Страница 1 от 1

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 13 Дек 2019 09:18
от jblaze
Колеги,
от няколко дни забелязах, че ми премигва индикацията за акумулатор на таблото за част от секундата. Прави го основно в движение, като че ли само при ускорение. Не мога да засека някаква логика. На отиване към работа може да светне веднъж, на връщане 10 пъти. Маршрутът ми е градско + околовръстно и по-често го забелязвам на второто.
Вчера измерих напрежението на запален двигател - около 14в т.е. алтернаторът зарежда. Почистих и стегнах клемите на акумулатора, но без разлика. Евентуално ще погледна с Техстрийм за записани грешки. Междувременно искам да се допитам до опита ви. Какво бихте ме посъветвали?
Мерси!

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 13 Дек 2019 10:07
от Митхат
В диодният блок на генератора като се прецака диод и съм имал случай лампата свети постоянно но ....и си зарежда.Но дали и при теб е така ще стане ясно когато светне за постоянно.

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 13 Дек 2019 10:11
от tora
А не е ли възможно някоя от четките да е блокирала или по- вероятно да е в края на ресурса си?

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 13 Дек 2019 10:58
от WoLF
Възможно е, според мен нещо наближава... tooth.gif

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 13 Дек 2019 14:21
от YoKK
Колега, провери си и ремъка на алтернатора да не се е разхлабил и да преплъзгва. Обикновено свири като преплъзгва, но ноже толкова да се е загладил, че да не издава познатия звук.

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 16 Дек 2019 09:24
от jblaze
Досега не съм чул звук от ремъка, но не значи, че не може да е заминал :). Проверих го да не е разхлабен, но е ок. Проверих и записаните грешки с Техстрийм - няма нищо свързано. Направи ми впечатление, че от петък не съм виждал да премигва акумулаторчето на таблото. Може би беше и малко по-топло тези дни. Ще стане ясно рано или късно. Ще пиша ако/като има развитие.

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 16 Дек 2019 10:12
от mapamop
При мен се беше прецакал диодният блок на динамото още на втория ден след покупката. На свободен ход не светеше нищо, ако малко подам газ и светваха акумулатора + някоя от лампите за Engine Check, VSC, Airbag. Причината беше че волтажа скачаше до 15-17 волта, според зависи колко ще натисна педала на газта. Техстрийма извади грешки за под/пре-напрежение в съответните системи. Преди това я бяхме проверявали с Delphi и по спомен там май нямаше грешки.

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 16 Дек 2019 13:33
от slowtraveler
Четки алтернатор?

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 02 Яну 2020 11:24
от Dencho Denchev
Здравейте карам Тойота корола версо 2000 куб. 116 коня дизел от няколко дена ми премигва таблото. Ту ми се включва проблем с генератора ту ми светва ръчната, VSC и др. Ходих при майстор и ми замери напрежението и се оказа, че дава пикови мощностти. Даде ми един волтметър за запалката и сега карам с него. Вместо 14.1 V или нещо близко до тях ми скача до 19.2 V макс моментно. Някой имал ли е същия проблем и колко е опасно да я карам на къси разстояния поне. Благодаря!!!!

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 02 Яну 2020 11:30
от slowtraveler
E колко да е опасно - най-много след секунда колата да стане труп при такива пикови напрежения като и изгорят компютрите...
Ако са наистина такива напреженията си играеш с огъня - електрониката не търпи такива пренапрежения. Не бих палил повече автомобила, а бих прегледал алтернатора, маси и т.н...

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 02 Яну 2020 12:02
от mapamop
slowtraveler написа: 02 Яну 2020 11:30 E колко да е опасно - най-много след секунда колата да стане труп при такива пикови напрежения като и изгорят компютрите...
На фона на цената на диодния блок с четките която не надхвърля нещо от сорта на 30-40 лева, да ти се наложи да смениш ECU (не знам колко е на старо, но няма да е 30-40 лева), интеграционно реле за 60+ лева на старо, модул за централното заключване на старо който ти е мисля пак едни 60-70 лева... И цената на труда за централното и ECU ще е сериозна....
Аз бих я загасил и бих я оставил моментално в най-близкият сервиз. Ако може на буксир-въже-платформа или в краен случай - кротко на празните обороти на двигателя.

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 02 Яну 2020 12:37
от slowtraveler
Пиковите напрежения обикновено са заради лоши връзки и т.н. При заминали четки и диоден блок резултата обикновено е недозареждане...
Само за 'успокоение' на колегата - на времето когато работех в Градски транспорт и помагах на колегите в поддръжка на една 'следяща система', която бе много нежелана от шофьорите (щото ги хващаше за закъснения и т.н.) редовно имахме проблеми с изгорели устройства... Най-лесното при автобуса бе - спираш всички консуматори (за да не ти изгори например радио или крушка), откачаш клемата на акумулатора, даваш газ, и устройството моментално умира - напрежението от 24V спокойно подскачаше и над 60V - алтернатора се шашва и дава напрежения, за които дори не е предвиден......

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 02 Яну 2020 23:14
от mapamop
При мен си беше видимо взривена плочка, с характерните ароматни и димни следи. Миришеше си на изгоряла пластмаса/бакелит и си имаше сажди. Не мога да кажа какво ѝ се беше случило и защо беше "родила" така - колата беше от няма и 2 дни в ръцете ми. А съм сигурен че на прибиране към Русе щях да ги видя тези лампи за тези часове по пътищата.

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 03 Яну 2020 11:35
от slowtraveler
При окъсил регулатор също е възможно повишаване на напрежението, но обикновено прекъсва регулатора, а не окъсява...

Премигване на лампата на акумулатора

Публикувано на: 06 Яну 2021 19:08
от jblaze
Не знам дали е същия проблем, но година по-късно примигването пак се появи този път в комбинация с грешка "Check battery". Техстрийм нищо не показа като грешка, измерих 13.8в на акумулатора при работеща кола + консуматори. 2 дни по-късно и при зачестило изписване на грешката колата изгасна на прибиране пред нас. За щастие в съседство има сервиз за алтернатори и вчера оставих колата в него и днес след ревизия на алтернатора (смяна на диоден блок и четки) колата е отново на пътя. Заедно с тях майсторът смени и демпферната шайба, за която знаех от година, че е пътник :).