Страница 1 от 2

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 04 Юли 2019 10:43
от biro
Здравейте, как влияят летните горещини на вашите хибридни автомобили?
При мен като включа колата и карам си движи на батерия, но карам ли 10-15 минути вероятно батерията загрява и не мога да накарам колата да се движи само на ток. Въпреки, че има заряд и карам бавно в града без да ускорявам, бензиновия двигател работи. Спра ли на кръстовище веднага гасне. Потегля ли дори без газ, а само с отпускане на спирачката бензиновия стартира. А батерията пълна.
Никога не съм чувал вентилатора на батерията да се включва.

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 04 Юли 2019 11:21
от boyanmt
Същата работа..

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 04 Юли 2019 11:37
от M5kov
И аз го забелязах това, но го отдавах на проблемния ми малък акумулатор. Явно причината е друга :)

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 04 Юли 2019 14:49
от BOz
Имате ли такъв случай ако автомобила не е бил изпечен предварително от слънцето?
Питам това, защото моя автомобил не стои на слънце, демек не е нагрят и нямам описаните проблеми/симптоми, и това би било да е единствената причина - просто прекалено висока температура на батерията, която води до ограничаване на заряд/разряд лимитите.
Най-лесно е просто да ви посъветвам да видите в този момент какви са лимитите чрез диагностика, ама нали...
Примерно от моята камбанария нещата са малко в обратна посока - в по-топло време, когато батерията е по-загряла, полезния ѝ капацитет се повишава и реално усещам при еднакви условия, че мога да използвам батерията по-дълго от колкото зимата.

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 04 Юли 2019 17:01
от biro
Когато автомобила е стоял на слънце, сядам карам и си върви на ток. Обаче почва да прави горните магарии след десетина минути каране.
Вечер по тъмно си превключва на ток без проблем дори и при по-продължително градско каране.
Ако е нагрята батерията защо не чувам да се включва вентилатора?

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 04 Юли 2019 17:24
от BOz
Значи най-вероятно точно това става. Да кажем от напичането на автомобила батерията се нагрява да кажем до малко под праг на сработване на по-строг лимит, който вече го усещаш. Чрез карането на автомобила допринасяш за допълнително отделяне на топлина от батерията, която вече кара системата да ограничи използвания ток от нея, за да не продължи загряването ѝ и да я предпази.
А защо не чуваш вентилатора не мога да кажа точно. Може и да работи на по-ниска степен, която да не се чува ясно, но лимитерите, които съм забелязал се случват преди крайно загряване на батерията. Според мен чуването на вентилатора би се случило при вече при много крайни стойности и с цел предпазване. Явно системата работи по обратния принцип и логика - по-добре да я защитиш чрез ограничаване и да я предпазиш от отделяне на топлина, а не да я използваш до макс дебит на охлаждане и чак тогава да започнат лимитите. Реално охлаждането ѝ е повърхностно и щом стигаш до крайно охлаждане, то вътрешната температура е много по-висока от повърхностната такава. И за това по-добре да я предпазиш да не вдигне толкова висока вътрешна температура, чрез ограничаване на използването ѝ, което е и логичното от гледна точка на живот.

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 04 Юли 2019 21:35
от IliyanNikov
Засичал съм същата ситуация поне 10 пъти досега. Не го отдавам на външната температура и жеги, а на маршрута и стила на каране. Случвало ми се е ранна пролет на преминаване през Обзорски проход, случва ми се е сега в жегата. Предполагам че както Boz спомена това си е защита от прегряване на батерията. Най ме дразни, когато спра на паркинга и колата не гаси двигателя дори и след 10 мин на място.

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 05 Юли 2019 11:02
от BOz
IliyanNikov написа: 04 Юли 2019 21:35 Най ме дразни, когато спра на паркинга и колата не гаси двигателя дори и след 10 мин на място.
Това вече е странно. Не ми се вярва чак до такава степен да спират лимитерите. Но знаеш ли какво са мислили япончетата. Примерно, че ако спре ДВГ-то ще започне да черпи ток от батерията, макар и бавно. Но батерията ще се изхаби и след това трябва да се зареди, което ще коства отделянето на допълнителна топлина => няма разряд, няма проблем. tooth.gif
В този момент какво ще стане ако натиснеш бутона ЕВ?

Да дам алтернативна визия над този проблем, с който се сблъсках (негаснене на ДВГ-то). Миналата година при смяната на маслото в Тойота ми бяха наблъскали повече масло от необходимото (над макс-а), за което писах в темата със сервизните бюлетини. Накратко - системата първоначално не индикираше с грешка, че нещо не е наред, но ДВГ-то не гаснеше когато трябва да мине в пълен хибриден режим. Причината се състоеше в това, че ЕКУ-то на ДВГ-то има за цел в пълен хибриден режим да направи калибрация на дросела, за да "намери" празния ход на ДВГ-то, което трябва да се поддържа и да пали от това положение. Логиката записва постоянна грешка едва на 2-рото палене (стартиране на автомобила) и последваща невъзможност на намиране на тази позиция определен брой пъти. Когато първоначално не можеше да я намери, след това я намира и гасне. И докато се чудих реших да направя една по-пълна диагностика и тогава усетих, че нещо не е редно/нормално. И малко по-късно вече колата се набуха с още масло и съответно работата стана сериозна и така. Демек имах определено време през което колата си гаснеше или не на произволен принцип.

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 05 Юли 2019 12:27
от ToyotaPassion
При мен няма подобен 'дефект' , Лексито си върви на ток даже и да е добре напечено, стига да има заряд в батерията и педалът да се ползва плавно...
Но това е в общия случай, когато реша да съм мазохист и въпреки жегата не съм пуснал климатик. Онзи ден като беше 35градуса, пуснах климатика на минимална температура и максимална сила на обдухване.... Имам чувстовото, че в тази конфигурация батерията пада по-бързо, отколкото в големите студове през зимата :))))))))

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 05 Юли 2019 13:05
от slowtraveler
ToyotaPassion написа: 05 Юли 2019 12:27 Имам чувстовото, че в тази конфигурация батерията пада по-бързо, отколкото в големите студове през зимата
Ами при големите студове ток се ползва само за вентилатора, а и ДВГ се пали по-често за да генерира топлина...
Докато лятото ток се ползва и за компресора на климатика, а ДВГ не губи толкова топло за да има нужда да се пали заради самата топлина...

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 05 Юли 2019 13:24
от ToyotaPassion
:) Разбира се, че е така - през зимата топлото идва от двигателя. Направих виртуалното сравнение със силно занижения капацитет на батерията в мразовитите дни и начина, по който работи автомобила тогава - движение само ток се случва в редки моменти.

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 05 Юли 2019 15:00
от slowtraveler
Така си е... :thumbsup:
Коментирах защото причината е различна - в силно мразовитите дни капацитетът не е толкова занижен - почне ли да работи батерията, тя си се самозагрява, а ДВГ работи често не за да я зарежда, а за да прави топло (а ако не си пуснал парно - за да си поддържа нормална работна температура при по-активното охлаждане зимата). Зареждането в случая е второстепенно - дори и батерията да е 'пълна', пак ще запали ДВГ ако е студен... Докато лятото при активно пуснат климатик просто не стига 'тока' и затова пали ДВГ по-често..

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 05 Юли 2019 16:55
от IliyanNikov
BOz написа: 05 Юли 2019 11:02 Това вече е странно. Не ми се вярва чак до такава степен да спират лимитерите. Но знаеш ли какво са мислили япончетата. Примерно, че ако спре ДВГ-то ще започне да черпи ток от батерията, макар и бавно. Но батерията ще се изхаби и след това трябва да се зареди, което ще коства отделянето на допълнителна топлина => няма разряд, няма проблем. tooth.gif
В този момент какво ще стане ако натиснеш бутона ЕВ?
В тези случаи не ми позволява да мина в EV mode, като индикатора на таблото ми показва че батерията е пълна. Пробвал съм с цел да изхабя част от енергията(включвам всички възможни консуматори), но въпреки че падат 2-3 черти от индикацията, двигателя не гаснеше. Скоро трябва да я закарам за смяна на консумативи и ще поискам от сервиза по подробно обяснение.

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 05 Юли 2019 18:26
от BOz
IliyanNikov написа: 05 Юли 2019 16:55 В тези случаи не ми позволява да мина в EV mode, като индикатора на таблото ми показва че батерията е пълна.
Това говори за силен лимитер на батерията, което не позволява използването ѝ. Единствено ако може да кажеш чрез диагностика каква температура е била през това време, за да потвърдим тази вероятност.
На 99% съм убеден, че в сервиза на Тойота нищо няма да ти кажат по този въпрос. Ще говорят някакви глобални неща стил системата е добре, понякога си прави разни неща, няма проблеми. tooth.gif

Хибридната система в горещините

Публикувано на: 05 Юли 2019 20:25
от Kiki
Не му е мястото точно тук, но е интересно. tooth.gif