Привет колеги,
става въпрос за гумения маншон, който уплътнява около буталото на сп. апарат, не на Тойота. Проблема е, че този маншон без да е скъсан, е излязъл леко от леглото си. Това явно е причината да загрява силно задното колело, явно блокира спирачката.
Та се чудя как е възможно това, ако някой има идея моля да сподели?
Поръчах един комплект гумички и вътре има един гумен пръстен, който е горе-долу с диаметъра на маншона. Да не би той да го държи някак към апарата? Дали не може да се залепи с нещо?
Ето как изглежда комплекта:
https://www.axel-augustin.de/shop2/Fiat ... bhjr5nc2a6
Мерси предварително!
Принципен въпрос за маншон на спирачен апарат
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Принципен въпрос за маншон на спирачен апарат
Понеже ти е бил разместен маншона, се е напълнило с прах и мръсотия около спирачното буталце и то почва да заклинва. Онзи гумен пръстен с диаметъра на маншона стои в един канал в спиразния апарата и през него минава буталцето т.е. този пръстен служи да уплътни системата и да не изтича спирачна течност.
Махни маншона, изкарай максимално буталцето навън без да го вадиш и почисти всичко добре. После връщащ всичко в обратния ред и сменяш маншона. Стария ако е здрав го запази, или изобщо не го сменяй. Просто го напасни добре за да не влиза мръсотия. Използвай специална смазка за спирачни апарати под маншона.
Имай предвид, че може да се наложи направо да извадиш буталцето и да чистиш внимателно всчико, ако е влязла мръсотия в цилиндъра на буталото а то сигурно е, си трябва щателно почистване......задължителна смяна на O-пръстена и ако е надрано буталцето и неговата смяна.
Махни маншона, изкарай максимално буталцето навън без да го вадиш и почисти всичко добре. После връщащ всичко в обратния ред и сменяш маншона. Стария ако е здрав го запази, или изобщо не го сменяй. Просто го напасни добре за да не влиза мръсотия. Използвай специална смазка за спирачни апарати под маншона.
Имай предвид, че може да се наложи направо да извадиш буталцето и да чистиш внимателно всчико, ако е влязла мръсотия в цилиндъра на буталото а то сигурно е, си трябва щателно почистване......задължителна смяна на O-пръстена и ако е надрано буталцето и неговата смяна.
Принципен въпрос за маншон на спирачен апарат
Освен това по-горе добре описаното може и проблема със загряванетж да е от ръчната спирачка т.е жилжата(3бр. предно ,задно Л/Д)
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Принципен въпрос за маншон на спирачен апарат
Мерси колеги!
Днес отваряхме и чистихме, буталцето го извадихме изцяло, разтече се сп. течност, абе мазало. Имаше на места чернилка и нещо като повърхностна ръжда. Каквото не падна със спрея за спирачки го зашлайфахме със водна шкурка, много финна. Понамазахме със силиконовата грес от комплекта с маншоните и с голям зор влезе обратно, поне отначало. После стана с джаджата за връщане на спирачки, цяло куфарче има моя човек, и стана. Набута и малко грес под маншона накрая, а него с голям зор го начука внимателно да си влезе докрая. Обезвъздушихме, доляхме малко сп. течност, намерих една ДОТ4, дано да не е проблем. В крайна сметка вече не блокира колелото, проверихме и ръчната, всичко си бачка. Покарах накрая по аутобана и джантата пак става леко топла. Другото колело си е хладно, значи 100% не е както трябва, но засега ще остане така. Аз не го карам, много рядко веднъж в месеца да навъртя 100км. Може и това да оказва лошо влияние. Но намерих къде се продават такива буталца отделно, май най-добре да си взема едно ново, ако пак почне да загрява да го сменим с ново.
Не разбрах от тази грес колко трябва да се сложи, моя майстор сложи съвсем малко. С времето ще си каже...
Извода за мен е, че Ситроена не е Тойота. 12г и над 200к не съм имал подобен проблем с Рава, а буса няма 4г и 50к и се почна.
Мерси за съветите!
ПС: Ето маншоните, че май не се виждат в горния линк. Между другото гумения пръстен стои в канал в задната част на самото бутало:
Днес отваряхме и чистихме, буталцето го извадихме изцяло, разтече се сп. течност, абе мазало. Имаше на места чернилка и нещо като повърхностна ръжда. Каквото не падна със спрея за спирачки го зашлайфахме със водна шкурка, много финна. Понамазахме със силиконовата грес от комплекта с маншоните и с голям зор влезе обратно, поне отначало. После стана с джаджата за връщане на спирачки, цяло куфарче има моя човек, и стана. Набута и малко грес под маншона накрая, а него с голям зор го начука внимателно да си влезе докрая. Обезвъздушихме, доляхме малко сп. течност, намерих една ДОТ4, дано да не е проблем. В крайна сметка вече не блокира колелото, проверихме и ръчната, всичко си бачка. Покарах накрая по аутобана и джантата пак става леко топла. Другото колело си е хладно, значи 100% не е както трябва, но засега ще остане така. Аз не го карам, много рядко веднъж в месеца да навъртя 100км. Може и това да оказва лошо влияние. Но намерих къде се продават такива буталца отделно, май най-добре да си взема едно ново, ако пак почне да загрява да го сменим с ново.
Не разбрах от тази грес колко трябва да се сложи, моя майстор сложи съвсем малко. С времето ще си каже...
Извода за мен е, че Ситроена не е Тойота. 12г и над 200к не съм имал подобен проблем с Рава, а буса няма 4г и 50к и се почна.

Мерси за съветите!

ПС: Ето маншоните, че май не се виждат в горния линк. Между другото гумения пръстен стои в канал в задната част на самото бутало:
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост