Страница 1 от 1
Смяна антифриз количество и марка
Публикувано на: 20 Ное 2019 11:50
от kodvvti
Здравейте налага ми се да сменя антифриза на тойота корола 1.4-vvt-i 2003г.Обърнах се за информация в Тойота но за мое учудване не ми дадоха информация колко събира мотора като количество.Казаха ми ,че готовият -разреден антифриз струва 18лв. и слагат докато се напълни ????!.Въпросът ми е колко литра концентрат трябва да закупя мисля да е G13 за този двигател и с колко дестилирана вода да го разредя.Спрял съм се на марката HEPU 1.5 литра концентрат-16 лв.Дали въобще е подходящ? Предложения за марка , цвят и ако можете да кажете колко литра събира 1.4 двигателя, благодарности и спорен ден.
Смяна антифриз количество и марка
Публикувано на: 20 Ное 2019 13:04
от max-2
Подходящ е, даже много добър (от опита ми с г12+ от същата марка).Само трябва да се направят няколко смени само с вода, дестилирана, за да се източи напълно стария антифриз. Колкото и да е чиста системата, остатъците от стария антифриз намаляват ресурса на новия. При така извършена смяна спокойно може да се кара 5 или 7 години, или 300 000 км., не знам какъв е срокът на г13. Ммежду смените с вода трябва да работи двигателя с включено отопление на купето, без вентилатор, или на 1 степен, докато отвори термостата.
Смяна антифриз количество и марка
Публикувано на: 20 Ное 2019 14:39
от Оги
3 л. антифриз на -72 гр. разреди с 3 л. дестилирана или мека вода. Ако не се напълни долей вода- едва ли ще влезе повече от 0,5 л. Може и да остане толкоз.
Смяна антифриз количество и марка
Публикувано на: 20 Ное 2019 15:06
от vfr800
Виж какъв е цвета на антифриза в момента. Ако е син купи си син, ако е червен купи си червен.3 литра ще ти стигнат. Няма начин да промиеш системата напълно освен, ако не пуснеш вода под налягане и не махнеш термостата. Не си усложнявай живота. Отвори капачката на радиатора, откачи долния маркуч и изчакай да изтече количеството в радиатора и маркучите. След това , ако имаш време остави маркуча в някакъв съд да се оттича през байпаса на термостата. Междувременно изплакни разширителния съд и го остави празен. Закачаш маркуча долния на радиатора и почваш да наливаш в радиатора през капачката. Гледаш да остане малко под нивото на горния маркуч. Откачаш горния маркуч откъм радиатора вдигаш го нагоре да дойде най-висока точка и почваш да наливаш като се напълни закачаш на радиатора и доливаш догоре в радиатора. Когато и да свърши антифриза продължаваш с дейонизирана/дестилирана вода. Като е готово пълниш казана с останалия антифриз , ако има такъв, ако не го пълниш с вода и си готов. За 4-5 карания водата в казана ще се смеси с антифриз и няма да замръзне