Страница 1 от 3

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 22 Мар 2019 18:15
от kebappa
Здравеите !
Имам сериозни проблеми с въпросната кола . В момента пак е разглобен мотора а идеите се изчерпаха !
При ускорение в диапазона 1400-2000 оборота има силни вибраций от мотора. Чука като аванс. Мотора е с променен звук . При студен мотор звука е нормален за кратко като с повишаване на температурата звука се променя драстично а вибрациите се усилват .
Колата закъса на път . В доверен сервиз на техник работил дълги години в Тойота отвотиха колата и установиха тотално запушена дюза на 3 цилиндър , както и превъртял биелен лагер на същият цилиндър . В нафтата имаше стружки . Кофти ... 4 дюзи се ремонтираха и се смениха 4 разпръсквача . Коляновият вал също се подмени.Новият мина стенд . Биелата се възтанови . След сглобяване на мортора се появиха въпросните симптоми . Колята бе преместена в друг доверен сервиз . Установи се че корекциите са големи отново . Дюзите минаха отново стенд и се оказаха пълни отново сас стужки . Този път свалихме цялата горивна система и помпата - ХП3 за почистване . Работи след това и изхвърлихме още 5 литра обратна нафта в която не се забелязват никакви струьки . мисля че този проблем се отстрани напълно . В помпата няма задирания и текущият механик я изключва като прооблем . Реши че стружките са от кофти помпа на бензиноколонката . Нямам представа с колко скапан нафтов филтур е била преди това . Събрахме колата с почистените дюзи и проблема си остана .Разменихме и прекодирахме дюзите от 1 и 3 цилиндър . голямата корекция пак остана на 3 цилиндър. смятам че може да изключим дюзите . Отворихме мотора да премерин буталата колко се показват над блока . Всичко е в граници и е подбрана точният размер гарнитура . Колеги даите някаква идея по въпроса . сметката набъбна много сериозно а колата все още е на парчета а идеи няма никакви .
Буталата се показват над блока както следва
1- 0,26мм , 2-0,24мм , 3-0,21мм ,4-0,18мм
Гарнитурата е 3 размер .

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 23 Мар 2019 09:04
от kebappa
Извинете ме но забравих да спомена ,че помпата за високо налягане е HP3(малката ) и компресията по спомен е 27-29 бара .

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 25 Мар 2019 07:52
от dvanew
Здравей колега!

Имам подобен проблем с чукане на загрял двигател - при мен се получи бих казал след маслен глад от запушена цедка в картера. Мотора го прегледаха за лагери и валове / и на главата. Уж добре - но стопли ли чука. По идея на Механика проверихме и вакуум помпа и клапаните как са но промяна няма. Дюзите ми не са ходили на стенд, но според дигностиката са в нарма . Колата пали лесно, не пуши и върви прилично, сякаш обаче гори малко повече.
За сега и аз боря проблема безуспешно - успех на теб и пиши, ако има развитие!

Успешна нова седмца на всички!

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 25 Мар 2019 12:37
от kebappa
Ще пиша ако открия нещо . Лошото е че при мен са вибрации и е неприятна за каране. Сега се прави пълна ревизия на главата . Започваме да се съмняваме в управлението на мотора и дюзите. Това са следващите набелязани цели .

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 28 Мар 2019 14:42
от kebappa
Рециклирана дюза на няма и 100 км.

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 28 Мар 2019 14:52
от memorex
Този разпръсквач изглежда(може и да греша)не е почистен от тактиловата грес.

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 28 Мар 2019 15:53
от geniya
memorex написа: 28 Мар 2019 14:52 Този разпръсквач изглежда(може и да греша)не е почистен от тактиловата грес.
Колега осветли ме, какво е тактилова грес?
Никъде няма информация каква е тая грес!

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 28 Мар 2019 17:50
от memorex
Макар и не често някой производители консервират такива елементи с подобна на восък смазка ,която върши добра работа но преди инсталиране елемента трябва да се промие и дюзата да се стендова .
Това имах предвид колега .

