Страница 1 от 2

Проверка и смяна на масло на скоростна кутия на Авенсис 2.0

Публикувано на: 05 Авг 2007 10:04
от alex_varna
Как мога да проверя какво е нивото на маслото в скоростната ми кутия тъй като от като съм купил колата (вече 1 година) не знам има ли няма ли нещо вътре. Къде са пробките за източване и наливане? Има ли някакво прозорче през , което евентуално да се види . Като карам скоростите ми влизат малко като на 'сухо' или поне така ми се струва.


Няколко човека ми казаха да не сменям маслото , защото после започвало да се чува виене от скоростната кутия..... wacko.gif

Публикувано на: 05 Авг 2007 10:14
от ALTEZZA
i dvete probki, za iztochvane i za nalivane sa 24mm boltove. za istochvane e ot dolu, bolta gleda kam shofiorskata guma. za nalivane e na nivoto na poluoskata i gleda kam radiatora. da proverish nivoto, mahash probkata za nalivane i si pahash prasta tam, poprincip masloto triabva da stiga do tazi probka.

Публикувано на: 05 Авг 2007 11:52
от alex_varna
а трябва ли задължително да го сменя? защото не знам какво масло има вътре и се притеснявам , че като долея друго масло (ако се налага) това което е вътре може да се пресече.

Публикувано на: 05 Авг 2007 13:34
от jamie
Едва ли нещо ще се пресече - ама според мен смяната ще му се отрази добре по принцип. За мен правилото е да се сменя масло в скорости на 60 000 км, някои френски кутии са с маслото доживот (само дето тоя "живот" е планиран сигурно под 200 000 км).

Публикувано на: 05 Авг 2007 15:18
от alex_varna
Разправят ми, че като се сменяло маслото и скоростната кутия започвала да вие.. :whistle: има ли нещо вярно в това твърдение??

Публикувано на: 05 Авг 2007 17:05
от jamie
Няма логика - освен неправилно (трудно да се подбере неправилното) или менте масло. А, може и да е ако в старото е имало добавки с цел продажба - всичко дотук не са нормални причини.

Публикувано на: 05 Авг 2007 18:52
от kristian
alex_varna написа:Разправят ми, че като се сменяло маслото и скоростната кутия започвала да вие.. :whistle: има ли нещо вярно в това твърдение??
Би трябвало да сипеш голям боклук та да вие(ако не е "кръстена"предварително)
Тръгни от сп.Илия Димитров(на Сливница) по Птриарх Евтимий в посока АГ Болница.До детската сладкарница "101 Далматинци",т.е на около 200 м от кръстовището на спирката, под дългия блок има доста добри масла на Conoco Philips-човека сам си ги внася от Щатите(познавам го лично и мога да ти гарантирам че е така)От годони обслужваме всички служебни автомобили с масла от него ,преди внасяше Shevron но нещо са си развалили "дослука".Освен това този човек-Витан се казва_ се интересува доста от тези неща и ако имаш време за губене би могъл да научиш доста работи (Голямя "загори тенджера" е,така че ако бързаш не питай много много,щото ще слушаш лекции с часове,докато ти сменя маслото) :thumbsup:

Публикувано на: 05 Авг 2007 20:22
от alex_varna
Аз по принцип карам с MOTUL. Купувам го от магазина на околовръстния път, но непременно ще се отбия при тоя човек да видим какво ще разкаже.

Публикувано на: 06 Авг 2007 16:06
от niki60
няма лошо човвека е много словоохотлив само дето една зима свалях стартер ,сменях акумулатор и накрая сменях и ремък понеже прескочи зъб на пежото- отказваше да върти (след неговите 100 процентни уверения че маслото е подходящо за зимни условия и не може да бъде причина за горепосочените аварии)..така че всеки си решава -оттогава на наливни масла игаражни изпълнения нямам никаква вяра пък ако ще и от щатите да са вкарвани и да са шеврон или квото и да е,а що се отнася за маслото мотул имат много добри хипоидни масла ,въпреки че моето го купих от сервиза на тойота ..около 30 лв мисля беше 2 литра

