Страница 3 от 4

Аквапланинг

Публикувано на: 25 Май 2019 22:52
от Sk8er
Здравейте приятели,
нека не се таксува като реклама, но понеже вече второ лято карам с такива гуми на другата си кола - Субару Легаси 2,5 АТ. искам да погледнете какво правят хората за избягване на коварния аквапланинг:


Аквапланинг

Публикувано на: 26 Май 2019 12:22
от slowtraveler
И какво правят за избягване на 'коварният аквапланинг'? Не виждам нищо отличаващо се от конкурентните гуми...

Аквапланинг

Публикувано на: 27 Май 2019 09:44
от WoLF
Ти да видиш - реклама която показва колко е хубав продукта... Чисто и просто трябва да изпомпват максимално вода, все пак тук не говорим за сцепление с асфалта и от там смес на гумата :thumbsup:

Аквапланинг

Публикувано на: 27 Май 2019 18:53
от dimkaraganchev
Sk8er написа: 25 Май 2019 22:52 ...нека не се таксува като реклама...
Просто една реклама. Като хиляди други... ppp.gif

Аквапланинг

Публикувано на: 28 Май 2019 09:53
от ufer
Може и това да е перфектният профил на Good year срещу аквапланинг, но при всяко положение той е малко груб и вероятно по-шумен. Принципът за отвеждането на водата е да става по плавен начин, а тук не изглежда така. Горният профил със сигурност ще има по-добър спирачен път поради вероятно по-голямото ролиращо съпротивление ("Rollwiederstand" на немски) на грубия профил..., но това би довело до по-малко икономии на гориво! А бе, гуми! За нашите пътища трябва преди всичко да са здрави, а тези прецизирани параметри от тестовете са за гладките пътища в Европа... :D

Аквапланинг

Публикувано на: 28 Май 2019 10:33
от Sk8er
ufer написа: 28 Май 2019 09:53 Може и това да е перфектният профил на Good year срещу аквапланинг, но при всяко положение той е малко груб и вероятно по-шумен. Принципът за отвеждането на водата е да става по плавен начин, а тук не изглежда така. Горният профил със сигурност ще има по-добър спирачен път поради вероятно по-голямото ролиращо съпротивление ("Rollwiederstand" на немски) на грубия профил..., но това би довело до по-малко икономии на гориво! А бе, гуми! За нашите пътища трябва преди всичко да са здрави, а тези прецизирани параметри от тестовете са за гладките пътища в Европа... :D
Ми...явно не е груб профила и шума е доста под този на конкурентите, както и икономията на гориво, защото според "Диана" - ето вижте:

https://diana-ltd.com/tire?269
.

Аквапланинг

Публикувано на: 28 Май 2019 11:44
от ufer
А, да! Богинята на лова - древногръцката Диана! :D Но не мога да коментирам, защото само от един поглед върху 2 снимки - толкова на прима виста...

Аквапланинг

Публикувано на: 01 Юни 2019 17:04
от slowtraveler
Днес попаднах на интересна 'схема' за бързо пресмятане на скоростта на аквапланинг при самолетите...
минималната скорост на аквапланинг във възли (Kn = 1.825km/h) = 9 * √(налягането на гумите в psi)
Интересно дали формулата е валидна и за автомобилите...

Аквапланинг

Публикувано на: 03 Юни 2019 09:50
от WoLF
Може би става въпрос за стандартни гуми и затова им е простичко :thumbsup:

Аквапланинг

Публикувано на: 03 Юни 2019 09:55
от slowtraveler
Ами гумите са що годе един профил, но различни размери, различен брой и т.н.. Та затова ми стана интересно на каква база са достигнали до такъв извод/формула...

Аквапланинг

Публикувано на: 03 Окт 2019 20:54
от Hursa
ItsTimeToChoose написа: 03 Окт 2019 11:40 Разбира се че масата е от значение, но тя е само част от уравнението. Важно е и какво количество вода се налага да изтласка (а и не само).

