Страница 1 от 6

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 13:23
от slowtraveler
Здравейте колеги,
Тъй-като един автомобил не бе каран доста време, дисковете му са ръждясали...
Очаквах да се самопочистят, но след изминати 1000км задните дискове все още не са изцяло чисти и излъскани в работната си повърхност - примерно 30% от ширината на накладката все още са ръждясали явно без контакт с накладките...
Някой минавал ли е по този път....
Интересува ме - дали има смисъл да им ударя една шкурка, или просто да покарам още малко и да се надявам да се самопочистят..

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 13:35
от e 10
90% от пишещите тук биха казали: "Да ти имам ядовете!" :D

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 13:51
от slowtraveler
Въпросът ми е съвсем сериозен - просто никога не ми се е случвало нещо подобно, защото автомобилите съм ги карал що годе редовно - поне веднъж месечно tooth.gif
Убеден съм, че тук има хора изпитали този проблем (автомобили от автокъщи и т.н.), та затова и се надявам да споделят личните си наблюдения... :thumbsup:

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 13:56
от ufer
Аз го имах същия проблем. Тази година правих профилактика на цялата спирачна система. Колата е спортна и я карам 2-3000 км/год. Почти всичко ново с изключение на дисковете. При мен се наложи да им пусна по един "вятър", понеже така или иначе предните много биеха. След операцията спирачките коват на място и вече няма никакви сътресения. Най-доброто е, ако имаш приятел-стругар, да ти ги замери дали си струва обработката. Не бива да се забравя, че принципно се обработват и вътрешните чела, които пасват на главините. По принцип всички дискове са от чугун и ръждата е само повърхностна. Той не ръждясва в дълбочина, както стоманата. Ако отидеш на "неприятел", те винаги казват, че са криви, дори и да не са, защото така си вадят хляба. Във всеки случай предпочитам да обработя оригинални дискове (с шкурка или "вятър"), отколкото да наливам в маркови и немаркови ментета, които заливат пазара. И то не само нашия! От 20-30 години Европа е залята с боклуци. Случвало ми се е в Германия да поръчвам дискове и барабани от реномиран фирмен доставчик. Бяха като кашкавал! За 1 год., около 20 000 км, се износиха тотално и понеже бяхме колеги, не ги рекламирах, но после в България си обработих старите, оригиналните, които още стават, макар и колата вече да е бракувана... tooth.gif

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 14:27
от slowtraveler
Няма проблем със спирането - колата си кове, нито има биене и т.н... Навярно трябва да я натоваря повече отзад, и тогава да пробвам по-активни спирания...
За 'вятър' - твърдо не смятам да ги свалям и да ги челосвам (да, обработват се едновременно - с един захват на струга вътрешната контактна повърхност и двете работни повърхности за да са абсолютно паралелни - иначе се появява биене - на времето и на струг съм работил :) ) . Сваля ли ги - по-добре нови, въпреки, че са на под 60х.км... За измерването - имат още хляб (въпреки, че ми се струват тънки като хартийка - 9mm нови :) )...
За 'боклуци' - ами оригиналните на джипката се износиха преди накладките :) Та затова и сложих афтърмаркет, които бяха доста по-добре :)
Но това са други въпроси - явно Кашкая товари доста по-малко задните дискове, защото по погрешка смених задни накладки (заедно с предните, които си бяха заминали) преди време - имаха само 3-4мм феродо, пък то и новите имаха точно толкова - като на велосипед са ohmy.gif ...
Затова и питам колегите, минали по този път - дали ако се оставят така, ще се изчистят дисковете с времето, или трябва да предприема действия...

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 14:51
от ufer
При това положение би трябвало да се изчистят. Ако наистина разпределението на усилието върху задните спирачки е доста слабо, както го описваш, на първо време аз бих употребявал по-често ръчната спирачка, още докато колата е в движение, е не при 200 км/ч :) По принцип задните дискове при много Тойоти са доста тънки (9-10 мм) , а техните накладки също ги дават много често за износване до 1 мм! Така че със старите накладки си се минал... :thumbsup:

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 14:54
от dimkaraganchev
Щом не се изчистват, значи вече имат язви. Такива дискове ги сменям, без да се замислям.

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 14:56
от slowtraveler
ufer написа: 04 Сеп 2019 14:51 на първо време аз бих употребявал по-често ръчната спирачка,
Не върши работа - ръчната спирачка не работи по повърхността на диска, а вътре в барабана...

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 15:11
от batececo
dimkaraganchev написа: 04 Сеп 2019 14:54 Щом не се изчистват, значи вече имат язви. Такива дискове ги сменям, без да се замислям.
При мен се оправи със зверско струговане на място и шкурене. Няколко пъти + смяна на накладки. Защо да се маха диск без износване?

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 15:13
от slowtraveler
Засега нямам намерение да ги сменям - все пак са работили само 1000км тези месеци, и може да се изчистят ...
И вероятно ще планирам да ги мина с някоя шкурка...

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 15:42
от ufer
slowtraveler написа: 04 Сеп 2019 14:56 Не върши работа - ръчната спирачка не работи по повърхността на диска, а вътре в барабана...
А, те са от "смесените" дискове. Подобни има и при повечето Вектри. Дай си време и не бързай, може и да се оправят. В крайна сметка колите искат каране... :thumbsup:

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 15:46
от Kiki
Жорка, знаеш, че има машинки, които се закрепват за колата, въртят си колелото и с две ножчета едновременно зачистват диска от двете страни.
Хем маха ръждата, хем изправя кривината, ако има такава. Става перфектно.

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 16:09
от ufer
Тези машинки са хубави, но в Бургас искат 30 лв. на диск. За тия пари горе-долу можеш да си купиш принципно нов афтърмаркет. Не знам как е при царицата..., т.е. Варна! :D

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 17:57
от Kiki
На мен за Сузуки-то на жена ми в София ми взеха 30 за двата.

Ръждясали дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2019 18:07
от memorex
Аз бих забравил за ръждата.Проблема е ако има такъв че няма плътен контакт в/у цялата накладка .Но това е странно и необичайно.30% не знам колко идват в мм но предполагам повърхността на накладката е 40-50 мм и сравнено с ширината на дисковата полоса може и да изглежда на око че не контактува нацяло.Освен това дебелината на новото феродо е около 10 мм а ако е така и оригинално е така има шанс при монтиране на нови с феродо 3-4 мм както ми се стори че прочетох ,то това да идва твърде малко за хода .Течността в казанчето до какво ниво е? :D