Моля, ако знаете да споделите, нормално ли е съединителят към ролката на климатика на Corolla E12 D-4D да се отделя при всяко натискане на педала на газта. Наскоро го дочух при потегляне от място, когато бях спуснал прозорците а климатика работеше. След това погледнах, докато друг човек подаваше газ и видях как електромагнита на ролката на климатика се отделя за част от секундата при подаване на газ, след което пак си прилепва и продължава да върти компресора. Иначе климатика си студи перфектно. Може би най-лесно ще се разбере отговора на въпроса ако колегите с Corolla E12 D-4D обърнат внимание дали и при тях се случва същото нещо (включете климатика, спуснете стъклата и подавайте газ за секунда отново и отново, заслушайте се дали се чува чаткащия звук от отделянето и повторното зацепване на електромагнита към ролката за климатика). Моля споделете тук в темата дали и при Вас е така или при мен има нещо нередно.
Благодаря.
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 28 Авг 2019 16:40
от Оги
CMPH написа: ↑28 Авг 2019 11:35...дали се чува чаткащия звук от отделянето и повторното зацепване на електромагнита към ролката за климатика...
Климатика има датчици, посредством които се управлява включването и изключването му по време на работа на мотора в зависимост от вътрешната температура и налягането на фреона. По-вероятно е да включва и изключвва заради промени в напрежението на мрежата, което е функция на оборотите на мотора в празния ход или някакви обороти над него. Дерзай.
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 28 Авг 2019 17:13
от CMPH
Да рабирам ли, че е възможно системата на климатика така да е проектирана, че да изключва климатика за момент при подаване на газ (може би с цел климатикът да не отнема от мощта на двигателя в ситуации в които имаме нужда от повече ряз, например при изпреварване)?
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 28 Авг 2019 18:02
от Hursa
CMPH написа: ↑28 Авг 2019 11:35
...нормално ли е съединителят към ролката на климатика на Corolla E12 D-4D да се отделя при всяко натискане на педала на газта...
Вентилаторът на радиатора работи ли, когато това се случва? (Радиаторът (кондензаторът) на климатика да е прекалено замърсен или да са смачкани ламелите (ребрата) му?) Скоро да сте допълвали системата с фреон?
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 28 Авг 2019 19:23
от memorex
Аз бих се насочил към вакуум контрола.Ако е с такъв де,понеже не съм сигурен.
Имал съм подобен проблем на друг стар японски автомобил /не беше тойота/,където ми монтираха климатик.
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 28 Авг 2019 20:04
от CMPH
Колата я имам от две години и климатикът работи перфектно, дори не съм допълвал фреон. Също така в колата не става топло по време на изпреварване, както е описано в горно видео при проблем с вакуум.
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 28 Авг 2019 21:54
от BOz
Къде пратихте колегата. Масово климатиците имат такава логика при нужда от ускорение. Някои по-агресивна, други по-лежерна.
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 28 Авг 2019 22:08
от Hursa
Имат, но нормално ли е да сработва на празен ход и то само за част от секундата.
При рязко подаване на газ и при много плавно - все така ли реагира? Веднага след включване на климатикът в по-хладно време - проявява ли се веднага?
(Но може причината за такова кратковременно сработване да е "празния ход".)
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 28 Авг 2019 23:39
от CMPH
В интерес на истината при много леко "погалване" на газта не се случва гореописаното, но чак толкова плавно потегляне и на шофьорските курсове не те учат, неприложимо за нормално каране. Сигурен съм че не я форсирам излишно. Може би някой колега със същия автомобил да погледне дали ситуацията е същата и ще разберем в крайна сметка.
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 29 Авг 2019 00:18
от Hursa
Любопитно - дали е нормално да се проявява на "празен ход".
При по-хладно време и на "празен ход" - чувате ли това "чаткане", ако подадете "газ"? Работи ли вентилаторът на радиатора?
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 29 Авг 2019 07:18
от Митхат
Две Короли въртим 2.0d4d и 1.4d4d,до сега не съм чувал това специфично чаткане.Обаче винаги съм се чудил как така този малък мотор 1.4d4d въобще не усеща климатика.С включен или изключен климатик все едно и също си дърпа.
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 29 Авг 2019 09:14
от CMPH
Hursa написа: ↑29 Авг 2019 00:18
При по-хладно време и на "празен ход" - чувате ли това "чаткане", ако подадете "газ"? Работи ли вентилаторът на радиатора?
Все още не съм имал възможност да го видя на по-хладно време. Прави го и на място, с или без работещ вентилатор. Мога да потвърдя, това което е написъл колегата mdandakov, че колата си дърпа еднакво с вкл./изкл/ климатик. Явно е завоски така..
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 29 Авг 2019 10:33
от valioman
Да се включа и аз в статистиката . Държанието на компресора при мен е същото описано в първия пост на темата, изключва при рязко подаване на газ при потегляне или на празен ход.Дразнещо е наистина това чаткане ама кво да се прави ... toyota
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 29 Авг 2019 10:56
от CMPH
valioman написа: ↑29 Авг 2019 10:33
Да се включа и аз в статистиката . Държанието на компресора при мен е същото описано в първия пост на темата, изключва при рязко подаване на газ при потегляне или на празен ход.Дразнещо е наистина това чаткане ама кво да се прави ... toyota
Добре, явно така е проектирано именно с цел да не се товари мотора.
Компресор на климатик - Corolla E12 D-4D
Публикувано на: 29 Авг 2019 11:02
от BOz
Hursa написа: ↑29 Авг 2019 00:18
Любопитно - дали е нормално да се проявява на "празен ход".
Абсолютно нормално. Явно не си карал автомобили, при които като им пуснеш климатика, тръгването от светофара се превръща в лек проблем. Тази логика цели точно това - потребителя да не изпитва разлика от това дали климатика е пуснат или не.