Пасивна безопасност в близкото минало.

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема
Двигателист
Мнения: 254
Регистриран: 13 окт 2008 23:32
Репутация: 69
Местоположение: София

Пасивна безопасност в близкото минало.

Мнение от Двигателист » 12 окт 2019 11:54

Здравейте! Попаднах на едно видео от преди 30 години, на което се вижда , че някои производители са мислили доста преди други такива в тази посока. Тестовете са с 55 км/ч с 50% покритие и недеформируема преграда. Честно казано, аз знаех, че в онези години японците са правили технически много надеждни „ковчези” на 4 колела, без всякаква мисъл за безопасност, но не очаквах да са толкова зле. Французи и италианци няма какво да ги коментираме. Това, което мен ме изненада – ако без да гледам видеото ме попита някой за класиране щях да кажа Волво, после W124. Изненадан съм от разликата в заявените тогава върхови нива на безопасност от Волво и леко разочароващия резултат на практика. Омегата също мислих, че с по-грамотно конструирана пътническа клетка, но... Жалко, че няма СААБ. Би било интересно. Доста интересна система от Ауди за „прибиране” на волана при ПТП, изненада, но приятна.
Както да е. Сега положението е друго и японците вече не правят „консерви” :D, а и след 2005-та повечето производители се стараят доста. Е имаше малко пак излагация, когато някой реши да тества с 25% покритие, но производителите обичат да хитреят и да се нагаждат към проверките :D .
Видеото:
Немски - https://youtu.be/FAlgNR3nPDI
Английски - https://youtu.be/QaiMUM0XVZk

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 17863
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1066
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Пасивна безопасност в близкото минало.

Мнение от slowtraveler » 13 окт 2019 16:31

Да, предполагам често модифицират детайли за да е най-успешен теста... Все пак тестовете са стандартни.
Доброто е, че тестовете малко по малко доближават условията на често срещащи се инциденти..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
jacob12
Мнения: 85
Регистриран: 29 дек 2018 15:55
Репутация: 15
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Пасивна безопасност в близкото минало.

Мнение от jacob12 » 24 окт 2019 22:06

Интересни са нещата. Мисля, че Мерцедес почват 60-те години с експерименти за безопасност. От моите наблюдения мога да кажа, че последните 10-12 години се направи много за безопасността на пътуващите в автомобил- въведоха се около 4-5 нива на различни видове ламарини, ултра стрес и високоякостни и др. ( мога да извадя имената им). Те се различават по деформируемост, пластичност, деформируемост. Идеята е една- клетката на пътуващите да се запази изцяло или почти изцяло. За тази цел се нареждат до 5 пласта различни ламарини по колонките- А, Б, С колонка, праговете, врати. Във вратите се монтира алуминиева греда, а в миналото пластмасови пчелни пити, абсорбиращи ударите. Системата Procon на Ауди при удар избутва двигателя, чрез въжета ( стоманени ) проволки се издърпва волана. Мерцедес и БМВ сложиха и еърбеци по вратите. Рено пък слагаха първите еърбеци за волана, като вграждаха и батерия в него от 90-те. Един диод мигаше за да подскаже, че батерията е здрава още. Нисан слагаха пяна и стириопори в броните си още от 80-те, а на американския пазар се появиха и първите еърбеци за колена на водача. Ауди въведоха ASF ( Ауди спейс фрейм), напълно алуминиево купе на Ауди А2 и Ауди А8, пластично на удари. Рено Лагуна от 2001 година вече разполагаше с множество еърбеци - на водача, странични, завеси. От 90-95 година се въведоха колани с програмируемо отпускане за да не счупи ребрата на водача, със система близка до ухо за отваряне на консервена кутия. Излязоха и сензори за разпознаване позицията на седалката, за да се знае колко литра да се надуе еърбега. Последните години излязоха на мода колани с еърбег, вграден в него.
Относно пешеходците излязоха системи за надигане на предния капак при разпознат удар на пешеходец. Остава валидна и старата система за изтегляне максимално назад на двигателя, като така остава междина между капака и мотора. При радарни системи автомобилът спира сам при предполагаем удар на пешеходец или сблъсък с кола. Разбира се системата работи при изправни парктроници, дистанстроник и ABS, ESP модул. Системи за разпознаване и очертаване на пешеходец на пътя нощно време също са доста полезни. Съвременните матрични Лед фарове, работещи в комбинация с навигация и камера осветяват пътя превъзходно, подпомагайки водача на автомобила.

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 551
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 100
Местоположение: Ловеч

Пасивна безопасност в близкото минало.

Мнение от e 10 » 24 окт 2019 23:24

И след всичко това участникът в сериозно ПТП /не дай Боже/ е като жив!
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 17863
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1066
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Пасивна безопасност в близкото минало.

Мнение от slowtraveler » 24 окт 2019 23:34

Всичките тези неща работят при умерена скорост, и при късмет (например сблъсък с по-лек или поне - не по-тежък автомобил )...
Могат да помогнат, ама не разчитайте на тях...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост