Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
VDK
- Мнения: 355
- Регистриран на: 16 Юли 2021 19:51
- Местоположение: Стара Загора
Мнение
от VDK » 23 Мар 2022 18:40
LEXUS написа: ↑23 Мар 2022 00:38
Мисля,че просто си разбрал погрешно.
Да, определено. Имало се е предвид натискане на ЕV бутона и колко ще издържи на батерия.
Забелязвам, че при ЕCO режим и скорост 40-50 км/ч двигателят се включва само при натоварване при по-стръмни места. И от 10 километра преход поне половината са на батерия.
Днес заредих и сметката при 390 км градско излиза по 4,5л/100км.
Yaris Hybrid XP210
VDK
-
VDK
- Мнения: 355
- Регистриран на: 16 Юли 2021 19:51
- Местоположение: Стара Загора
Мнение
от VDK » 22 Апр 2022 09:24
Здравейте колеги,
Има ли някой от собствениците на Yaris 2020/22 да е успял да регистрира мултимедията си Touch 2 в портала на Тойота през приложението Myt? Или да е успял да свърже мултимедията с Wi-Fi?
- 55D90EC0-87F7-4134-B6C9-08CF546E5AB2.jpeg (254.32 KiB) Преглеждано 3337 пъти
Yaris Hybrid XP210
VDK
-
eli70o0
- Мнения: 69
- Регистриран на: 14 Окт 2016 14:21
- Местоположение: Варна
Мнение
от eli70o0 » 29 Апр 2022 21:58
Отново нова ценова листа от май месец.
eli70o0
-
ivosto
- Мнения: 8
- Регистриран на: 23 Апр 2017 17:02
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris MK2 1.3 vvti-mmt
Мнение
от ivosto » 14 Май 2022 19:35
Здравейте, и ние с жената мислим да сменим стария и ярис със нов и сме пред голямата дилема - заслужава ли си 5к отгоре за хибрид? Автомат ще е задължително, ще я ползваме и 2мата колата за градско, но сме в софия с булеварди и тангенти където често се кара с над 50 км/ч . Може и извънградско да се кара по някога но моята кола ще е основна за това. Аз разбира се искам много повече екстри и съм готов да жертвам хибрида за това , но все пак проучвам ако мога да разбера колко голяма ще е разликата. Четох по темите и видях че скоро са били актуализирани цените :( но пък офертата за 0% лихва на лизинга е доста важно нещо. Като динамика и мощност разликата голяма ли е в полза на хибрида?
Също това ще ни е евентуално първа чисто нова кола и какви разходи ще ни чакат? В лизинговия документ са написали "застраховка Каско от ДЗИ 4.5%(разсрочено на 4 вноски) - 473 лв" като това е включено в първоначалното ни плащане и преедполагам е само първата вноска. Тоест на всеки 3 месеца ще се плаща това.
Обслужването от другите теми видях че е около 400 лв за смяна на масло и филтри?
Тази 10 годишна гаранция също видях от другите теми че се плаща 120 лв годишно за одължаване. Това от първата година ли е или след 5тата примерно?
Регистрация, гражданска, гуми, гориво, данък са ясни. Друго нещо непредвидено остава ли като разход за нова кола?
Благодаря предварително!
ivosto
-
Hursa
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Мнение
от Hursa » 14 Май 2022 21:21
Избора е "задължително автомат", но и двете предложения не са с "автоматична скоростна кутия" в обичайния смисъл. Избора е между трансмисията на хибрида и трансмисия с вариатор. Не знам до колко може да се разчита на надеждността на вариатора, дори най-съвременните. Аз не бих се доверил, но може и да греша. Вижте - каква разлика дават в ускорението за яриса с ръчна скоростна кутия и с вариатор - при един и същ двигател. Та дори и разхода с вариатора го дават по-голям - може би не се управлява много оптимално.
