Здравейте отново, колеги! Надявам се, че сте здрави и намирате време за любимите си занимания извън голямото еднотемие, което е обзело целия свят.
Моля за съвет. За мое съжаление, това, което съм описал по-горе се повтаря - 2 месеца след последния път - след като почистих, смазах, притегнах, пак електриковосинкаво покритие, като опрашаване или окис, около клемата на минуса. Покрай извънредното положение с тоя тъп вирус, колата действително не се кара много. Но и не е като да е седяла 2 или 3 месеца.
1. Това е сулфатизация, прав ли съм?
Пак да повторя, за да не четете пак по-горе: колата е почти на 4 години, карам я от чисто нова, на около 61 хил км. Кара се почти само уикендите, но пък на извънрградско. Т.е. не мога да твърдя, че имам проблем със зареждането. Но колата обаче стои на улицата, търпи огромни температурни разлики - пек, студ. Не правя ритуали през зимата да подгрявам масло, помпа, стартер и не знам още какво, просто си паля и честно казано някакви съществени проблеми с акумулатора засега нямам (притеснява ме само това "окисление"). Има и разни паразитни консуматори, които в общи линии се ползват безотказно и т.н., като всяка нова кола - компютри, електроники, аларма. Колата е Авенсис, бензин, 1.6.
Казвам всичко това, с идеята че акумулаторът може би ми е за смяна. След като обаче не ми създава проблеми засега, въпросът ми е
2. да ходя ли за нов? Или да се ориентирам към десулфатизация? Гледам, че има някакви добавки и програми за целта - вж. напр. тук
http://www.dunevmotorsport-r21.com/%D0% ... %BE%D1%80/
Не знам колко това обслужване има ефект. Дори доливат електролит, което не знам при съвременните необслужваеми акумулатори как става и въобще да допускам ли, че ми е паднало нивото на елекролита? Изобщо, се чудя дали си струва, като цяло, да ида да си прегледам акумулатора и да видим, с някоя друга манипулацийка, ще изкара ли още някоя друга годинка Варта-та...
3. Или просто пак да си почистя клемата и с нищо повече да не се занимавам..и да си го приема, като "периодично обслужване", без да се притеснявам, докато даде фира. Някакви други проблеми мога ли да си навлека с тази сулфатизация?
Досега такъв опит с първата ми кола не съм имал, но е и вярно, че много се караше и на дърги разстояния, беше гаражна и т.н.
Благодаря предварително.