Страница 1 от 1

Смяна хидравлично масло на волана

Публикувано на: 22 Авг 2019 16:24
от anatolias
Здравейте! Търсих подобна тема, но не успях да намеря. Извиках "неволята". Не претендирам, че правилно съм процедирал. Има по-можещи и по-знаещи от мен, нека те да кажат. Ако не е грешно, нека да послужи на тези, които обичат да се занимават с колата си.
Автомобилът е Тойота Корола Версо, 85 kW, D4D, но предполагам става и за други с хидравлична помпа.
Вдигаме предницата на колата, гумите да са във въздуха. Със спринцовка и маркуче от казанчето се изтегля старата хидравлична течност. Вдига се казанчето. Освобождават се двата маркуча от казанчето и с подходящи размери маркучи се удължават. По-малкият диаметър маркуч, който идва от рейката, се поставя в празна бутилка. Подаваме въздух към по-големия маркуч, който изтласква старото масло от помпата и рейката.
Смяна.png
Смяна.png (107.96 KiB) Преглеждано 7303 пъти
Излезе 500мл. тъмно масло.
Ако е необходимо, измиваме казанчето с подходящ препарат. След като изсъхне, поставяме маркучите и казанчето на мястото му. Пълним го с новата хидравлична течност. Без да палим двигателя, въртим волана пълен ляв – десен няколко пъти. Допълваме и въртим волана без да палим. След като спре да поема течност, палим за кратко и гасим. Хидравличната течност е спаднала и с мехурчета въздух. Допълваме и въртим ляв – десен, докато спре да спада нивото. Палим и въртим пълен ляв – десен, за да се самообезвъздуши. Ако е необходимо допълваме до белезите. Събра 550мл.
Ново масло.png
Ново масло.png (96.25 KiB) Преглеждано 7303 пъти

Смяна хидравлично масло на волана

Публикувано на: 22 Авг 2019 18:51
от dimkaraganchev
Не си успял да източиш цялото количество. Има една метална тръбичка, която минава долу пред кондензатора на климатика. Служи за охлаждане на течността. Ако развиеш скобата на маркуча, с който тази тръбичка се свързва с казанчето, ще можеш да източиш цялата течност, без да ползваш компресор.

Смяна хидравлично масло на волана

Публикувано на: 23 Авг 2019 07:56
от urb
И какъв е смисъла да се сменя? Аз досега от старо масло за хидравлика и проблеми не съм чул, ама за сипано след смяната менте - примери бол.

Смяна хидравлично масло на волана

Публикувано на: 23 Авг 2019 09:56
от Toshiro
urb написа: 23 Авг 2019 07:56 И какъв е смисъла да се сменя? Аз досега от старо масло за хидравлика и проблеми не съм чул, ама за сипано след смяната менте - примери бол.
Когато купувах настоящия автомобил, в автокъщата помпата беше шумна при въртене на волана и усещах повишено усилие при въртене на място, а маслото беше доста тъмно и миришеше на прегоряло. Два дни след покупка последва смяна, като доста треперих да не текне отнякъде или да сгъне нещо помпата, но всичко мина ОК, а работата се подобри до състояние като на нов автомобил. За мен има смисъл, ако да не се подменя, то периодично частично да се обновява с количеството в казанчето.
Аз процедирах доста по-ниско-технологично.
Изтеглих със спринцовка количеството от казанчето - около 200мл. Извадих маркуча, който връща течността в казанчето от рейката и го вкарах в празна литрова туба от масло (може да се позлва и удължаващ маркуч при необходимост и желание). Затапих грижливо щуцера с лепенка. Допълних казанчето с течност догоре. С предните колела във въздуха помощник започна да върти волана от крайно до крайно положение, при което празната туба започна да се пълни със стара течност, а нивото в казанчето да намалява. Допълвах периодично казанчето, така че да не остава напълно сухо (в дъното му се вижда малка локвичка) докато от маркуча не започна да изтича чиста течност. Подвързах обратно маркуча и установих необходимото ниво на течността. Бяха ми необходими около 800мл, така че в общия случай 1л трябва да бъде достатъчен за пълна смяна.