Смяна хидравлично масло на волана
Публикувано на: 22 Авг 2019 16:24
Здравейте! Търсих подобна тема, но не успях да намеря. Извиках "неволята". Не претендирам, че правилно съм процедирал. Има по-можещи и по-знаещи от мен, нека те да кажат. Ако не е грешно, нека да послужи на тези, които обичат да се занимават с колата си.
Автомобилът е Тойота Корола Версо, 85 kW, D4D, но предполагам става и за други с хидравлична помпа.
Вдигаме предницата на колата, гумите да са във въздуха. Със спринцовка и маркуче от казанчето се изтегля старата хидравлична течност. Вдига се казанчето. Освобождават се двата маркуча от казанчето и с подходящи размери маркучи се удължават. По-малкият диаметър маркуч, който идва от рейката, се поставя в празна бутилка. Подаваме въздух към по-големия маркуч, който изтласква старото масло от помпата и рейката. Излезе 500мл. тъмно масло.
Ако е необходимо, измиваме казанчето с подходящ препарат. След като изсъхне, поставяме маркучите и казанчето на мястото му. Пълним го с новата хидравлична течност. Без да палим двигателя, въртим волана пълен ляв – десен няколко пъти. Допълваме и въртим волана без да палим. След като спре да поема течност, палим за кратко и гасим. Хидравличната течност е спаднала и с мехурчета въздух. Допълваме и въртим ляв – десен, докато спре да спада нивото. Палим и въртим пълен ляв – десен, за да се самообезвъздуши. Ако е необходимо допълваме до белезите. Събра 550мл.
Автомобилът е Тойота Корола Версо, 85 kW, D4D, но предполагам става и за други с хидравлична помпа.
Вдигаме предницата на колата, гумите да са във въздуха. Със спринцовка и маркуче от казанчето се изтегля старата хидравлична течност. Вдига се казанчето. Освобождават се двата маркуча от казанчето и с подходящи размери маркучи се удължават. По-малкият диаметър маркуч, който идва от рейката, се поставя в празна бутилка. Подаваме въздух към по-големия маркуч, който изтласква старото масло от помпата и рейката. Излезе 500мл. тъмно масло.
Ако е необходимо, измиваме казанчето с подходящ препарат. След като изсъхне, поставяме маркучите и казанчето на мястото му. Пълним го с новата хидравлична течност. Без да палим двигателя, въртим волана пълен ляв – десен няколко пъти. Допълваме и въртим волана без да палим. След като спре да поема течност, палим за кратко и гасим. Хидравличната течност е спаднала и с мехурчета въздух. Допълваме и въртим ляв – десен, докато спре да спада нивото. Палим и въртим пълен ляв – десен, за да се самообезвъздуши. Ако е необходимо допълваме до белезите. Събра 550мл.