Страница 1 от 1
Подгревни свещи Rav4 2009 177к.с. DCAT
Публикувано на: 03 Яну 2020 17:47
от biro
Здравейте,
На RAV4 от заглавието едната свещ е изгоряла. Извади се лесно, номерът и е 19850-26022 предполагам е подменена, защото 19850-26022 се поставя на модели от 2011.07 до 2012.12. Оригиналната свещ за равката 2009г според каталозите е 19850-0R022.
До тук добре. В магазина предложиха NGK Y1012J, която наистина излиза като алтернатива на 19850-26022, но на външен вид е малко по-различна:
На снимката по-долу се вижда отляво тойотската свещ 19850-26022 и NGK-то сплескано при завинтване:
Определено NGK Y1012J не пасва за 2.2 DCAT от 2009г.
Някой знае ли каква точно свещ ще пасне?
Подгревни свещи Rav4 2009 177к.с. DCAT
Публикувано на: 03 Яну 2020 20:18
от mapamop
Чисто визуално двете са с една и съща дължина, но NGK има повече резба отгоре спрямо Тойотската. И слиза по-надолу заради по-дългата резба. В комплекта няма ли нещо като уплътнител, дихтунг и т.н.?
Autodoc предлага това, и поне на картинка си има същата празна част над резбата:
https://www.autodoc.bg/blue-print/2896031
Излиза и вашето NGK ... с двата номера които си дал, но и там на картинката резбата е цяла догоре.
Подгревни свещи Rav4 2009 177к.с. DCAT
Публикувано на: 03 Яну 2020 20:20
от biro
Мисля, че нямаше нищо в комплекта. Върхът долу е по-различен и вероятно по-дебел.
Подгревни свещи Rav4 2009 177к.с. DCAT
Публикувано на: 03 Яну 2020 20:41
от mapamop
От снимката ти не мога да преценя точно и не мога да споря за размерите на върховете. Но на "новите" имаш поне още 3-4 ребра резба нагоре и респективно самата свещ слиза по-надолу и навътре в цилиндъра. Идея си нямам как е оформен канала но не е изключено да опира някъде в дъното. За това питах дали няма някакви "ограничители" да не ходи надолу. А тези BluePrint мисля че ги бях мярнал при "Косер"ите и Аутохит. Поне може да минеш и да я видиш наживо дали става. Странно ми е NGK защо я дават аналог на оригиналната, а е очевидно различна. И не е съвсем случайна китайска нонейм марка...
Подгревни свещи Rav4 2009 177к.с. DCAT
Публикувано на: 03 Яну 2020 20:46
от slowtraveler
Свещта няма как да слезе по-надолу в цилиндъра, защото уплътнява с долната си част (там, откъдето продължава към цилиндъра само нагревателя)...
Дихтунг и т.н. - няма... Контактува чело в чело. Добре е да се почисти добре леглото, защото натрупани (и защипани) сажди позволяват на малка част газове да проникнат към средната част на свещта, да запълнят пространството и да залепне свещта, което прави последващ демонтаж много труден (с голям риск от скъсване на свещта)...
Подгревни свещи Rav4 2009 177к.с. DCAT
Публикувано на: 03 Яну 2020 21:02
от biro
Няма отлагания, които да пречат на влизането на свещта понеже старата изгоряла свещ си влезе нормално докато се намери нова.
Подгревни свещи Rav4 2009 177к.с. DCAT
Публикувано на: 03 Яну 2020 22:13
от slowtraveler
Винаги има отлагания (старата свещ е опушена и нагоре по стеблото, а не само нагревателя - нали?

)..
Ако е била абсолютно чиста по стеблото, значи наистина е лягала перфектно, и има надежда леглото и да е останало сравнително чисто...
А смачкването на нагревателя обикновено е заради нагар в този участък (и вероятно - малко по-голям диаметър на нагревателя)..
Подгревни свещи Rav4 2009 177к.с. DCAT
Публикувано на: 04 Яну 2020 08:27
от Митхат
Иска си фрезоване леглото най долу в главата,от нагар е цялата работа.
Подгревни свещи Rav4 2009 177к.с. DCAT
Публикувано на: 04 Яну 2020 09:58
от slowtraveler
Фрезоването 'взема' чело на конктактната повърхност долу и обира мръсотиите по стените на отвора, в който се завива свещта.
А за да мачка нагревателя вероятно има нагар по канала около самият нагревател...
Да, и там се почиства със точно свредло или райбер (но точността не е толкова важна - не е контактна повърхност)...
Подгревни свещи Rav4 2009 177к.с. DCAT
Публикувано на: 04 Яну 2020 10:01
от Митхат
Точно за канала говоря,за райбер.
Подгревни свещи Rav4 2009 177к.с. DCAT
Публикувано на: 04 Яну 2020 10:23
от biro
slowtraveler написа: ↑03 Яну 2020 22:13
Винаги има отлагания (старата свещ е опушена и нагоре по стеблото, а не само нагревателя - нали?

)..
Ако е била абсолютно чиста по стеблото, значи наистина е лягала перфектно, и има надежда леглото и да е останало сравнително чисто...
А смачкването на нагревателя обикновено е заради нагар в този участък (и вероятно - малко по-голям диаметър на нагревателя)..
Няма нагар по стеблото вижда се на снимката с двете свещи в ръка. Лявата е извадената от мотора, дясната е смачканата и никога не е нагрявала. От смачкването е прекъснат нагревателя.
Старата свещ влезе обратно без усилие и смачкване колкото да запуши отвора временно.
Подгревни свещи Rav4 2009 177к.с. DCAT
Публикувано на: 04 Яну 2020 15:43
от slowtraveler
biro написа: ↑04 Яну 2020 10:23
Лявата е извадената от мотора, дясната е смачканата и никога не е нагрявала.
Много добре е уплътнявала... Затова и си я смъкнал лесно.. Браво на монтажника
Но за останалото - както казах принципа на уплътняване е точно в челото на свещта - там, където жилото на самия нагревател влиза в корпуса на свещта...
Там мястото трябва да бъде чисто от всякакъв нагар, защото малка мръсотия там води до пропускане на газове нагоре по стеблото на свещта и съответно - запичането и.....
А отворът в главата, през който излиза нагревателя трупа сажди - това е неизбежно... И вероятно точно нагара е намалил диаметъра на отвора (до диаметъра на старата свещ), което е направило невъзможно безпроблемният монтаж на новата свещ...
Разбира се - вероятно диаметрите на жилото на нагревателя леко се отличават, но едва ли при чиста глава не са взаимозаменяеми..