Страница 1 от 3

Вода в стоповете на Авенсис T25 (решение)

Публикувано на: 28 Сеп 2019 22:54
от mapamop
Вчера открих че имам около 2-3 сантиметра вода в дъното на десният стоп и около сантиметър в другия. Днес се заиграх да ги извадя, огледам и "излекувам". Има и снимки за следващите след мен. Накратко - причината е отворена фуга между черната пластмаса и червената. Замазах я с лепило за пластмаси, пробих си под хромираната лайсна 3 отвора за да изтича следващата (ако си позволи да навлезе) и си добавих допълнителни уплътнения. Като време ми отне грубо един следобед, като пари - 1.60 (мисля, но не е повече от 2 лева, остава повече от половината) за EVA излолационна лента от "Джъмбо", 5 лв. за лепило от LIDL (остава много повече от половината, може и силикон да се ползва), 2 лв. за крилчати гайки (опционално, но пожелателно) и време. Процедурата е следната:
- сваляте двата капака за "джобовете" отстрани в багажника.
- През отворите развивате по 3 гайки, които държат стоповете за купето. Вътрешната откъм капака на багажника се развива мно-о-о-го тррудно, защото е на гадно място и се стига трудно. Инструмент - дълбок гайков №10/6мм накрайник за тресчотка/върток.
- Изваждате леко стопа и разкопчавате модула с фасонгите на крушките за задните светлини
- Развивате видията която крепи хромираната лайсна в долната част на стопа и разкопчавате двата зъба вляво и вдясно за да я махнете. При мен главите на видиите бяха толкова изгнили, че се наложи да играе гриндъра с дискче за метал по главата.
- пробивате си три отвора на приблизително равно разстояние в долният ръб на червената пластмаса, но така че да остане зад лайсната (снимки 8 и 9)
- Запълвате отворените фуги между червената и черната пластмаси с лепило, силикон или какъвто еластичен "сопол" ви хареса. Чакате "сопола" да изсъхне.
- Сглобявате обратно хромираната лайсна отдолу на стопа
- Опция - Залепяте си по края на стопа EVA уплътнителят от "Джъмбо" или такъв по-тънък на лента (нямах наличен вкъщи) по периферията на стопа (снимки 10 и 11).
- Закопчавате си обратно модула с фасунгите на крушките и вкарвате стопа обратно на местото му, ако сте залепили уплътнение - притискате силно да си легне на местото с едната ръка и с другата завивате гайките. Опция - сменяте обикновените гайки с перчати/крилчати/ушати, ако не - успех със завиването и стягането на тази от страната на капака...
Резултатът при мен - последната снимка. Има съвсем леко увеличена фуга на стопа, но трябва да знаете колко е била за да хванете разликата. За сметка на това, предполагам че водата ще стои далеч от отвора за крушките...
Утре или в понеделник ще проверя резултатът на автомивката...

Снимки:

Вода в стоповете на Авенсис T25 (вероятно решение)

Публикувано на: 28 Сеп 2019 23:28
от mapamop
Втора част на снимките:

Вода в стоповете на Авенсис T25 (вероятно решение)

Публикувано на: 28 Сеп 2019 23:34
от mapamop
Последни 2:

Вода в стоповете на Авенсис T25 (вероятно решение)

Публикувано на: 29 Сеп 2019 00:10
от boyanmt
Всичко хубаво,само не трябвало да пробиваш тези дупки,защото ще ти кондензират фаровете отвътре,и след 1 година максимум ще купуваш нови рефлектори и фарове.

Вода в стоповете на Авенсис T25 (вероятно решение)

Публикувано на: 29 Сеп 2019 00:21
от mapamop
Отворите са 2.5мм и са отдолу. Отделно самата лайсна ги затваря за да не "смучат" (много) влага и вода (макар че водата не тече нагоре). Не мога да хвана идеята за конденза откъде иде? Крушките са зад още едно вътрешно "стъкло", което би трябвало да им запази температурата, отделно доколкото видях самите вътрешни стъкла не са херметични, защото изпразвайки стопа, част от водата излезе през фуниевидните отвори за крушките. Така че и без отворите, условията за конденз от топлинна разлика е налице. Днес-утре след мивката ще видя резултата и винаги мога да ги запълня с лепило или силикон ако има ядове.

Вода в стоповете на Авенсис T25 (вероятно решение)

Публикувано на: 30 Сеп 2019 18:39
от mapamop
Да потвърдя - решението не е потенциално, а е реално вече. Тази вечер минах през автомивка на самообслужване и си залях целево стоповете с водоструйката насила. Няма вода и няма конденз.

Вода в стоповете на Авенсис T25 (вероятно решение)

Публикувано на: 01 Окт 2019 08:48
от Kiki
Сега остава само малко да ги полираш, че са доста матирани. cool.gif :D

Вода в стоповете на Авенсис T25 (вероятно решение)

Публикувано на: 01 Окт 2019 09:13
от slowtraveler
Похвално е желанието да отстраниш проблема, но съм съгласен с Боян, че не е хубаво да ги дупчиш фаровете. Особено пък отвън...
На твое място просто бих разгледал добре мястото на лепене на 'стъклото' към корпуса на фара - вероятно от там се стича вода във фара (конденза е следствие)...
Или пък да влиза някъде покрай крушките (да се стича по кабел)..
За съжаление и моя Авенсис си пълнеше подкалника с вода от незнайно място - реших въпроса точно с дренажен процеп (капилярно да изхвърля водата, а в същото време да не позволява влизане на вода и боклуци отвън).

Вода в стоповете на Авенсис T25 (вероятно решение)

Публикувано на: 01 Окт 2019 09:59
от mapamop
Kiki, това реклама ли е, или напомняне за посещение на един човек, с картинка на котка в София?
:cheers:

slowtraveler, Процепите си ги имаше - бяха се отворили на границата между черната и червената пластмаса. Първите снимки са от отворените процепи между двата вида пластмаса. Залях ги обилно с лепилото - не ми се отваряше чисто нова туба със силиконово лепило на Sika само заради тях. Уплътнението го налепих по края на стоповете, за да не навлиза вода между черната основа и ламарината на купето - видно от снимките имаше ужасно много мизерия наслоена отзад и петна от протрита боя под самите стопове. Отделно оригиналните уплътнения, които също са от EVA бяха толкова смачкани и опечени от времето, че на места изглеждаха почти прорязани. В левият стоп, фасунгите на крушките видимо бяха побелели от теч на вода, вероятно заради недоброто уплътнение. Отворите са съвсем минимални, колкото да изтича евентуално събраната вода и конденз, и са срити зад хромираната лайсна. Отделно точно пред тях има и ребро на лайсната, и няма как да "засмуче" вода. Знам че в момента съм направил термомост с тези отвори, но за момента няма конденз. Както казах и преди - открих че стоповете "дишат от някъде, защото част от водата изтече покрай "фуниите" за крушките. Опела имаше подобен проблем, и така си замина с пробитите стопове и никакви води и кондензи за последните 12-13 години в моите и на баща ми ръцете. А там стоповете бяха още по-елементарни - само рефлектор и един слой червена пластмаса, срещу 2 слоя в стоповете на Тойотата. Все пак времето ще покаже, дали ще се наложи да ги запълня с лепило - по тази причина са само по 3 и с малък диаметър, на място, без директен достъп до вода. В тази ред на мисли, имам някъде отворена фуга и конденз на левия преден фар ... ще се наложи да махам маската и потенциално да свалям фара. Фугата отгоре на видимата част на фара, вече е замазана обилно със силиконово лепило.
EDIT: Снощи проверих и кухината зад стопа в багажника - суха е, няма дори влага и никакви предпоставки за отглеждане на жаби и блатни растения в багажника.

Вода в стоповете на Авенсис T25 (вероятно решение)

Публикувано на: 01 Окт 2019 11:00
от slowtraveler
Да, предполагам с дупчицата няма да имаш конденз... При такова решение навярно бих напъхал в дупката вълнен конец - като филтър и капилярно оттичане tooth.gif :thumbsup:

Вода в стоповете на Авенсис T25 (вероятно решение)

Публикувано на: 01 Окт 2019 12:39
от mapamop
Или (зоната на майтапа) да си напълня стоповете със гранули силикагел - хем и ще светят "малко магически", хем и няма да има свободен конденз. Малко гадно, че на 2-3 месеца ще трябва да ги изсипвам за да си напичам силикагела във фурната на 200 градуса ама - съдбЪ...
drunk.gif

Вода в стоповете на Авенсис T25 (вероятно решение)

Публикувано на: 01 Окт 2019 15:35
от Kiki
mapamop написа: 01 Окт 2019 09:59 Kiki, това реклама ли е, или напомняне за посещение на един човек, с картинка на котка в София?
Аз никога не каня. При мен винаги е било и ще бъде -"Сам дойдох". smile.gi

Вода в стоповете на Авенсис T25 (вероятно решение)

Публикувано на: 01 Окт 2019 20:27
от mapamop
Kiki, малко далечко ми идваш, но ще имам предвид ако реша да напудря курника (и да го запазя за себе си).
След последните проблеми, които ми се натрупаха и емоционално и финансово, малко взех да го мразя, и си мисля да го разкарам - просто защото го мразя. Преди това обаче ще трябва да си сменя отново интеграционното реле, релето на помпите за чистачките и да премахна "кирилизацията" на ел. системата тотално заедно с последиците от нея.

Вода в стоповете на Авенсис T25 (решение)

Публикувано на: 01 Окт 2019 23:21
от boyanmt
Влагата не признава малка или голяма дупка- конденза се събира от към топлата страна( правилото е че той бяга от студено към топло,т.е когато вън е студено,при по-висока температура вътре във фара-водата ще кондензира вътре,и ще ти създаде проблеми),така че трябва да направиш обратното- да осушиш идеално от вътре,и после да затвориш каквито и да са били дупки(Максимално да херметизираш),иначе ще патиш!!
Успех!

Вода в стоповете на Авенсис T25 (решение)

Публикувано на: 02 Окт 2019 07:53
от biro
На авенсиса правих същата процесура и нямаше проблем с конденз. Кондензът се образува върху студена повърхност понеже топлият въздъх може да поеме повече влага и при контакт със студено влагата кондензира.
Една бира като я извадиш от хладилника бутилката се овлажнява. Като сложиш топла бира в хладилника бутилката остава суха.