И след като е за градски автомобил - все пак хибрида на градско "ще харчи" значително по-малко (дори обслужването му ще е малко по-евтино).(Шофирал съм само веднъж автомобил с вариатор, но хонда. Според мен хибрида се усеща, като чувствително по-комфортен "автоматик".)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
-
ivosto
- Мнения: 8
- Регистриран на: 23 Апр 2017 17:02
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris MK2 1.3 vvti-mmt
Мнение
от ivosto » 14 Май 2022 21:32
Ясно ми е ч е автомата не е автомат, накратко така го нарекох. Стария ни ярис е с робот и си има онова лашкане. Очаквах че кола 2022 ще е с доста по оптимизиран и добър такъв. Така ли е? Или пак ще има лашкане и по бавно сменяне на скоростите, а e-cvt-то се държи по близо до истински автоматик? Откъм надеждност не се притеснявам толкова защото все пак ще е гаранционна дълго време. Но от към усещане сега се замислям. Ако пак ще го има онова лашкане и бавно сменяне ще предпочета хибрида тогава. Дано имат и 2та вида яриси за тест драйв - най лесно така ще се разбере. Освен ако не бъркам робота на стария ярис със друга технология CVT? Не съм запознат много.
ivosto
-
biro
- Мнения: 2656
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Мнение
от biro » 14 Май 2022 21:48
Няма лашкане и смяна на предавки при 2та вида трансмисия. Cvt е метален ремък между чашки, има ограничение да не се натоварва чрез катерене по бордюри, приплъзне ли се износва, отделя стружки. Не е надеждна трансмисия.
Хибридното cvt е съвсем различна технология, там няма ремък.
Като поведение при шофиране и 2те са еднакви - настъпиш или караш по нагорнище двигателя реве на високи обороти.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
biro
-
Hursa
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Мнение
от Hursa » 14 Май 2022 22:03
ivosto написа: ↑14 Май 2022 21:32
Стария ни ярис е с робот и си има онова лашкане. Очаквах че кола 2022 ще е с доста по оптимизиран и добър такъв. Така ли е? Или пак ще има лашкане и по бавно сменяне на скоростите, а e-cvt-то се държи по близо до истински автоматик?
Както при вариатора, така и при трансмисията на хибрида - няма превключване на "предавателното число" между двигателя и колелата на степени, подобно на "автоматична скоростна кутия" или роботизирана скоростна кутия. Затова няма да усетите лашкане. Като при хибрида, за разлика от вариатора - дори няма изменение на предавателното число (де факто няма скоростна кутия), няма и съединител (всички елементи на трансмисията механично са постоянно присъединени към нея - по това си прилича с електроавтомобилите
, поне със сегашните).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
-
eli70o0
- Мнения: 69
- Регистриран на: 14 Окт 2016 14:21
- Местоположение: Варна
Мнение
от eli70o0 » 15 Май 2022 16:02
ivosto, когато поръчвахме говорихме с човек, който се занимава със служебните автомобили на няколко големи фирми и думите му бяха "CVT ли е, няма да имате грижи" и макар, че колата е за градска (Варна) избрахме нея, а не хибрид.
С двама човека вече в града говоря като единият е с Хибрид, а другия със CVT и разликата в разхода, която споделят е 1л/100км.
Относто разходите-каското е 4.2%, а не 4.5% и ако го платите еднократно ще е по-малко отколкото, ако е на вноски. Така го пускат с офертата за по-примамливо с максимално изпилена първоначална вноска, но при ваше искане ще го коригират на цяла едногодишна вноска. Също така можете вие да си изберете застрахователя. Те пускат автоматично с когото предпочитат, но при изявено желание можете да избирате. Имате това право, но просто пропускат да ви кажат.
Обслужването на мен ми се представи като А-300лв и Б-400лв.
Има и една такса от 200 и няколко лева на дилъра, която също е включена в офертата ви и няма касателство дали е лизинг или в брой.
При лизингова оферта има абсолютно всичко, защото и регистрацията е включена както и таксата за лизинга, която е % от финансирана сума.
Ако имате нужда мога да снимам документа на вече пусната поръчка със сумите.
Нашата също я пуснахме с лизинг, защото с тези 0% лихва единствено се оскъпява с таксата за обслужване, а не затваряш парите.
Каското проверихме-при нова кола нямаше да има почти никаква разлика за него от това дали го правим на тяхната цена или сами като собственици.
За излизане от страната също няма да има проблем. За синя зона също.
С две думи тези 0% лизинг и съпътстващите го разходи бяха по-добрия избор от затварянето на цялата сума.
Пригответе се за чакане и дано не е много след срока. (Ярис поръчан на 8.02, на 13.05 още не беше влязъл в производство и е с ориентировъчна дата на доставка 12.07)
Бих посъветвала и да поръчате възможно най-скоро заради постоянните промени по ценовата листа както и махането на нива бензин в новите.
