Страница 1 от 2
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 31 Май 2019 21:17
от slowtraveler
Здравейте колеги,
От 4 дни се опитвам да заредя два акумулатора, ама нещата са мноооого тегави

Зарядните - БОШ С3 и някакво умно полско зарядно, с избор на 2/5/10А...
Единият акумулатор показваше 'зареден 25%' и заряд
Някой има ли идея какъв е алгоритъма за заряд, защото според мен не е нормално за три денонощия да не може да зареди акумулатор...
Айде - БОШ-ът е слабичък - токът му е до около 4А, ама полското с активно охлаждане би трябвало да дава и 10А... Реално при включване на акумулатора вдигаше до 5А, но след секунда размисля и смъква тока.
Последно измервах тока на заредения 25-50% акумулатор, и той бе ограничен на 3А, като напрежението в него момент бе 12.9V...
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 01 Юни 2019 07:07
от YoKK
Имах подобен случай с "умно" немско зарядно от Лидл. Акумулаторът бе на 7в след забравени фарове и зарядното не искаше да почне да го зарежда. Сложих някаква самоделка, която вдигна заряда до 11в и след връщане към "умното" всичко бе наред и си го дозареди.
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 01 Юни 2019 16:50
от spiridoncho
Специално за C3 знам, че уж зарежда в началото и свети един led, след това когато зареди светва лампа(led), че е готово но след известно време светва друг led, че зарядното минава в режим на подзаряд. Виж в упътването какво пише за режимите, че точно това зарядно го нямам но съм ползвал такова преди време и не останах очарован. Но имаше някаква врътня с led-овете.
Сега ползвам един Ейнхел от Практикер и когато си правя експерименти един iCharger 3010B от китай

.
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 01 Юни 2019 18:23
от slowtraveler
Това, че умното не може да почне да зарежда акумулатора - така си е... Затова и имам две зарядни - ядох хурката с БОШ С3 - имам акумулатор, имам зарядно, ама не мога да почна да го зареждам (тогава трябваше да го вдигна от около 2V - ползвах някакво зарядно за играчка - макс 0.5А, но за половин час успя да го събуди до някаква нормална стойност, откъдето да го поеме БОШ-а

Второто ми зарядно има режим 'стабилизирано 13.4В', което може да се ползва при смяна на акумулатор (държи до 5А) за да не си забравя стойностите автомобила...
Обаче това позволява да 'събудя' умрял акумулатор до стойности, от които 'умната логика' може вече да почне да го зарежда...
За ЛЕД-овете... Така си е - БОШ-а има индикация за волтажа (6 или 12), типа на акумулатор (мотор, автомобил, AGM), и светодиоди 'зареждане' и ОК (зареден).. Разбира се има обърнат поляритет и т.н... При 'нестандартно напрежение' (например под 10-11В, въобще не светва индикацията дори за 6V и устройството не прави опит аз зареждане...
Второто зарядно (май бе СРС-10) има индикация за 12 и 24В, състояние на батерията (0-25-50-75-100/зареден), проблемна батерия, и ограничение на зарядния ток на 2-5-10А. И АГМ разбира се...
Та общо взето - зарежда активно, ама не с пълен ток, докато напрежението е доста ниско - например не пробва 14.4В до 10А, а го държи на 13.7/3А...
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 05 Авг 2019 15:17
от Оги
slowtraveler написа: ↑01 Юни 2019 18:23
тогава трябваше да го вдигна от около 2V - ползвах
В крайна сметка от тоз акумулатор стана ли акумулатор ...
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 05 Авг 2019 15:28
от slowtraveler
Не само от него - два акумулатора съм вдигал от 2V и са ми служили безпроблемно години след това... Единия на 1.4 бензинка, втория на 2.0 бензинка..
Първият - Шевролет Калос - съпругата му забравила фаровете... След събуждането и малък заряд (нямах повече време - май около 2ч), запали макар и малко с мъка...
Около час шофиране, след което на другата сутрин запали без проблем. Нататък - съпругата го караше само градско, но явно акумулатора се дозареди, защото след месец си бе в нормалните параметри.
Вторият - Мазда 6. Недобре затворен багажник зимата. След 1 месец реших да проверя работи ли автомобила - ами не работеше, и чак тогава установих, че багажникът не е заключен

Там вече свалих акумулатора и след 'събуждането' с играчката, го оставих на БОШ-а. На зарядното му трябваха около 48 часа за да каже 'зареден е'... И нататък проблеми не съм имал...
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 05 Авг 2019 17:02
от Оги
Обикновено такъв пад им скъсява живота, колкото по-към края му- толкоз по-рисков, че може и да не отлепи.
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 05 Авг 2019 17:31
от slowtraveler
Теорията ми е пределно ясна ( и съм я учил и професионално в университета