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 28 Мар 2019 19:00
от Vladko Markov
Здравейте колеги. От калпава нафта, може би, едната дюза даде фира- показание 5 от техстрима. Колата работеше на 3 цилиндъра. Рециклирах 4-те дюзи и утре трябва да им вкарам кодовете в компютъра на колата. Въпроса ми е нещо специално има ли в тази функция? Трябва ли да внимавам за нещо? Благодаря Ви предварително.

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 28 Мар 2019 19:17
от Vladko Markov
Извинявам се, пускам нова тема.

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 28 Мар 2019 20:04
от slowtraveler
ГНП сменяхте ли? Стружките в горивната система обикновено са точно от нея...
На моя двигател ако стане такова нещо (недай си боже) пише 'хвърляш цялата горивна система, барабар с тръбички, дюзи, ГНП и слагаш нова система'..
Разбира се - майсторите мият, продухват и т.н. цялата система, ама винаги има шанс някъде да е останало парче метал, което да направи белята в последствие...

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 28 Мар 2019 20:47
от iovkito
По принцип, цената на колата е такава, че не си струва много да се занимавате с нея. Ако бях аз, щях да намеря катастрофирал авенсис, да сваля двигателя и цялата горивна система и да си ги монтирам на моята. Колкото и да ги рециклирате тези дюзи, винаги може да попадне отново една стружка и всичко да е било напразно. За нови дюзи също не може да става и дума, защото там загубите ще са още по-големи. Желателно е да се използват оригинални горивни филтри или качествени такива. Не си слагайте филтри от 10-12лв, които са с неясен произход. Относно компенсациите на дюзите - моите бяха много по-зле, преди да ги подменя с нови, колата чукаше при ускорение и пропушваше черно. След подмяната, двигателят работи напълно нормално и разходът спадна незначително.

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 29 Мар 2019 23:06
от kebappa
Колата е готова. Работи за сега нормално . Подробности ще напиша скоро.

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 31 Мар 2019 23:38
от kebappa
Подмяната на мотора е неразумно за мен решение защото колата е на РЕАЛНИ 220 000 . Ремонта при правилният техник е под цената на гол мотор с неясна история и т.н .Този мотор е прост и вероятността за грешки са малки . Всеки сам си прави сметката в крайна сметка . Насмятай грубо частите и ще се съгласиш с мен .Горивната система не е нищо особенно. С желание и малко труд можеш да почистиш системата по добре отколкото да купуваш втора употреба.А нея също ще миеш . Е по-трудоемко е отколкото да смениш горивната система но аз реших да процедирам . Всеки луд с номера си :)

Относно проблема който имах . Всички симптоми водят към дюзи , драйвер или еку. Прецених ,че не вярвам на стендовете на дюзите и след дебат с техника решихме да ги тестваме на трето място. Първият тест и ремонт се оказа на стенд Бош. В Пловдив дюзите са минали отново на стенд Бош . И двата стенда дават прекрасно поведение . Е да ама не. Намерих проверен човек който разполага и със стенд Бош и с друг стенд. Не му помня марката . Без много обяснения споделихме за чукане на аванс и големи корекции . След теста се оказа 3та дюза тотален аут. 4та дюза почти тотален аут. Рециклирахме двете дюзи . Качихме дюзите. Неможах да ги прекодирам . Колата работи прекрасно . Няма чукане на аванс, вибрации и подобни ...... Брат ми чу колата и сподели че така е работила като я купи . Опита до тук показа ,че дюзи денсо с номер 23670-09030 не се тестват коректно на стенд Бош. Поне при мен се оказа така.
Успех на всички !

Avensis 2.0 D4D 116 силни вибрации и чукане като аванс

Публикувано на: 01 Апр 2019 20:56
от veso_hds
Съгласен съм с kebappa напълно.И аз го играх този филм миналата година,но за кратко.Само за 5 минути Яни Петров постави диагнозата-заминала 3-та дюза.И тук вече идва тънкия момент-кой ще я рециклира.Оказа се,че доста сервизи рециклират дюзи денсо,но какъв е резултата.И пак Яни ме прати при правилния човек,който за един ден ми рециклира дюзата и оттогава нямам проблеми.Разбрах ,че денсо не всеки може да рециклира,а и да тества коректно.