Страница 1 от 2

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 01 Яну 2020 14:49
от LubchoGL
Здравейте колеги,

Имам Corolla Verso 2007г (AR10) 2.2 136кс D4D дизел.
От седмица насам не пали от първия път и след ходене в сервиз се оказа, че има разлика в налягането на дюзите.
Каква би могла да бъде причината? Уж добавка слагам към дизела, всяка седмица се кара и извънградско, че да не забрави какво е това.
Преди месец минах превантивно прочистване на двигателя с Bardahl. Цялото гориво се заменя с него и почиства, но явно не работи толкова добре. Щадя си я ама ... :/
Дали ще ми се наложи смяна на дюзи или проблемът може да е другаде и не ми се налага толкова голям разход?

Благодаря Ви предварително!

Извинявам се ако темата вече съществува! Не я открих или някоя подобна

Поздрави,
Любо

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 01 Яну 2020 15:16
от todorakis
Здравей колега,

Дюзите не са идеални, но и не са чак толкова зле, че проблемното палене да е от тях. Как са свещите? Другия главен заподозрян е SCV.
Виж също и тук:
viewtopic.php?t=27083

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 01 Яну 2020 16:55
от biro
Това с паленето звучи като свещи.
Никоя добавка не може магически да оправи вредата от нормалното амортизиране на двигателя.
Ако не си почистил резервоара преди да налееш бардал е много ввроятно отлагания по дъното му да са се разкиснали и достигнали до дюзите, а от там и тези корекци. Горивния филтър смени ли след добавката?
Колата на колко км е? Внос от чужбина или нова от БГ?

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 01 Яну 2020 18:32
от LubchoGL
Свещите са проверени и работят перфектно според сервиза на Тойота. Пробвах и с нови, но без разлика.
Горивният филтър е подменен заедно с маслото преди 2-3 месеца. Колата е вече на 181 хиляди километра. Взех я от първи собственик от Германия. За 3 години това ѝ е първият проблем.
Иначе почистването се случи като техен резервоар се свърза с двигателя на колата. Нямаше източване и почистване.

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 01 Яну 2020 19:47
от biro
180х км с такива стойности на дюзите особено с немски горива не се връзва. Имах авенсис 2008г 2.0 d4d 126к.с. купуван от БГ и през 2017г на 184х.км го продадох със стойности на дюзите 0.5 до 0.7
Преди палене опитай да напомпаш бутона на горивния филтър и кажи дали пак продължава да не пали от първия път.

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 03 Яну 2020 10:58
от LubchoGL
Няма резултат с напомпване на бутона, колега.
Мисля тия дни да я дам за пълна диагностика на стенд да видим какво ще стане. Поне после ще има за какво още да мисля преди началото на летния сезон и дългите пътувания.
Реално какви може да се причинителите на тази ралика в налягането на дюзите?

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 03 Яну 2020 12:00
от biro
То не е разлика в налягането а обем горивна смес (кубични милиметри) на такт. Когато една дюза е запушена и не може да достави необходимото гориво, друга дюза компенсира чрез подаване на повече гориво. За това има - и + стойности. Но може и да не е запушена, а да е износена и от там се получава недобро уплътняване и пускане на повече гориво от необходимото - тогава компенсиращата дюза подава по-малко. Сега коя точно е проблемната и коя компенсиращата няма как да се установи чрез диагностика. Вероятно на стенд за дюзи могат да ти кажат, но нямам представа къде и кой се занимава с това.
Между другото ми се обади приятел със същия проблем на DCAT мотор, само дето не съм авто монтьор и нямам представа от двигатели, а просто съм имал дизелова тойота (безпроблемна) и от интерес си купих диагностика навремето. Слетобед ще отида да видя какво можем да измъдрим и ако открием нещо ще пиша.

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 03 Яну 2020 12:09
от todorakis
Приятел с Рав има дюза -2.7 и пали без проблем. Лично аз бих почнал със замерване на свещите и сваляне и чистене на SCV. Но ако те сърби портфейла започни с най- скъпото- рециклиране или нови дюзи.

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 03 Яну 2020 12:13
от biro
LubchoGL написа: 01 Яну 2020 18:32 Свещите са проверени и работят перфектно според сервиза на Тойота. Пробвах и с нови, но без разлика.

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 03 Яну 2020 14:16
от todorakis
Пропуснал съм това. Остава SCV, но като знам, какви са словоохотливи в сервизите на Тойота и как диагностика ме пита веднъж " Вие това нещо откъде го знаете?", едва ли са споделили някакви подробности.

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 03 Яну 2020 17:09
от biro
SCV не би трябвало да прави проблем при палене. Освен ако е много зле, но това би се усетило при ускоряване.
На моя човек излезе грешка P1604 - Startability malfunction. Горивен филтър не е сменян отдавна та ще пробва дали е от него.

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 03 Яну 2020 17:22
от iovkito
Рядко се случва тойотите да не палят от калпави дюзи. Scv клапан пали и гасне. Слаб акумулатор или проблемен стартер - пали трудно и с голямо замисляне, но след първоначалното запалване не изгасва.

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 03 Яну 2020 19:38
от DGL
Здравейте,
Днес посетиха сервиз ТМ София Изток и направих диагностика на двигателя на Corolla Verso 2.2 D4d 2008г.както и смяна на масло и филтри (маслен, горивен, въздушен и на купето)
Резултата според сервиза е следният.
-За смяна SCV клапан - 650 лв без труд
-за смяна и четирите дюзи (около 750 лв за брой без труд)
-за смяна акумулатор - 300лв не запомни марката

Общо с работата ми поискаха около 4000лв.
Което ме стресна доста за състоянието на колата.
Направих диагностика поради проблем с палене то на колата при студено време.
Пали от 2-3 опит или ако подгрея 2-3 пъти свещите веднага

Резултатите от диагностиката са следните
1ва дюза - 4.1
2 ра дюза +2.8
3та дюза +2.1
4та дюза - 1.1


Ще съм благодарен някой по вещ ако може да даде съвети, къде да подменя клапана и какви са опциите за дюзи те.

Благодаря предварително

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 03 Яну 2020 21:43
от DGL
Здравейте отново,

Благодаря на колегата за обратната връзка на ЛС но съм нов във форума и нямам право да отговарям и пиша директно. Ще съм благодарен ако Механника изпрати на ЛС някакви координати за връзка.

Може ли да препоръчате сервиз за обслужване на стартера.

Благодаря предварително.

Разлика в налягането на дюзите

Публикувано на: 04 Яну 2020 12:17
от LubchoGL
biro написа: 03 Яну 2020 17:09 SCV не би трябвало да прави проблем при палене. Освен ако е много зле, но това би се усетило при ускоряване
Не прави никакви проблеми при ускорение.
Реално това, което се случва е следното: Тръгва да пали и тъкмо да захапе, без никакво забавяне, все едно е лято, и спира. Спирането е придружено с неприятен стържещ звук от секунда.
Уви, нямам как да проверя какви грешки ми дава.