Извода е, че масата има значение, НО това не означава че при по-тежък автомобил автоматично опастността е по-малка от на по-лек. Същото разбираме и от цитата на Bridgestone:

If we compare two vehicles equipped with the same size and type of tire, the heavier vehicle will have an advantage in resisting hydroplaning because there's greater force to displace water from under the tire’s footprint.
OK, но какво е сравнението, когато не са с едни и същи гуми (както би било в 99% от случаите)?
До колкото и аз разбирам - ширината на гумите е от най-голямо значение. Тя е най-силния фактор, според мен, от който зависи появата на аквапланинг, освен качествата на протектора на гумата.
Това, което даде memorex май не може да се нарече пълноценна теория. Но по-добро не можах да намеря.
Не знаех, че аквапланинга зависи толкова силно от налягането в гумите. И в дадения от memorex материал се акцентира на това, наричайки го най-значим фактор. Но според формулите дадени в изследването - скоростта при която се проявява аквапланинг - зависи като „корен квадратен” от налягането (формула 1) и дори много по-слабо (формула 2).
Докато от ширината на гумата зависимостта е много по-силна. Може да се види дори в дадения материал - формула 5. Величината зависеща от „контактния отпечатък” на гумата с пътя означена, като FAR - отношението на ширината към дължината му. Но увеличавайки ширината на гумата - практически пропорционално се увеличава ширината на „отпечатъка”, а обратнопропорционално се намалява дължината му. Получава се почти квадратична зависимост на скоростта на аквапланинг от ширината на гумата.
Затова, може би, най-вече скоростта на аквапланинг зависи от ширината на използваните гуми спрямо масата на автомобила. Дори лек, като тегло, автомобил с относително тесни гуми - би имал висока скорост на аквапланинг. И обратно - тежък автомобил с относително широки гуми би имал ниска скорост на аквапланинг. Но това - ако се изключат качествата и състоянието на протектора на използваните гуми - може би те са от първостепенно значение.
За по-добра представа, мисля, че не теорията на корабите на „подводни криле” трябва да разгледаме, а теорията на „плъзгащите” лагери.

Аквапланинг

Публикувано на: 03 Окт 2019 21:28
от memorex
26ESV-000256.pdf
Четейки из другата тема когато стана въпрос за хидропланинга изтеглих няколко документа от които и този горния.Има и един он НАСА или техен контрактор но четейки го ме заболя главата от формули .До колкото разбирам ,повечето теории се базират на имперични данни така че е нормално всяка от тях да има и недостатъци

Аквапланинг

Публикувано на: 03 Окт 2019 21:53
от Hursa
Не знам, дали може да се каже - че имат недостатъци. Просто това са изследвания за да получат интересуващите ги зависимости, а не за да разработят единна теория по въпроса - според мен.
Но това, което дадохте сега, може би е по-задълбочено.

Аквапланинг

Публикувано на: 04 Окт 2019 09:22
от ufer
То е ясно, че всички фактори влияят на аквапланинга, кой повече, кой по-малко. Мисля, че Хурса уцели вероятно фактора с най-голяма тежест - „контактния отпечатък” (широчината на гумата). И тъй като имам скромен 10-годишен практически опит в този сектор в Германия, ще споделя какво правят масово немците, когато се страхуват от аквапланинг - слагат по-тесни гуми! Другият вариант с широките гуми е да карат по-бавно... На това тесните специалисти там му казват Faustregel (юмручно право, но не не в буквалния смисъл, а като основно правило). :D Иначе теоретичните гении обличат всичко във формули и закони, което не е лошо, но за българските техничари с нашия темперамент не е здравословно, че се изпокарахме по форумите! :)

Аквапланинг

Публикувано на: 23 Окт 2019 14:35
от tora
Не знам на кои тойоти има пред предните гуми нещо като калобран(имам и пред задните), освен на аурис 2009 и на някой модел рав, не съм се заглеждал, та тези неща служели, чрез струята въздух, да разкара част от водата пред колелото за намаляване риска от явлението.