Колеги здравейте! Имам Тойота рав 4 2003 116 коня! Преди 2 седмици я взех от ремонт и днес пак същия проблем... Както си карах започна да пуши отзад всеедно гуми гориш,(с катализатор е..) и оборотите станаха на 7000 оборота, всеедно сама и даваш гас и пуши отвсякъде.. Беше на ремонт смениха и обичайните, ремък, ролки, водна помпа, масло, накладки всички, въздушен филтър, горивен филтър и още някви дреболий, плюс 4 чисто нови дюзи за по 100 лв, че казаха че това е проблема, сменихме запали всичко точно, карах я 2 седмици и сега ме заеба в града по същия начин.. Някакви идеи турбо ли е какво може да е? Много ще съм благодарен да споделите..
Toyota rav 4 2003 D4D
Публикувано на: 26 Фев 2019 08:26
от Kiki
Какви са тези чисто "нови" дюзи за по 100 лв едната.
Нова дюза е около 800 лв.
Като смениха дюзите смениха ли и дифтунгите?
Ако може да запали, непременно направи диагностика, за да видиш какви са им стойностите и не само това.
За да си вдига сама оборотите до 7000 и да пуши черно, значи гори масло. Това е много опасно, защото ще гръмне двигателя, ако вече не е гръмнал.
Според мен вече ти е заминала и турбината, а дали не и двигателя.
Toyota rav 4 2003 D4D
Публикувано на: 26 Фев 2019 08:41
от Achkooyyy
Двигателя пали, и като подам, започва отново да дига оборотите до критични и пуши за страх, утре ще ходи в сервиза явно, а доколко за дюзите, сменени са само накрайника не знам как се казва баш.. И аз мисля че е турбината, ако ме е и от това не знам
Toyota rav 4 2003 D4D
Публикувано на: 26 Фев 2019 17:29
от veso_hds
Kiki е прав.Потърси по най-бързия начин читав майстор,защото може да стане голяма беля(ако вече не е станала).Прилича на т. нар. "маслен разгон".
Toyota rav 4 2003 D4D
Публикувано на: 26 Фев 2019 19:46
от Achkooyyy
Братовчед ми работи в сервиз, и днес дойде вкъщи и каза че е от турбото е отишло, мина на диагностика, там нищо не излиза, защото проблема не бил механичен.. Утре ще ми каже варианти за ново, втора ръка или рециклиране на това. Вие какво ще предложите в случая?
Toyota rav 4 2003 D4D
Публикувано на: 26 Фев 2019 20:24
от veso_hds
Вариантът за нова турбина е най-добър,но цената никак няма да ти хареса.След като братовчед ти разбира,нека свали турбината и да прецени дали може да се рециклира.Ако подлежи на рециклиране,това според мен е най-добрият вариант.Ако не,остава втора употреба.Тук трябва да се подходи много внимателно,защото всичко втора употреба си е риск.
Toyota rav 4 2003 D4D
Публикувано на: 26 Фев 2019 20:50
от Achkooyyy
Благодаря за мнението, ще я свалим и ще преценим дали става за рециклиране! Ще пиша скоро, и дано да съм с добри новини
Toyota rav 4 2003 D4D
Публикувано на: 26 Фев 2019 21:17
от slowtraveler
Би трябвало да може да се рециклира... Има доста фирми, занимаващи се с такъв ремонт (включително с изпращане по пощата)...
Всички турбини се рециклират, но на различна цена... Защото 'охлювите' обикновено няма какво да им стане - проблемът обикновено са лагерите и оста.
Просто някои турбини са с лагери/втулки, удобни за смяна и там се минава сравнително евтино.
Докато при други се сменя изцяло средната част с нова (от оригиналната турбина остават само 'охлювите' и евентуално - променливата геометрия).
Toyota rav 4 2003 D4D
Публикувано на: 26 Фев 2019 21:56
от Achkooyyy
Slow, то ще си покаже, дано да е по евтинко, защото до сега съм дал над 1300 лв, за обслужване и някой други неща, и сега ако дам 400,500 лв и за турбо, да съм си купил нова кола, но това са ни "новите" коли по на 14,15 години.. Все си мисля че и това ако се оправи, ще си я карам доста време, защото много вложих в нея..
Toyota rav 4 2003 D4D
Публикувано на: 26 Фев 2019 22:01
от slowtraveler
За съжаление - старите 'евтини' дизели имат такъв страничен 'ефект'...
Toyota rav 4 2003 D4D
Публикувано на: 26 Фев 2019 22:09
от Achkooyyy
Така е, то ще си покаже какво е, но от там е проблема.. Отворихме и видяхме, че въздушния филтър беше буквално напоен с масло..
Toyota rav 4 2003 D4D
Публикувано на: 27 Фев 2019 20:08
от Shash
99,9% е от турбината. Не я пали. Ще я рециклират за 300-400лв и ще стане чисто нова-ще надживее всяка друга част в колата. Нормално е при кола на 15 години и вероятно над 200-300хил километра турбината да “изпуши”. Другият по-голям разход по този двигател е маховик и scv клапани.
Иначе отиваш и вземаш една нова от магазина и няма да имаш непредвидени разходи.