Китайска навигация

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 680
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 66
Местоположение: Черноморие
Автомобил: RAV-4

Китайска навигация

Мнение от boyanmt » 06 окт 2019 16:10

.. то пишман да станеш...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16638
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 925
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Китайска навигация

Мнение от slowtraveler » 06 окт 2019 16:11

Точно.... boxed.gif :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mapamop
Мнения: 141
Регистриран: 28 юли 2019 12:49
Репутация: 33
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagoon T25,1ZZFE

Китайска навигация

Мнение от mapamop » 06 окт 2019 16:59

slowtraveler, прати ми снимки на потрошеното.. Преди 2 месеца от китайците си поръчах 2 големи торби с крепежи. И ако слушкаш и платиш пастите на сладкарницата... ШЪ та Упрая У животЪ. На цената на куриера или нещо таковата.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 316
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 56
Местоположение: София
Контакти:

Китайска навигация

Мнение от peterhr » 06 окт 2019 17:59

Не знам колко са ти дебели кабелите, но аз съм подпъхвал кабел дори само под гуменото уплътнение около вратата. Под уплътнението има разстояние между кората до метала, така че кабели ако го натисна повече и си влиза още по-навътре.
Прага се сваля много лесно (вече на няколко коли съм го тесвал. А място долу има бол. Вероятно десния страничен панел между задната врата и багажника ще трябва да го свалиш целия, но е възможно да успееш да подпъхнеш кабела още по-надолу, по пода и така да излезе в прага.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16638
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 925
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Китайска навигация

Мнение от slowtraveler » 06 окт 2019 18:06

Най-стандартна щипка - въобще не си заслужава труда - струват по десеттина стотинки, и съм убеден, че някъде имам резерви от тях, ама ще ми е по-лесно да си взема нови, отколкото да търся къде съм забутал старите :)
Пастите са от мен де tooth.gif :thumbsup:
pin.jpg
pin.jpg (84.81 KБ) Видяна 244 пъти
При прекарването на кабела към DVR и микрофона установих, че навярно имам някакъв проблем с кората на А-колоната - горе стои леко отворена...
Вероятно и там има счупена щипка, но там захватът е много левашки - щипката представлява пластмасов профил с формата на кората... Реално дори не съм убеден дали е счупена, или просто е омекнала с времето - кората се захваща за 'щипката', но като че ли самата щипка има луфт (може тя също да е била захваната с щипка за купето, но няма как да се разбере без да се откачи цялата пластмаса, дали няма счупено парченце от зъб към купето)...
Това ми е най-омразната (и рискова) работа - с пластмасите на съвременен автомобил tooth.gif

Кабелите са тънки, но проблемът е прехода от задния капак към купето. Прагът се сваля относително лесно (с откачане на колани и т.н. :) Но горния панел се сваля трудно, защото се държи на крехки пластмасови щипки в комбинация със здрави железни щипки... В допълнение - през панела минава колан. И едновременно е силовата стойка за твърдата 'щора' на багажника.
И още по-терсенето е това, че откачането на панела не решава проблема с достъпа - кората на тавана трябва да се дистанцира от тавана... Там пък освен откачането на всички близки кори по багажника и вероятно - Б колоната, означава да откачаш и горен колан (средния е монтиран в тавана), и т.н. и т.н.... Абе както казва Боян - пишман да станеш tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mapamop
Мнения: 141
Регистриран: 28 юли 2019 12:49
Репутация: 33
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagoon T25,1ZZFE

Китайска навигация

Мнение от mapamop » 06 окт 2019 19:43

slowtraveler, събери "щетите", които не намериш и ми ги прати със снимки на ЛС? Даже и ще платя лимонадите на сладкарницата.
Ще ти ги пратя (бавно) с "Български пощи" tooth.gif . Бавно, защото при тях няма понятията за "бързо,бавно и срок". Все пак да не забравяме, че те са в основата на откриването на някои блага от съвременната цивилизация - оцета, стафидите, синьото сирене и няколко вида антибиотични плесени и бактерии. :cheers:
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16638
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 925
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Китайска навигация

Мнение от slowtraveler » 06 окт 2019 19:46

Хахахах... Благодаря за предложението :thumbsup: При всички случаи - ще държа в течение за развитието на ситуацията tooth.gif

П.С. Според документацията дясната гофра е напълно празна (явно са направени дупки и от двете страни на корпуса за LHD и RHD, и просто я запушват с гофрата)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16638
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 925
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Китайска навигация