)...
Просто споделям личният ми опит...
Разбира се - имам и неуспешен опит. Не знам кое бе причината и кое следствието, но при опит за зареждане на третия ми умрял акумулатор (4 месеца кола в гараж), който също бе около 2V, установих окъсила клетка...
Но акумулатора на Калосчето бе 5 годишно към момента на инцидента, и отработи още 3 години безпроблемно след инцидента (докато продам автомобила)... Без никакви съмнения за работоспособността му (както казах - съпругата караше с Калосчето децата на училище и т.н. - т.е. САМО градско и то не на прекалено големи дистанции)...
При маздата май акумулатора бе 2 годишен и изкара още 2 докато продам автомобила. Също безпроблемно, но с маздата имах и малко извънградско...
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 05 Авг 2019 17:37
от Оги
На Калоса "Вега" ли беше или какъв ако имаш спомен...
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 05 Авг 2019 18:02
от BOz
Електрониката се бърка заради окъсила клетка. Тези зарядни работят в ЦЦ/ЦВ. При гранично напрежение от ЦЦ минава към ЦВ. При окъсявани на клетка при подаване на напрежение и съответния ток напрежението рязко скача. Зарядното си мисли, че е стигнал съответния лимит по напрежение, при което трябва да лимитира и тока. Следва лимитиране на тока, което от своя страна води до спад на напрежението. Зарядното не се ориентира, че трябва да повиши тока, защото явно не може да се връща по кривата назад и започва да зарежда с много малък ток, което води до безкрайност в заряда.
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 05 Авг 2019 21:26
от slowtraveler
Оги написа: ↑05 Авг 2019 17:37
На Калоса "Вега" ли беше или какъв ако имаш спомен...
Нямам спомен - бе оригиналният (2004г)...
BOz написа: ↑05 Авг 2019 18:02
При окъсявани на клетка при подаване на напрежение и съответния ток напрежението рязко скача. Зарядното си мисли, че е стигнал съответния лимит по напрежение,
Тц... Предполагам ограничението е по тока, защото при окъсила клетка напрежението трудно стига 13V...
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 05 Авг 2019 22:21
от memorex
Аз предролагам ограничениено е по напрежиние и при окъсена клетка както пише Воz напрежениено е достигнато но ако се пробва да запали ще има Тцц...
П.С.Ц.Ц и Ц.В. е постоянен ток и постоянно напрежение нали Boz.

Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 05 Авг 2019 22:23
от slowtraveler
При окъсена клетка реално имаш орязани едни 1.2V без спадане на тока (останалите клетки са ОК)... Т.е. зареден акумулатор вече не е 12.7, a 11.5V...
В интерес на истината - колата палеше, но трудно....
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 06 Авг 2019 09:48
от BOz
slowtraveler написа: ↑05 Авг 2019 22:23
При окъсена клетка реално имаш орязани едни 1.2V без спадане на тока (останалите клетки са ОК)... Т.е. зареден акумулатор вече не е 12.7, a 11.5V...
В интерес на истината - колата палеше, но трудно....
Окъсила клетка не означава непременно 0 ома съпротивление през цялото време. Имаш активна маса на дъното, която прави мизерии когато протече ток през нея. Предполагам знаеш, че има случаи в електротехниката, които се хващат само под товар.
За това съм 99% сигурен, че като пуснеш зарядното първоначално, напрежението в рамките на секунди или много малки минути скача много бързо до около 14в, в което време зарядното минава в силно ограничаване на тока и в този момент напрежението ще спадне доста, ама тока ще остане много нисък. Пробвай и сподели дали съм изшаманствал.
Зарядно за акумулатор
Публикувано на: 06 Авг 2019 10:04
от Оги
Това е електрохимия. По друг начин казано- бъркоч.
Лично аз на ламбите на никакви зарядни нямам доверие, а ако ми се наложи да зареждам с такова бих вързал уреди да виждам какво става. Всъщност и те не ми трябват, за да установя колко е годен акумулатора, но имам прост траф с грец и съм си чупил главата с много акумулатори, че го знам какви звуци издава с годен и с негодни акумулатори вместо да гледам променливите ток и напрежение при зареждане.
При мъртва клетка не тече голям ток- означава, че е прекъсната или през нея може да мине малък ток. Във втория случай напрежението е О.к. Но като през нея не може да минат първоначално поне 4-5 ампера, значи тоз акумулатор не става, няма как да се заредят другите клетки или при въртене да мине 10, 100 или 1000 пъти по-голям ток.
Та с умряла клетка се прави като с жената- тръгне ли да шава- няма оправия и се сменя.
