Европейски стандарти за изгорели газове

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема
Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1533
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 70
Местоположение: Варна

Европейски стандарти за изгорели газове

Мнение от memorex » 25 апр 2019 09:19

punk.gif

Потребителски аватар
liav_dolen_(no)pedal
Мнения: 137
Регистриран: 31 окт 2015 01:58
Репутация: 47
Местоположение: Русе

Европейски стандарти за изгорели газове

Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 17 май 2019 22:34

И какво става, бой по дизела, повече продадени (регистрирани) бензинови коли и CO2 емисии се изстреляха.
CO2 from new cars up as petrol overtakes diesel, 2017 data shows
Average CO2 emissions of new passenger cars by country
Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW --> Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Model: ZZE112L-GEMNKB, SOL, MTM 5-SPEED
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE DOHC EFI VVT-i
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 869
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 141
Местоположение: Кричим

Европейски стандарти за изгорели газове

Мнение от mfandakov » 17 май 2019 22:54

За България са виновни Тецовете понеже нашите коли са с газови системи и не хвърлят сажди и СО2 :D ,а тецовете горят кинти от бюджета . tooth.gif
https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... 30_mln_lv/
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
Телефон за оплаквания 0888695238

Hursa
Мнения: 1194
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 41
Местоположение: Козлодуй

Европейски стандарти за изгорели газове

Мнение от Hursa » 18 май 2019 18:01

Всъщност бензиновия двигател с инсталирана допълнително газова уредба няма по малки емисии въглероден двуокис от същия двигател работещ на бензин, тъй като разхода дори се повишава. Ако двигателя е "газов" (изцяло оптимизиран за работа на метан или пропан-бутан - то тогава КПД може да е по-голямо - по сравнение с аналогичен бензинов.
Колкото до саждите и азотните окиси - трябва да се развие темата - до колко са опасни (но за съжаление, до края на месеца нямам време да изпиша толкова много smile.gif ). Дизелите се "завръщат" - поне според мен - изкуствения натиск срещу тях изчезва сравнително бързо.
Auris Е15 Hybrid

dimkaraganchev
Мнения: 302
Регистриран: 03 юни 2010 18:23
Репутация: 31
Местоположение: гр. Сопот

Европейски стандарти за изгорели газове

Мнение от dimkaraganchev » 19 май 2019 08:36

М-да. Газифицираните автомобили имат по-високи нива на СО2 от бензиновите. Интересното е, че и хората замърсяват денонощно с СО2. С тях какво правим... ppp.gif

Потребителски аватар
maestro75
Мнения: 195
Регистриран: 18 окт 2017 20:12
Репутация: 37
Местоположение: Stara Zagora

Европейски стандарти за изгорели газове

Мнение от maestro75 » 19 май 2019 10:16

mfandakov написа:
17 май 2019 22:54
За България са виновни Тецовете понеже нашите коли са с газови системи и не хвърлят сажди и СО2 :D ,а тецовете горят кинти от бюджета . tooth.gif
Тец-а на Ковачки, никой не го пипа...идват и избори все пак...След великото решение, че там се смесват въглищата със бали слама- горивото става "Еко" tooth.gif tooth.gif , от известно време се карат едни вагони с познайте какво - памперси, дамски превръзки и всичкия боклук на Италия и не само...та тоя гел от памперсите и той се вкарва в боя...Сега времето се затопли, и не може да си представите каква смрад се носи от Тец-а, обгазява се много сполучливо Гълъбово...ама няма кой копче да им каже.... И за това му се плаща доволно. Боклуците се возят с кораби до Бургас и оттам с вагони до Гълъбово. Миналата седмица даже циганите отказаха да работят там...не могат да издържат на тая отрова... guns.gif no.gif
Toyota Corolla 1.6 E17 132 guns.gif ps

Потребителски аватар
liav_dolen_(no)pedal
Мнения: 137
Регистриран: 31 окт 2015 01:58
Репутация: 47
Местоположение: Русе

Европейски стандарти за изгорели газове

Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 23 май 2019 13:56

dimkaraganchev написа:
19 май 2019 08:36
Интересното е, че и хората замърсяват денонощно с СО2. С тях какво правим... ppp.gif
Както пише по учебниците, катализатор в изпускателния отвор :whistle:
Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW --> Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Model: ZZE112L-GEMNKB, SOL, MTM 5-SPEED
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE DOHC EFI VVT-i
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40

netizen
Мнения: 20
Регистриран: 19 юли 2012 10:27
Репутация: 8
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Yaris XP90

Европейски стандарти за изгорели газове

Мнение от netizen » 23 май 2019 14:22

Тая тъпотия с евростандартите не е по-различна от тая с хуавей примерно.

