Страница 7 от 13

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 05 Юни 2020 09:10
от Hursa
"Green credentials

The 1.5L engine is a strong piece of advanced engineering. This 3-cylinder gasoline unit with variable camshaft timing, working in an Atkinson cycle with up to 40% thermal efficiency, helps to reduce consumption and CO2 emissions by 20% compared to the previous Yaris generation, whilst increasing its performance by 15%. This engine can be installed in both conventional as well as hybrid electric vehicles."
Зле съм с английския, може би затова - това ми звучи, меко казано, извънредно пресилено. Гола рекламна писаница. А някакво изпитание или поне теоретична обосновка, дали има публикувана. (Тези две изпълнения на двигателя, дали ще бъдат еднакво ефективни.)
И 40% максимално термично КПД (което евентуално може да бъде достигната в някой режими) все пак не означава автоматично висока ефективност по отношение на потреблението на гориво.

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 05 Юни 2020 13:15
от slowtraveler
За горивото дават икономия 20%... Би било леко странно за мен такава разлика, но не и да е невъзможна...
Подобни съмнения имах и за кутията на Джипа - хвалеха я навсякъде и звучеше точно така 'рекламно' - с КПД над 99% на някои предавки, и над 95% на другите..
И го бях приел за рекламен трик, докато не покарах - същият джип (купе/двигател и т.н.) но със старата кутия даваха по-висок разход с 3-4л/100км... А рекламата май бе, че кутията е само с 8% по-икономична от старата...

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 05 Юни 2020 13:24
от BOz
Hursa написа: 05 Юни 2020 09:10 И 40% максимално термично КПД (което евентуално може да бъде достигната в някой режими) все пак не означава автоматично висока ефективност по отношение на потреблението на гориво.
За мен основната икономия идва от логиката на управление, не толкова от самия ДВГ като такъв.
Това става чрез статистика, която съм сигурен, че събират здраво при всяко обслужване и оптимизация на енергийния поток.
След толкова прекарани години и километри, дори с моето икономично каране, мога да твърдя, че само с промяна на логиката в някои режими на Приус-2, то могат да смъкнат още някой друг процент без никакъв проблем. И това го казвам, защото знам системата как ще реагира при съответната моя реакция/команда, а всичко може да става автоматично, без намесата на шофьора, за да "принуди" системата да мине в по-оптимален работен режим.
Ама тук един процент, там два и се събират.
Иначе спрямо ЦО-то, което дават на Яриса, това го отпраща да харчи около 2.7/100. tooth.gif

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 05 Юни 2020 14:21
от Hursa
► Виж съдържание

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 07 Юни 2020 20:16
от centil
Още 16 697бр Yaris 3 ще бъдат произведени до 25 юни във Франция.
На 6 юли стартира производството на Yaris 4 .

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 13 Юни 2020 17:40
от centil
Появи се още малко информация:
Toyota Yaris hybrid MXPH10 2WD
Engine M15A-FXE + 1NM (1.5ih)
Lubrication (w filter): 3.6l (API SM..SN+ / ILSAC GF-5 / JASO GLV-1)
Cooling: 5.1 + 1.6 l (engine + inverter)
Hybrid transmission: 2.6l (Toyota ATF WS)
Washer tank: 1.8 / 2.3 l (standard / cold area)
Fuel tank (RON): 36l ( Regular (91))

Вискозитет на двигателното масло:
Изображение

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 14 Юни 2020 23:50
от centil
Toyota Швейцария също публикува данни и възможност за конфигуриране. - https://de.toyota.ch/new-cars/yaris/index.json
Разход съгласно WLTP:
3.8l/100km за 15" желязни джанти с тасове
3.9l/100km за 15" алуминиеви джанти
4.1l/100km за 16" алуминиеви джанти
4.3l/100km за 17" алуминиеви джанти

За сравнние данните от Honda Швейцария за Jazz 2020, отново съгласно WLTP:
Jazz Comfort - 4,6l/100km желязни джанти 185/60R15
Jazz Elegane - 4,6l/100km алуминиеви джанти 185/60R15
Jazz Exekutive - 4,6l/100km алуминиеви джанти 185/55R16
Jazz Crossstar Exekutive - 4,8l/100km алуминиеви джанти 185/60R16

И първото рекламно видео от Toyota Германия:

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 08 Юли 2020 13:25
от centil
След инвестирани 300 млн. евро за преоборудване на Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) във Valenciennes на 07.07.2020 започна производството на Yaris 2020.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 19 Юли 2020 16:57
от LEXUS
Да,да, в любимия ми цвят - чисто червен, му прощавам някои дизайнерски глупости. cool.gif