Публикувано на: 06 Авг 2007 17:23
от kristian
niki60 написа:няма лошо човвека е много словоохотлив само дето една зима свалях стартер ,сменях акумулатор и накрая сменях и ремък понеже прескочи зъб на пежото- отказваше да върти (след неговите 100 процентни уверения че маслото е подходящо за зимни условия и не може да бъде причина за горепосочените аварии)..така че всеки си решава -оттогава на наливни масла игаражни изпълнения нямам никаква вяра пък ако ще и от щатите да са вкарвани и да са шеврон или квото и да е,а що се отнася за маслото мотул имат много добри хипоидни масла ,въпреки че моето го купих от сервиза на тойота ..около 30 лв мисля беше 2 литра
Бахти аварията?!? sad.gif И това само от масло?
Маслата които продава ти избираш дали да са наливни!
Посочих място за което съм сигурен в маслата(т.е че са това което пише на опаковката) не оспорвам кое масло е по-добро,щото нито съм ги пробвал всичките,нито пък имам апаратура та да кажа ЕЙ ТОВА Е МАСЛОТО!Ако бях сигурен в това което се продава щях да я карам с Castrol-ако не се лъжа с това излизат от завода

Публикувано на: 06 Авг 2007 20:42
от niki60
да..това само от масло,пропуснах да отбележа и че свалях главата ,но за нея съм си виновен сам(изтървах шайба в смукателния колектор) докато сменях ремъка..тръгнах от акумулатор и стартер да търся причината за невъртенето като най логично и след като получих уверенията ма същия витан че не може да е от масло-в крайна сметка се оказа то виновника-мисля че коноко беше просто при -15 градуса става на желе-смених го със полусинтетика след като оправих всички тези аварии и нямаше проблем при въртенето..ремъка превъртя зъб само от въртене на стартер..смятайте какво масло е било и колко е било подходящо за зимата,а за скоростната година тойотата ми е на 30 000 км но караше 8мата година и смених мслото на ск кутия защото и дават пробег или 5 години..ремъка също...въпреки 4е беше на практика нов,отивай в сервиза на тойота там има масло за кутията и не е толкова скъпо

Публикувано на: 06 Авг 2007 22:04
от kristian
Откровено съм много учуден от мнението ти и от това което казваш. .Това(Conoco Pilips) минава за един от най-големите експлоататори на петролни полета в света и маслото да стане на желе при -15......
alex_varna не ходи там тогава,щото вече незнам какво да кажа.Мислех си че давам съвет за добро място ...
Два микробуса Мерцедес Спринтер са навъртели сумарно около 500 000 км за 4г. + три леки автомобила още около 30-40 000 и това все с масла от там,без никакъб проблем нито зима нито лято

Публикувано на: 09 Авг 2007 22:44
от jim_beam
това за възможно виене и шумове в ск.кутия го пише например в книжките на тойотите.може да се получи ако не се използва ориг. масло.
не трябва да правиш опит да спестяваш от масло,а отиди в тойота сервиз и вземи toyota genuine oil,ако мислиш да си караш колата по-дълго време! wink.gif

Публикувано на: 10 Авг 2007 18:46
от alex_varna
jim_beam написа:това за възможно виене и шумове в ск.кутия го пише например в книжките на тойотите.може да се получи ако не се използва ориг. масло.
не трябва да правиш опит да спестяваш от масло,а отиди в тойота сервиз и вземи toyota genuine oil,ако мислиш да си караш колата по-дълго време! wink.gif
Motul не става ли? Полусинтетика.

Публикувано на: 10 Авг 2007 20:03
от sluchaen_fen
Поради тази причина ми препоръчаха да ползвам оригинално Тойота масло. Королата е 1999 г и с твоя Авенсис са набори. Лагерите на тези скоростни кутии се износвали бързо дори с оригинално масло.
Пълна синтетика два литра масло за скорости от ТМ-ауто струва 44.88 лева. За двойно по-ниска цена може да се намери 75W90 от реномирана марка производител на масла, но по-добре да не се поема излишен риск точно за тази скоростна кутия.