Страница 1 от 2
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 08:37
от ded
Здравейте,ако някой може да помогне ще съм му благодарен.Става въпрос за сериозно омасляване особенно в задната част на двигател 1CD-FTV на Авенсис 2.0 D4D 2003г.Преди 6 месеца сменях алтернатора с втора употреба,защото моя тотално беше заминал и не можеше да се отремонтира и забелязах сериозното омасляване на самия алтернатор .Майстора смени гарнитура на капак на клапани,но миналата седмица като ходих на проверка на ходовата част отново имаше капки масло по кората на двигателя отдолу.Свалихме кората и на право се уплаших целия двигател отзад към купето е потънал в масло,хората в сервиза ме посъветваха да измия двигателя и да проследим теча,тази процедура я направих вчера на спецална автомика ,но не съм сигурен дали го измиха идеално.Отделно забелязвам сякаш ,че и маслото взе да се губи повече от преди смяната на гарнитурата на капака на клапаните.Въпросният теч ме претеснява най-вече заради омасляването на алтернатора, т.е. да не се наложи да търся друг алтернатор след време,и особенно неприятно ще бъде ако съм тръгнал за морето да речем. Мисля отново да сменя гарнитурата на капака на клапаните,защото незнам дали е сменена правилно предния пъти ако не е от това ,ще трябва да си взема още един алтернатор за в багажника като резервен.
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 09:57
от Geoboz
Същата работа при мен - виж тази тема
viewtopic.php?f=23&t=34684
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 10:08
от ded
Да колега ,ти миналия ноември сподели за същия проблем на твоята Корола.От колко време я караш така и прецаквал ли ти се е алтернатора?
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 11:13
от Geoboz
Карам я така оттогава (една година вече), не съм пипал нищо повече. Алтернаторът не е правил проблем. Мисля да сменям пак гарнитурата на капака, защото при мен се вижда, че тече от там, а също и от изхода за вентилация към турбото.
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 12:49
от ded
Мерси колега за отговора,само да те помоля да ми кажеш къде се намира този изход за вен
тилация на турбото,защото тъкмо идвам от сервиза да запиша за този понеделник час за смяна на гарнитура капак клапани,и като я вдигнем на подемник пак да огледаме и този въпросен изход на турбото.При мен също се вижда омаслено покрай подгревни свещии и покрай гарнитурата на капака на клапаните.Благодаря предварително.
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 15:57
от veso_hds
Колеги,този проблем е лесно решим.Просто трябва да се установи от къде е теча.Обикновено е от някоя гарнитура, а при подгревните свещи е от О-пръстените.Правилно сте се насочили с измиването на двигателя,после се наблюдава внимателно и няма как да не се установи мястото на теча.В линка,който Geoboz е дал,мехаННика го е казал-или започвате да търсите сами,или се доверявате на майстор.Аз бих ви посъветвал да потърсите добър майстор,защото освен познания ще е необходим и подемник.
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 16:53
от ded
Промлема е ,че доста трудно се намират добри майстори, а сам не мога да запретна ръкави защото нямам подемник.Ако имах подемник щях да си го мия и търкам докато не разбера откъде идва теча ,е да ама не.
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 17:00
от ded
Има ли вариант да е примерно от семеринг на разпределителен вал или колянов вал и ако да трябва ли да се сваля ангренажния ремък,или от турбото да омаслява по някакъв начин.Просто ако някой е препатил да помогне ,ако не както се казва продължаваме напред.В цялата работа просто ме претеснява омасляването на алтернатора,защото това масло го съсипва.
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 17:24
от slowtraveler
Омасляването на алтернатора е лоша работа... Преди година хвърляхме алтернатор защото върху него бе текло масло (навярно се овъглява при по-висока температура и дава късо)...
А каква е причината за конкретния теч - ами като измиете - ще видите...
Честа грешка е пренатягане на масления капак - трябва да се затяга точно колкото е предвидено. В противен случай се криви/деформира и спира да уплътнява...
Дали турбината може да хвърля масло? Ами тя се маже с масло под налягане...
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 17:33
от ded
Имате в предвид за затягането на капака на клапаните или греша.
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 18:08
от slowtraveler
Да, това имах предвид...
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 18:21
от ded
В понеделник съм си записал час точно за смяната на тази гарнитура и ще подсетя майстора да внимава,пък дано имам късмет.Защото и те/ майсторите/ бързат,че е пълно по тия сервизи с "прекрасни" автомобили.
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 20:12
от biro
За какво да внимава майстора? Има динамометрични ключове и сервизна информация с какво усилие трябва да се стяга тоя капак. Ако вече е деформиран няма смисъл да сменяш гарнитура отново.
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 21:47
от ded
biro ти ме хвърли в джаза,мисълта ми ,че едва ли предния път са я затягали с динамометричен ключ.И сега кво капак на клапани ли да търся .
теч на масло
Публикувано на: 14 Дек 2019 21:53
от biro
Ако тече от там и смениш гарнитра и пак тече ще търсиш капак. Или с някакъв уплътнител тип силикон.