Ноември месец имаше избор всяко ниво с всеки вид гориво и бензин съответно МТ и CVT.
eli70o0
-
LEXUS
- Мнения: 3719
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Мнение
от LEXUS » 15 Май 2022 17:04
eli70o0 написа: ↑15 Май 2022 16:02
С двама човека вече в града говоря като единият е с Хибрид, а другия със CVT и разликата в разхода, която споделят е 1л/100км.
Ако говорим за градски разход, разликата съм сигурен,че е поне 2 литра в полза на хибрида. Хибридът не харчи повече от 3,5л./100км. - 4л./100км. градско шофиране и колкото повече задръствания, толкова по-нисък разход е възможен. Докато бензиновият Ярис предполагам дава около 6л./100км. - 6,5л./100км. градски разход.
Сега проверих техн.данни. Двигателят е един и същ, предполагам е модифициран в хибридния вариант, но само литър разлика, както са казали хората, ми се вижда малка, въпреки че е доста ефективен бензиновият мотор.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
LEXUS
-
centil
- Мнения: 936
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 18 пъти
Мнение
от centil » 15 Май 2022 18:25
LEXUS написа: ↑15 Май 2022 17:04
Двигателят е един и същ
Двигателите само на пръв поглед са еднакви..
M15A-FKS е с DVVT-iW и direct injection. The balancer shaft is driven directly from the crankshaft via a polymer gear.
M15A-FXE е с DVVT-iE и multipoint injection. Balancer shaft is not used - the engine operating range at hybrids allows it.
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
-
Hursa
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Мнение
от Hursa » 15 Май 2022 19:06
polymer gear? Вярно към балансиращ вал, но все пак.
Всъщност дават, че разликата в разхода на "градско", между хибридния ярис и яриса с CVT, поне според написаното в ценовата листа - може да надхвърли 3,5 - 4 литра.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
-
eli70o0
- Мнения: 69
- Регистриран на: 14 Окт 2016 14:21
- Местоположение: Варна
Мнение
от eli70o0 » 15 Май 2022 22:07
Ярис бензин 5/100
Ярис хибрид 3.9/100
Това е по данните на хората, с които говорих и по данните на колите им.
Моят още е дошъл, за да споделя личен отзив.
Разлика от 4л не виждам как ще стане, като и задкормилното устройство е фактор, което не е за подценяване.
При мен и мъжа ми една и съща кола дава 1, 1.2л разлика в разхода заради стила на каране.
Роднини имаха СН-R хибрид, който след 4 години махнаха и градско не падаше под 6.5. Вероятно същата кола при други хора дава друг разход.
Градът също не е за подценяване.
Едно е София, друго Варна, а трето Търново.
eli70o0
-
travelboy1965
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от travelboy1965 » 16 Май 2022 00:06
eli70o0 написа: ↑15 Май 2022 22:07
Ярис бензин 5/100
Ярис хибрид 3.9/100
Това е по данните на хората, с които говорих и по данните на колите им.
Моят още е дошъл, за да споделя личен отзив.
Разлика от 4л не виждам как ще стане, като и задкормилното устройство е фактор, което не е за подценяване.
При мен и мъжа ми една и съща кола дава 1, 1.2л разлика в разхода заради стила на каране.
Роднини имаха СН-R хибрид, който след 4 години махнаха и градско не падаше под 6.5. Вероятно същата кола при други хора дава друг разход.
Градът също не е за подценяване.
Едно е София, друго Варна, а трето Търново.
6.5 на хибрид градско не знам как можеш да докараш.Моят зимата на Корола е 4.6 а сега от месец е 3.7.
travelboy1965
-
miti83
- Мнения: 25
- Регистриран на: 25 Май 2021 23:29
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Corolla
- Благодарил/а: 2 пъти
Мнение
от miti83 » 16 Май 2022 21:49
За мен няма 2 мнения по въпроса хибрид или не особено ако се кара повече градско, зимата разхода ми беше средно 5.5л/100 сега се движи около 4. При тази цена на бензина каква е чуденката нз. Да му мислят колегите с дизела
Toyota Corolla TS 2.0 HSD, Executive, Denim Blue, 2021
miti83
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта