Страница 1 от 1
Менящи се обороти и гаснене Toyota Yaris 1.0 VVTI 2001
Публикувано на: 16 Фев 2019 10:43
от stupido
Здравейте,
Собственик съм на Toyota Yaris 1.0 VVTI 2001г.
Преди 6г и сложихме газов инжекцион focus 1 с омасляване на клапаните. Лятото я шофирахме често по магистралата в додта високи обороти.
Година по-късно запона да мени обороти и да гасне.
Закараме я при познат "универсален" монтьор.
Резултатът беше шлафане на глава смяна на изгоряли клапани и почистване на дроселова клапа и стъпков мотор.
До скоро нямахме никакви проблеми, но я ползвахме предимно в градът и с доста по-ниска скорост.
Края на 2018 се появиха се подобни симптоми: менящи се обороти особено при включване на фаровв или чиатачки, гаснене по светофаеите и липса на мощност първите 5-10 минути след запалване.
Реших да направя "диагностика" със универсална одб букса от китай за 5лв, смартфон и андроид апликация "odb car doctor free"
Откритите грешки бяха следните:
P0304 Cylinder 4 misfire detected
P0301 Cylinder 1 misfire detected
P0300 Random/multiple cylinder misfire detected
P0136 02 sensor circuit
P0171 System too lean
Проверих бубините, които ми се сториха здрави и смених свещите
Направи отново "диагноатика" която показа следното:
P0304
P0301
P0300
За няколко дни колата вървеше по-добре, но започна пак да мени обороти и да гасне.
Моля за съвет какво да направя или при кой да я закарам за преглед.
Благодаря предварително!
Менящинсе обороти и гаснене Toyota Yaris 1.0 VVTI 2001
Публикувано на: 16 Фев 2019 15:15
от Анонимен1
Ще следя темата. Наскоро се появиха подобни проблеми при ярис 99 1.0, бензин/газ. Сменил съм бобините. Ако искаш да пробваш с моите,/лошото е че не съм отбелязал коя работи/, мога да ти ги заема. При мен гасненето изчезна след чистене на дебитомер, колебаенето на оборотите в някакви граници ще го видим на нашата след профилактика на стъпков мотор. Пуснал съм тема за моя проблем, ако искаш я виж и следи развитието. Отивам да сменям бронята. Късмет!
пропуснах нещо съществено-кабела на датчик колянов вал прекъсваше, нещо беше снаждано от предишен собственик, връзката е споена, колата се държи по-добре, от обясненията на диагностика си направих грешни изводи за друг проблем- форсиране на двг на 5000 об при натиснати едновременно съединител и газ, оказа се приплъзване на съединител
Менящинсе обороти и гаснене Toyota Yaris 1.0 VVTI 2001
Публикувано на: 20 Фев 2019 09:00
от slowtraveler
stupido написа: ↑16 Фев 2019 10:43
Моля за съвет какво да направя или при кой да я закарам за преглед.
Според мен я закарай на еладжия - добре ли ти е акумулатора? Зареждането добре ли е?
sdeg написа: ↑16 Фев 2019 15:15
форсиране на двг на 5000 об при натиснати едновременно съединител и газ, оказа се приплъзване на съединител
Продължавам да не разбирам нищо от това обяснение - какво означава, че причината се е оказала приплъзване на съединител, когато при натиснат педал на съединител самият съединител е отцепил - т.е. би трябвало не да приплъзва, а въобще да не предава усилие и да остави двигателя без товар към трансмисията...
Менящинсе обороти и гаснене Toyota Yaris 1.0 VVTI 2001
Публикувано на: 20 Фев 2019 09:03
от tora
Не само приплъзва, направо си е отцепен

...
Менящинсе обороти и гаснене Toyota Yaris 1.0 VVTI 2001
Публикувано на: 20 Фев 2019 09:05
от Анонимен1
Колегата, който го забеляза, обясни че в момента на приплъзване двг рязко се разтоварвал и затова скачат оборотите, както и че съединителя отцепва много високо и скоро може да го сменяме; това става по време на движение на колата.
Някой ако иска да го пробваме, или що не взема да го снимам? След малко имам излизане с тая кола. Явно нещо с обясненията ми не си го представяте.
Ми да!
Менящинсе обороти и гаснене Toyota Yaris 1.0 VVTI 2001
Публикувано на: 20 Фев 2019 09:14
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание
Уф, пак отиваме към офтопика, ама досега не съм 'забелязвал' нито един автомобил, който при натиснат съединител и газ да не вдига обороти
Независимо по време на движение или не - това няма никакво значение... Чисто технически - така трябва да реагира - подаваш газ, изисквайки по-голяма мощност от двигателя, а в същият момент го разтоварваш, като го отделяш от товара му... Какво друго очакваш?
Та и затова продължава да не ми е ясно душевното терзание и въобще - къде е проблемът...
'Забележителния' ти колега карал ли е някога автомобил? Щото утре може да забележи, че мигачите не работят постоянно, а се менят - 'работят'/'не работят'
sdeg написа: ↑20 Фев 2019 09:05
скоро може да сменяме съединител, това става по време на движение на колата.
Ще ми е интересно да видя как се сменя съединител по време на движение на колата
Менящинсе обороти и гаснене Toyota Yaris 1.0 VVTI 2001
Публикувано на: 20 Фев 2019 10:08
от Анонимен1
► Виж съдържание
Снимах го. Но като гледам нещата се изясняват.
Виждам лека ирония. И перифраза, а не точния цитат, който е разделен с точка и запетайка. А, ясно , пързаляш ме!
Нищо, колегата ми даде отговор на моя въпрос, на нещо, което на мен не ми е ясно и ми се е сторило аномалия. А такива въпроси ще задавам още. Мисля, че затова съм във форума- да науча неща, които не знам и не разбирам и да споделям моите патила, опит/който тепърва трупам/ и решения.
Ясно ми е, че задавам елементарни, глупави и неясни въпроси, но смятам, че съм на правилното място. Е, получават се някакви комични недоразумения. Просто толкова знам за материята!
Ако не съм попаднал където трябва, едно вежливо лс от мод/админ в смисъл "разкарай се от форума" и се разделяме по взаимно съгласие.
И, да, човека е карал доста коли, обучаван е в УБО, и мисля, че е бивш автокрадец.
Менящинсе обороти и гаснене Toyota Yaris 1.0 VVTI 2001
Публикувано на: 21 Фев 2019 06:17
от Анонимен1
stupido написа: ↑16 Фев 2019 10:43
За няколко дни колата вървеше по-добре, но започна пак да мени обороти и да гасне.
След "диагностиката" грешките бяха ли изчистени?
Свети ли чек енджин?
Акумулатор разкачал ли си?
Проверявал ли си букси и връзки на датчиците по двигателя?
Менящинсе обороти и гаснене Toyota Yaris 1.0 VVTI 2001
Публикувано на: 28 Фев 2019 09:31
от stupido
Грешките изчезнаха за за няколко дни, а лампата чек енджин е била "изключена" завинаги от търговеца от който съм взел колата.
Не съм ракачал акумулатор.
Част от буксите съм ги чистил с контакт клийнър.