Мнение от slowtraveler » 12 окт 2019 19:08

Днес се хванахме с един приятел и сложихме камерата... Работата твърдо е за двама човека.
Дясната гофра не бе напълно празна - през нея минава тръбичката за миенето на задното стъкло... Тясно, трудно за прекарване...
Общо взето - нещата станаха малко по-лесно в сравнение с очакванията... Което не значи, че не отне почти 6 часа... Събарят се много пластмаси, а и прекарването на кабелчетата с чинчове през тесни отвори чрез водачи си отнема време...
Лека 'ретроспекция:
Откачихме гофрите за да ги огледаме . В лявата гофра имаше кабелно снопче, а в дясната - тръбичка за чистачката. Общо взето по диаметър - силно подобни, но тръбичката поне можеше да се смачка докато прекарвахме чинча и с водач успяхме да преминем гофрата...
Откачихме облицовката на вратата (от две части)... Получихме достъп до светлините за заден ход, но лампите на номера са извън вратата - демонтира се външен пластмасов панел, който се държи на 5 гайки....
Към него води малко отворче с гумена 'мембрана'. Около 1 час бе мъката за преминаване през това отворче - не исках да дупча нова дупка към купето, а и в същият момент не исках да разхерметизирам този участък - там се събира най-голямата кал при движение... Накрая преминахме с двата кабела (видеосигнала и захранването на камерата)
От пластмаса изработих куплунг, който да се включва директно в оригиналния куплунг за крушката за номера така, че да захраня 'лампата' на камерата...
Гуменото уплътнение към вътрешността на вратата се прокъса в продълговатата си вътрешната част, но запази херметичността към вратата, а прокъсаното (заради големият диаметър на преминаващи кабели) усуках с бишоп - няма да мръдне... Реално уплътнението имаше форма на фуния, която е с доста дълга 'тръба', и точно края на тръбата се бе прокъсал...
Как да е - влязох във вратата. Запоих по-дебели кабели на захранващото кабелче на камерата, и ползвайки стандартни щипки го хванах за кабела към крушките за задната светлина.
Цялото го опаковах в дунапрен, свински опашки и затворих вратата - всичко заспа...
До тук - около 3 часа... Смъкнах пластмасовите панели в цялата дясна част - от тавана отзад, през цялата 'стена' на багажника, до 'стъпенките' по прага, панелите в краката на предния пасажер, жабката и централната конзола. МРАЗЯ ПЛАСТМАСИ :) Някои пластмаси останаха да висят на колани (преминаващи през тях), някои не ги откачих нацяло, а само ги огънах - страх ме бе да не се счупя щипка... ....
Едната пластмаса счупи щипка, която е част от корпуса и (кофти конструктивно решение в комбинация с неправилен подход/направление за демонтаж). Но я залепих и като че ли няма проблеми.
След откачането на панелите с водач (2.5кв.мм кабел прекарахме кабела от гофрата в тавана. През дупката в гредата успях да го набарам и да го смъкна първо покрай тръбичката за миене на задното стъкло, след което - жилото за отваряне на резервоара, и накрая - заедно с кабелчето за бутона за затворена задна врата ги смъкнах в прага. В прага имаше удобно място за прекарване - щипки с форма на тръба, през които минаваше кабелен сноп, но имаше много място. Отново - водача, и така стигнахме до краката на пасажера. От там - заедно с кабелния сноб го 'качих' над жабката и влезе в централната конзола.
Оказа се, че китайската навигация не разчита на видеосигнал, а си чака 'плюс' на вход 'reverse'... Добре, че бяхме вързали сигнала от задната светлина към видеокабела (видео кабелчето си имаше едно отделено кабелче за такъв сигнал)... Тестът излезе успешен... Задната камера заработи добре... Затворихме панелите, щипки, удари и т.н...
Реално нямах счупена щипка - бях взел десеттина, но смених само едната, която бе строшена предходния път(не знам дали от мен или си е била така)...
Очаквах камерата да е по-широкоъгълна - не виждам задната си броня, но виждам на около 5см от нея...
Относно точността на предвиждане на треакторията - предполагам утре ще мога да върна информация...

Докато бях смъкнал централната конзола се опитах тестово да пусна предната камера..... Нещо ударих на камък с DVR - явно ще иска USB камера... Предната камера я вързах тестово към видеовхода и се появи като избера AV in, но не и като DVR.... Утре ще пробвам с компютърна USB камерка - може и да стане :) Което ще ми създаде трудности с намирането на предна USB водоустойчива камера :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mapamop
Мнения: 141
Регистриран: 28 юли 2019 12:49
Репутация: 33
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagoon T25,1ZZFE

Китайска навигация

Мнение от mapamop » 12 окт 2019 20:13

slowtraveler написа:
12 окт 2019 19:08
Което ще ми създаде трудности с намирането на предна USB водоустойчива камера
Или USB capture, който изгледа като флашка на DealExteme (dx.com) - продават ги от години, общо взето за кепчър е смислен, но не и за видеонаблюдение, както го продаваха. Получаваш и опция - мисля до 4 камери на един екран ...
Ако много те тресе тръпката по идеята - ще ти изровя линк.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16638
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 925
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Китайска навигация

Мнение от slowtraveler » 12 окт 2019 20:56

Кепчър едва ли ще сложа, защото все пак устройството си е тъпичко (едва ли ще го разбере като 'камера', дори и да се оправи с драйверите), а и кепчъра точи още ток..... Пък устройството има само две USB-та... Което се оказа крайно недостатъчно - явно ще слагам USB HUB...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mapamop
Мнения: 141
Регистриран: 28 юли 2019 12:49
Репутация: 33
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagoon T25,1ZZFE

Китайска навигация

Мнение от mapamop » 13 окт 2019 08:11

И това го има като проблем. Не знам от стара web камерка дали ще стане да извадиш само платката с usb контролера и на мястото на сензора да си закачиш камерата. А за херметична web камера не съм чувал - все пак по време на сесията през скайп се очаква че не вали вкъщи. Друго за което се сещам е модула с камерата от стар лаптоп - малка е, интерфейса е USB. Обаче ще трябва "магия" на пиновете за активацията и контрола. И магия за херметизацията.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16638
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 925
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Китайска навигация

Мнение от slowtraveler » 13 окт 2019 09:53

Днес ще пробвам една уебкамера - дали ще я разбере устройството... Но там ще трябва и оптика да се сменя - ще видя...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mapamop
Мнения: 141
Регистриран: 28 юли 2019 12:49
Репутация: 33
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagoon T25,1ZZFE

Китайска навигация

Мнение от mapamop » 13 окт 2019 16:56

slowtraveler написа:
13 окт 2019 09:53
Но там ще трябва и оптика да се сменя
Това си мисля, изобщо не е тема за размисъл. Навремето "Сектрон" и "Анди" продаваха само обективи за куполни камери и такива с иглен обектив. Вероятно всяка уважаваща себе си фирма за видеонаблюдение ще ти предложи също. На повечето уеб камерки диаметъра на захвата им е същият като на куполните. Не мога да си спомня, но май бяха 2 стандарта и трябва да се мери, но не е бита кауза. Даже може да се поглезиш и с ъгъла на видимост.
Мисля че "хидроизолацията" ще ти извади душата повече.
Офтопик
Тъпа,безумна идея - не правиш изолация. Направо кормиш единия рефлектор за дългите и слагаш на мястото на крушката камерката. И ще е на топло и ще е на сухо ... пък за едните дълги - тъкмо няма да заслепяваш насрещните... tooth.gif
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16638
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 925
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Китайска навигация

Мнение от slowtraveler » 13 окт 2019 17:03

Хахаха... Не става с фара :) Търся голям ъгъл и що годе симетричност (удобно е при излизане без видимост)..
Днес пробвах камерата за заден ход - учудващо що годе нормално прогнозира траекторията :thumbsup:
Ще видим как е и нощем, ама май няма да е скоро :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mapamop
Мнения: 141
Регистриран: 28 юли 2019 12:49
Репутация: 33
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagoon T25,1ZZFE

Китайска навигация

Мнение от mapamop » 13 окт 2019 17:30

Ако DVR-а захапе с USB камерка, аз си мисля за една с 4 или 5 пина по възможност (HP/Acer по спомен) и контрол по + (режеш захранването). Самият модул е малък и спокойно се нахлузва в прозрачна шлауха в предният номер на мястото на рекламата на дилъра. Вярно е че няма да "хвърли" особено надалеч, но и ъгъла на оптиката ѝ по спомен не е особено малък. Даже мисля че на pinouts.ru имаше и схемите на крачетата. Самите модули не са особено уникални за дадена марка и са на USB с общо взето стандартизирани схеми на крачетата. И умрели лаКтоБи - колкото искаш.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Кръстинко и 4 госта