За много години и много безаварийни километри!
Колата е Тойота Авенсис 2.0 D4D, 126 к.с., 2009 година.
Използвам темата на колегата, но мисля, че е добре въпросите около даден проблем да са в една тема.
Малко предистория -- преди около три месеца ми направи грешка P1386 (Injector for Exhaust Fuel Addition), беше в града, светнаха лампи, не искаше да вдига обороти, добре, че бях на по-малко от 500 м от нас, прибрах се едва- едва. Закачих компютър, показа грешката. Пропрочетох това-онова,изчистих грешката и продължих да карам, но с компютъра в колата. След две седмици отново същия номер, този път преди да изчистя, записах данните, в прикачения файл са. Ходих при диагностик, гледа данните, каза "карай повече извън града". Оттогава не ми е правила проблем, само качи разхода с около 0.5 - 0.7 литра, но това е от около 7-8 месеца, може и да се дължи на бензиностанцията (ще я сменя). Четвърта дюза, при загрял двигател е +2,5, дава нишани и тя. Вчера си реших да видя в какво състояние са дюзите, то пък софта ми направи проблем, бързо отстранен с помощта на един съфорумец, предполагам фен на FreeBSD и лятната супа (благодарности). Та, докато запям дюзите, загледах показанията на датчика за диференциално налягане -- на тихи обороти, на място, без подаване на газ, играят - от отрицателна стойност до 0,3 - 0,5 кРа; даже на само на контакт показваше 0,170. Следобед се поразрових, търсейки референтни стойности за този датчик, без особен успех. От тема от форума четох
това, но не успях да се ориентирам. Днес със закачен компютър и пуснах принудителна регенерация на ДПФ, вдигна градуса до малко над 600, но показанията на датчика продължиха да играят. Почесах се по главата, чудейки се защо при непроменящи обороти и постоянна скорост, показанията се сменят. Набедих датчика, снощи му бях погледнал цената и тя не предразполагаше да се смени профилактично, затова потърсих от стар автомобил. Момчето, се оказа автомеханик, колите си ги внасял само за части, по негови думи този датчик рядко правел проблем и закачихме негов таблет, покарахме заедно, каза всичко е наред.
Въпроси ми са два:
1. Какви са вашите показания на този датчик, променят ли се при непроменящи се условия?
2. За прословутата пета дюза - тя постоянно ли подава гориво, какво са ѝ показанията?