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 21 Юли 2020 11:05
от centil
Ценовата листа в Германия към този момент и (цена с отстъпка при голям online дилър):
Basis Hybrid - 19.486,05 € (17.262,98 €)
Comfort Hybrid - 20.948,24 € (18.545,25 €)
Business Hybrid - 22.069,24 € (18.972,16 €)
Club Hybrid - 22.410,42 € (19.827,14 €)
Style Hybrid - 24.457,48 € (21.623,27 €)
Elegant Hybrid - 24.749,92 € (21.880,01 €)
Premiere Hybrid - 25.139,83 € (22.223,34 €)

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 11 Авг 2020 14:56
от centil
Изображение
1.5-litre Hybrid Dynamic Force Engine

The all-new 1.5-litre Hybrid Dynamic Force engine is from the same TNGA engine family as the 2.0-litre four-cylinder unit featured in the Toyota Corolla and C-HR. It has a long stroke, 14.0:1 compression ratio and high-speed combustion with better temperature and pressure control. This contributes to the its exceptionally high thermal efficiency – 40% – ensuring that more of the energy potential of every drop of fuel is captured.

In common with all Toyota’s hybrid engines, it uses the Atkinson cycle, which keeps the intake valves open for longer, delaying the compression stroke. This improves efficiency and fuel economy, but reduces power output. Nonetheless, the new engine has a maximum output of 93 DIN hp/68 kW with a peak 120 Nm of delivered at lower revs (3,600 rpm).

The three-cylinder configuration also bring benefits in terms of noise levels. When running at 4,000 rpm, its performance is like a four-cylinder unit operating at 3,000 rpm, thus delivering more power and torque, but generating less noise.

Motor/generators

The hybrid system in the new Yaris has two motor/generators – MG1 and MG2. MG2 is linked to the front wheels and can be used as the power source to drive the vehicle. The motor rpm at which power can be directed to the wheels determines the maximum speed at which the car can be driven in EV (electric vehicle) mode, making MG2 critical to the car’s drivability on electric power.

MG1 is deployed to start the engine and to generate power to charge the battery.

Lithium-ion Hybrid Battery

The new Yaris adopts a lithium-ion hybrid battery, with voltage rising from 144 to 177.6 V. The number of cells has been reduced, from 120 to 48. The current flow is significantly improved: by 100% into the battery and 50% out.

With a significantly higher power density, the battery is both smaller and lighter, by 12 kg. Its compact dimensions allow it to be located beneath the rear passenger seat, together with the auxiliary battery, avoiding intrusion in the load space.

Lithium-ion battery technology is better able to supply current flow, which is key to the new Yaris having powerful EV performance in urban driving.

Hybrid Transaxle

The all-new hybrid transaxle is more compact and lightweight, with the two motor generators placed on multiple shafts instead of being placed one behind the other, reducing the unit’s width by around 37 mm. Motor/Generator 2 benefits from new segment-type coils on the stator, which makes the unit more compact. It can deliver 59 kW of power and 141 Nm of torque to the front wheels at a maximum 17,000 rpm. The key benefit is a major improvement in performance, so that the engine can be turned off and the vehicle run in all-electric EV mode at speeds up to 130 km/h.

The transaxle also has a new oil pump, driven by the ring gear, which provides lubrication for both the gears and motor/generator 2.


Power Control Unit

The Power Control Unit has the capacity to handle 100 A of current, boosting the 177 V from the battery to 580 V and using transistor control in the inverter to change the current from direct to alternating. The transistors’ efficiency is affected by heat control inside the unit; by arranging them vertically, they can be cooled on both sides, allowing for more accurate heat control and thereby a higher frequency of current switching – up to 10,000 times a second. This makes a significant contribution to the system’s efficiency and transfer of power to the motor.

The converter in the power control unit converts the 177 V from the hybrid battery to 12V to power the car’s auxiliary components.
https://newsroom.toyota.eu/the-all-new-toyota-yaris/

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 11 Авг 2020 18:44
от Hursa
Това ново ли е?
"Motor/Generator 2 benefits from new segment-type coils on the stator, which makes the unit more compact. It can deliver 59 kW of power and 141 Nm of torque to the front wheels at a maximum 17,000 rpm. The key benefit is a major improvement in performance, so that the engine can be turned off and the vehicle run in all-electric EV mode at speeds up to 130 km/h."

Това какво означава?
"and is the first Toyota to be equipped with centre airbags. These help prevent driver and passenger colliding with each other in a side impact."

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 11 Авг 2020 20:23
от Filbor
Въздушна възглавница между пътника и водача:

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 11 Авг 2020 20:25
от Hursa
Ясно smile.gif Благодаря.
"continuously variable transmission (W-CVT) with a wide range – W – in first gear." - има ли го на "картинка"?
► Виж съдържание

Toyota Yaris 2020

Публикувано на: 11 Авг 2020 21:20
от Filbor
Hursa написа: 11 Авг 2020 20:25 continuously variable transmission (W-CVT)
CVT:
https://en.wikipedia.org/wiki/Continuou ... ansmission

W-CVT: (за преобразуване на вятърна енергия обаче :) )
(PDF файл за смъкване)
https://www.researchgate.net/publicatio ... 0/download