купих новите гумички бяха само в кафяв цвят, майстора който ремонтира главата ми каза че ще станат.
Вложките винаги са цветово кодирани - изпускателни и всмукателни са различни цветове.
13711A SEAL OR RING, O(FOR VALVE STEM OIL)
90080-31061 NO.2, (L) 8 € 3.85
90080-31062 NO.1, (L) 8 € 3.85
90913-02101 NO.2, (J) 8 € 8.58
90913-02111 NO.1, (J) 8 € 8.58
След ремонт на 1.8VVTi гори масло
Публикувано на: 18 Фев 2020 16:30
от Stanislav96
Да разбирам ли че проблема е в гумичките на клапаните?
След ремонт на 1.8VVTi гори масло
Публикувано на: 18 Фев 2020 18:00
от Оги
Stanislav96 написа: ↑17 Фев 2020 20:21...направени са допълнителните отвори на буталото на масления сегмент...
За какво става въпрос...
След ремонт на 1.8VVTi гори масло
Публикувано на: 18 Фев 2020 18:08
от Stanislav96
Оги написа: ↑18 Фев 2020 18:00За
Тези отвори са направени за да се подобри охлаждането на буталото, заводски са само с 4 отвори, от други колеги разбрах че трябва да са повече отворите.
След ремонт на 1.8VVTi гори масло
Публикувано на: 18 Фев 2020 18:53
от Оги
Компресия мерихте ли...
След ремонт на 1.8VVTi гори масло
Публикувано на: 18 Фев 2020 18:56
от skydiver
Stanislav96 написа: ↑18 Фев 2020 16:30
Да разбирам ли че проблема е в гумичките на клапаните?
При високи обороти и рязко връщане на газта има шанс да видиш изпушване отзад.
Ако е така, тогава вероятността да са гумички на клапаните се увеличава драстично.
Истината обаче е, че просто спекулираме,защото нямаме достатъчно и достоверна входяща информация.