Hursa
Мнения: 1194
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 41
Местоположение: Козлодуй

Европейски стандарти за изгорели газове

Мнение от Hursa » 23 май 2019 23:11

Докато това с "хуавей" може да доведе най-много до фалита му (макар, че едва ли), т. е. до фалит на един производител от многото. То това с евростандартите води до значителни промени в автомобилостроенето, като цяло, а това според мен - може и да не е към добро.
liav_dolen_(no)pedal написа:
23 май 2019 13:56
катализатор в изпускателния отвор
Катализатора в "изпускателния отвор" може да помогне срещу метана и амоняка, но ще бъде "отровен" от сероводорода и тиолите smile.gif. Защото за разлика от автомобилите - работещи на без серни дизелово гориво и бензини, ние не сме на такава "диета".
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
urb
Мнения: 127
Регистриран: 12 май 2016 15:03
Репутация: 23
Местоположение: Стара Загора

Европейски стандарти за изгорели газове

Мнение от urb » 24 май 2019 06:20

Аз си купих бензинова Кия Спортидж и съм супер доволен. Не виждам смисъл от дизела , при положение че правя ще под 15 000 км. с нея . Никой не купува нови диЗели сега. И проблем не е СО2 а азотните окиси. Те при диЗела са високи, плюс наличие на dpf и addblue. Прекалено сложно и скъпо. А и бензиновия модел е по - бърз и по - ефтин worthy.gif
KIA Sportage 1,6T 4WD DCT 2019
Toyota Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002

Hursa
Мнения: 1194
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 41
Местоположение: Козлодуй

Европейски стандарти за изгорели газове

Мнение от Hursa » 24 май 2019 12:57

От миналата и от тази година вече не е такова положението с дизелите. А от 21 година когато лимитират и емисиите на въглероден двуокис положението с новите и вече закупени бензинови автомобили ще се промени напълно. Особенно за по големите автомобили като СУВ и с по големи бензинови двигатели. Малко абсурдно е но нормата за леките автомобили - независимо от обем на двигател и клас автомобил - е еднаква. По голяма е само за вановете. (Но да се надяваме, че няма да влезе в сила.)
А до колко са оправдани тези строги норми за емисиите на твърди частици и азотни - в това е въпроса. (ДПФ вече се поставя и на бензиновите двигатели с директно впръскване. Катализатора при бензиновите двигатели неотрализира и част от азотните окиси изхвърляни от такива двигатели.)
Нормираните в евро 6 - до 5 милиграма частици на километър. Това са около 3 - 4 кубически милиметра частици. Та дори човек като ходи в града за един километър изминато разтояние ще вдигне повече частици. При това, за разлика от изхвърляните от двигателите частици - предимно от въглерод, при ходенето си вдигаме от по опасните частици - от силициев двуокис. До колко са опасни частиците е по широк въпроса.
Азотните окиси - нормират се като нещо общо. Но съвсем не са еднакви.
Предимно при изгарянето в цилиндрите или котлите, или в пламъка, или при ел разряд се получава азотен окис (в последствие и неговата дублетна форма). Слабо разтворимо във вода съединение, не образува киселини. Участва в предаването на сигналите между клетките в организма на гръбначните - така, че съвсем не е толкова опасен за организма.
Двуазотния окис - наречен "веселящ газ" - използва се за лек наркоз - слабоопасен газ.
Най-опасен е образуващия се от азотния окис - азотен двуокис (и дублетната му форма двуазотенчетириокис) в изпускателната система на автомобила (предимно).
Но колко са опасни тези азотни окиси - в малка концентрация се усвояват от листата на разтенията и не само, че не са опасни за тях, а дори способстват развитието им, но само при ниски концентрации. Усвояват се и непосредствено и от някой микроорганизми. Образуват се също при гръмотевици и пожари. Но трябва по подробно да се разпише.
Auris Е15 Hybrid

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта