Страница 1 от 2

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 07 Окт 2019 16:57
от kodvvti
Здравейте, колата е корола 1.4 VVT-I 2003 година. От 3-4 месеца забелязвам, че през разширителния съд изхвърля антифриз навън, около 100 милилитра на 200-300 километра. Маслото е чисто, не се вдигат градусите, стрелката за температурата стои по средата, въобще колата си работи нормално, но това ме притеснява. Карам с червен антифриз, бистър е, няма омасляване на разширителя. Вътре в купето няма мирис и запотяване на стъклата.Не съм забелязал маркучите да надуват! Моля за предположения.
1.Капачка радиатор, 2.Термостат, 3.Датчици, 4. Водна помпа /няма видими проблеми/ 5. Гарнитура глава, 6.Спукана глава. Не съм сменял тези консумативи при закупуването на кората преди няколко месеца, това отбелязвям за информация.Благодаря на откликналите.

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 07 Окт 2019 17:09
от slowtraveler
2,3 бих ги изключил... Термостата - за да изхвърли течността би прегрявал, което би забелязал по температурата, Датчици - не биха влияли на температурата и да предизвикат прегряване, заради което да изхвърля течност...
Ами провери първо капачката - дали има някакво налягане в системата при умерено загрял двигател (внимателно разбира се - т.е. да пробваш през парцал леко да отвориш капачката преди ДВГ да е достигнал работна температура, но да е леко загрял).
Гарнитура и глава - можеш да направиш тест за газове...

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 07 Окт 2019 19:58
от tora
Ориентирай се към издухана гарнитура, не си губи времето с капачки, помпи и пр. неща.

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 07 Окт 2019 20:41
от slowtraveler
Капачката се проверява елементарно - диагностиката се започва от на-лесното (и евтиното) за проверка, и ако не умериш - постепенно покачваш 'нивото' и вероятната цена за ремонта tooth.gif

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 08 Окт 2019 09:10
от kodvvti
Поръчах оригинална капачка от Тойота -58 лв. Чакам да се обадят.Не съм сигурен, но гарнитурите на тези глави не са ли метални? тука малко размишлявам по отношение на "духната гарнитура" но и това не е изключено, независимо и от факта,че нямам мешане на масло с антифриз. Вчера я оставих да загрее на място, покачи течността, но остана да стои нивото на 6-7 см. под капачката на разширителя, форсирах на място, включи се перката на радиатора, маркучите бяха меки..... Ще пиша като сменя капачката, опита с парцала е показателен.! За водната помпа колега, ако е "тръгнала" и не може да създаде необходимия вакуум в системата,..... тя стана една ? е остават и още два варианта, но за тях не ми се мисли! bash.gif

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 08 Окт 2019 10:13
от slowtraveler
kodvvti написа: 08 Окт 2019 09:10 За водната помпа колега, ако е "тръгнала" и не може да създаде необходимия вакуум в системата
Ако е тръгнала, ще изпуска антифриз... Или няма да върти охладителната течност (при проблем с импелера), но във втория случай би прегрявала. За какъв вакуум в охладителната система говорите?!
За капачката - надявам се преди да почнете да харчите пари, първо сте проверили дали старата капачка държи налягане в системата... Т.е. сте направили елементарната диагностика.

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 08 Окт 2019 10:29
от Оги
Меки маркучи при топъл мотор означава, че вътре няма налягане, което би трябвало да се създаде ако капачката е била затворена /и здрава/ докато мотора е загрял. Около 1 атм. трябва да е налягането и системата да си го поддържа сама такова за да няма проблеми. На ръка е колкото омекнала гума на колело.

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 08 Окт 2019 11:20
от kodvvti
Да изразих се неправилно, по отношение на вакуума, имах в предвид условно влиянието "засмукващото" действие на водната помпа, което обезпечава самият нормален ток на циркулация на антифриза в системата, ако мога по този начин да го кажа. Не избързах, първо поръчах капачката.Колкото до маркучите, написано от Оги, да наистина са като омекнала гума на велосипед, в работен режим. Някой да сподели за духната метална гарнитура??

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 08 Окт 2019 16:46
от vfr800
Ако е гарнитура, ще са твърди ще надува в системата. Въпрос, как разбрахте че изхвърля антифриз извън разширителния съд ? Карате някакво време спирате, вдигате капака и виждате че казана е пълен и пръска навън ? Ако е така и маркучите са меки, значи системата не държи налягане, т.е нова капачка ще реши проблема.

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 09 Окт 2019 08:56
от kodvvti
Не, не съм проверявал както Вие го описвате, т.е. не съм виждал как от разширителния съд се изхвърля антифриз, просто забелязох от един момент, че има следи от теч около капачката на съда и след това течността е засъхнала и е изкристализирала в розово .Чистя , появява се отново с явни следи отвън, пак чистя и наблюдавам нивото вътре в съда, следва доливане и така. Не мога да го хвана в кой момент избива, така да се каже от разширителя, но маркучите винаги съм ги пипал и винаги са били меки.Тази капачка я чакам вече няколко дни, Торанага Сам ли я прави guns.gif

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 09 Окт 2019 14:33
от vfr800
По-принцип, ако на студено течността е да кажем на максимума, когато колата е загряла добре би трябвало да върне там да кажем 2-3 пръста нагоре. Ако връща значително повече пак може да се насочите към капачката. Ако още не сте получили тази капачка и имате възможност да откажете поръчката, по-добре си вземете нормална афтърмаркет капачка. Има ги почти навсякъде и цените са доста по-ниски. Ако се разтърсите дори може да си намерите някоя позалежала - made in japan .

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 17 Окт 2019 00:35
от lumar
Здравейте, колеги! Първо се извинявам на колегата, че пиша в неговата тема, а не отварям нова, но имам почти същия проблем и счетох, че така е по-редно. Автомобилът ми е Toyota Corolla Verso 2.2 D4D 136к.с. Преди около една седмица установих, че колата няма парно, след което отворих капачката на разширителния съд и долях около два литра антифриз, което явно беше много защото още на другия ден около половин литър колата го изхвърли. След това измих двигателя старателно и започнах да следя. За съжаление видях, че макар и малка загубата идва от маркуча на разширителния съд. Прочетох повечето теми и мнения тук във форума и в следствие на това направих и газ тест. За съжаление резултатът от него бе нежелан, но очакван. Издухала гарнитура на двигателя. Молбата ми е, като хора с повече познания и опит да ме насочите към подходящия човек, който би могъл да направи качествен такъв ремонт на 2.2 D4D двигател. Предварително благодаря на всички отзовали се.

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 17 Окт 2019 09:05
от iovkito
Механика от форума.

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 17 Окт 2019 12:05
от lumar
Благодаря за отговора, и аз се надявам да мога да се свържа с него скоро :)

Изхвърля антифриз от разширителния съд.

Публикувано на: 25 Окт 2019 16:17
от kodvvti
Здравейте , връщам се в темата да докладвам! На 11.10.19г. смених капачката за антифриза на парното с нова оригинална, както вече писах по-горе. Тогава измих и разширителния съд от розовите следи на изхвърления антифриз.Точно две седмици проверявам състоянието на течността , нямам избиване на антифриз, при загрял двигател, каран и извън градско течността се вдига с около два пръста в разширителя и при охлаждане се връща на маркера който съм направил на разширителния съд.Дано да се окаже капачка, засега това, ще се дебнем още известно време. boo.gif